zap group mishpati logo

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

מהי תביעה על סכום קצוב? מתי משתמשים באפשרות הזו ומהם היתרונות של הגשת תביעה בדרך זו?

מאת: מערכת משפטי
04.08.11
תאריך עדכון: 29.05.18
3 דק'
תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

סעיף 81 א 1 לחוק הוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 מסדיר את הסוגיה של תביעה לסכום כסף קצוב (fixed amount) בהוצאה לפועל.

ע"פ סעיף החוק, תביעה לסכום קצוב היא תביעה שהיא אחת מאלה:
א. תביעה על סכום כסף קצוב שבאה מכוח חוזה או התחייבות מפורשים, שיש עליה ראיה בכתב;
ב. תביעה שבאה מכוח חיוב לשלם סכום כסף קצוב שעילתו בהוראה מפורשת של חיקוק.
בנוסף, כדי להגיש תביעה על סכום קצוב, יש צורך בכך שסכום התביעה לא יעלה על 50,000 שקלים ביום הגשת התביעה. (גם אם הסכום יעלה בעקבות הפרשי הצמדה וריבית).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום הוצאה לפועל ופשיטת רגל

מהם התנאים להגשת תביעה על סכום קצוב?
• המבקש לבצע תביעה על סכום קצוב לפי הוראות סעיף 81 א 1 ישלח לנתבע התראה בדבר כוונתו להגיש את התביעה לביצוע בהוצאה לפועל יש לשלוח את ההתראה בדואר רשום.
• לא ניתן להגיש בקשה לביצוע תביעה על סכום קצוב ללשכת ההוצאה לפועל לפני שעברו שלושים ימים מיום שהתובע שלח לנתבע את ההתראה.
• יש להגיש את הבקשה בצירוף כתב התביעה, כל מסמך התומך בתביעה, העתק מההתראה ואישור על משלוחה בדואר רשום לנתבע, וכן העתק תשובת הנתבע להתראה, אם השיב לה.

התנגדות הנתבע
• ע"פ החוק, הנתבע ראשי להגיש התנגדות לבקש הביצוע, כולל התנגדות מהסיבה שלא התקיימו בתביעה התנאים הקבועים בחוק. זאת, בתוך 30 ימים מיום המצאת האזהרה לפי הוראות החוק. יש לצרף להתנגדות תצהיר לאימות העובדות וכן כל מסמך שתומך בהתנגדות.
• אם הוגשה התנגדות, ראש ההוצאה לפועל יעכב את ביצעו הבקשה, ויעביר את התביעה וההתנגדות לבית המשפט. לצורך הדיון בבית המשפט, יראו את ההתנגדות כבקשת רשות להתגונן בסדר דין מקוצר לפי תקנות סדר הדין. כלומר: התביעה עוברת למסלול של סדרי דין רגילים בבית המשפט, דבר המאפשר לנתבע לטעון את טענותיו בפני בית המשפט.

מדוע להגיש תביעה בדרך זו?
היתרון בהגשת תביעה על סכום קצוב הוא שההליכים המשפטיים מתקצרים, ולתובע מתאפשרת גבייה מוקדמת ומהירה יותר של סכומי הכסף המגיעים לו.
בהליך משפטי אזרחי רגיל על התובע להוכיח את טענותיו ע"פ מאזן ההסתברויות. אולם, בהגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל, לא מתנהל משפט אזרחי שלם וכולל, אלא רק הוצאה לפועל של התחייבויות החייב ע"פ החוב.

לסיוע בהגשת תביעה על סכום קצוב פנו אל עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • פעולת בנק בניגוד להוראת לקוח

    פעולת בנק בניגוד להוראת לקוח

    פעולת בנק בניגוד או בחריגה מהרשאה, עולה כדי הפרת שורה ארוכה של דברי חקיקה. ללקוח אשר נפגע מהתנהלות לקויה של הבנק, תעמוד זכות פיצוי, אותה יוכל לדרוש מאת הבנק בערכאות המשפט
    5 דק'
  • חדלות פירעון של לקוחות: המדריך המלא לעצמאים

    חדלות פירעון של לקוחות: המדריך המלא לעצמאים

    מה עושים עצמאים שלא קיבלו כסף שמגיע להם מלקוחות שפשטו רגל ונכנסו להליכי חדלות פירעון? עו"ד מעיין פרץ-ארז'ואן, מומחית בתחום, מסבירה
    4 דק'
  • חדלות פירעון של בן זוג לשעבר: מה הדין של הדירה?

    חדלות פירעון של בן זוג לשעבר: מה הדין של הדירה?

    משפחתה של האשה מימנה רכישת דירה משותפת לה ולבעלה. הנישואין התפרקו, הבעל חמק ממזונות, לא נתן גט והסתבך בחובות כבדים. האשה הצילה בקושי את הדירה המשותפת מציפורניי הנושים של הבעל
    6 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה