zap group mishpati logo

פתיחת חשבון בנק בחו"ל - מה צריך לדעת?

מתכננים לפתוח חשבון בנק בשוויץ, קפריסין או במדינה אחרת? כדאי לברר כמה דברים חשובים לפני שיוצאים לדרך: על מיסוי, דרכי פתיחת חשבון, מסירת פרטים ועוד בכתבה שלפניכם

מאת: מערכת משפטי
14.08.11
תאריך עדכון: 31.05.18
3 דק'
פתיחת חשבון בנק בחו"ל - מה צריך לדעת?

בשנים האחרונות ישראלים רבים מעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל כדי לקיים במסגרתם את פעילותם הפרטית והעסקית. בעבר, אפשר היה לפתוח חשבון בנק בחו"ל יחסית בקלות, שכן לא הייתה הקפדה רבה על הנושא של הלבנת הון. אולם, כיום ולאחר פרוץ המשבר הכלכלי הגדול, הבנקים בבנק נמצאים תחת פיקוח הדוק של רשויות למניעת הלבנת הון, והם מחויבים לערוך בדיקת נאותות לכל לקוח שמעוניין לפתוח חשבון. הבנקים הפכו לזהירים ביותר, ולרוב הם יעדיפו לפתוח חשבון ללקוח שהגיע ע"י הפניה מלקוח מוכר אחר.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות בנקים

הסיבות לפתיחת חשבון בנק בחו"ל:
• פתיחת חשבון בנק בחו"ל נפוצה אצל משקיעים שמחזיקים נכסים בחו"ל או שיש להם השקעות בחו"ל, וע"י ניהול חשבון בנק מחוץ לישראל הם יכולים לייעל ולהפחית מעלויות הניהול השוטף. כאשר ניתן לבצע את הפעילות דרך בנק בחו"ל (כולל שכר לעובדים בחו"ל, העברות כספים וכד'), יש חסכון בעמלות המרה ונמנעת אי נוחות מתמשכת של נסיעות ובדיקות מהארץ לחו"ל ובחזרה.

• פתיחת חשבון בנק בחו"ל מאפשרת לפזר את הסיכון- כך אפשר להימנע מלהיות תלויים המערכת הבנקאות של המדינה. המצב המדיני והכלכלי משפיע על הבנקים בכל מדינה ומדינה. ועל כן, כאשר המצב בישראל לא טוב, ייתכן שחשבון הבנק בחו"ל ימזער את הנזקים. הקפדה על גיוון בהשקעות יכולה להשתלם לטווח ארוך. כמו-כן במדינות רבות בעולם לא צריך לשלם מס על רווחי הון (בניגוד לישראל), כך שההשקעה בהן כדאית יותר.

• הגנה ושמירה על פרטיות- בחו"ל, רמת אבטחת המידע של לקוחות הבנקים היא גבוהה ביותר. מסירת מידע על פרטי חשבון בנק נחשבת לעבירה פלילית במדינות רבות. על כן, פתיחת חשבון בנק בחו"ל יכולה לתת תחושת ביטחון, כי הכסף שבחשבון מוגן ואף אחד לא יוכל להגיע אליו או לעקוב אחרי התנהלות החשבון.
• במדינות רבות בחו"ל ישנם בנקים שמאפשרים ללקוחות לנהל תוכניות השקעה אטרקטיביות ביותר, שכוללות מגוון רחב יותר של אפיקים מאלו שבבנקים בישראל.

טרם פתיחת חשבון בנק בחו"ל מומלץ להתייעץ עם עורך דין מתחום המיסוי!

מה צריך לדעת כשפותחים חשבון בנק בחו"ל?
אם אתם מתכננים לפתוח חשבון בנק בשוויץ, בקפריסין או במדינה אחרת, כדאי להיות מודעים לכמה דברים חשובים:
• לא מומלץ להסתיר פרטים אישיים מהבנק. יש למסור מידע על תחום העיסוק, היקפו וכד'. מסירת כמה שיותר פרטים תזרז את הליך פתיחת החשבון.
• ספרו לבנקים מה מקור הכסף שיכנס לחשבון. לרוב, הבנקים יבקשו שתציגו בפניהם הסכמים וחוזים שיוכיחו את מקור הכסף. הבנקים לא ירצו להיות אחראים, חלילה, למקרה של הלבנת הון, ועל כן חשוב להציג מסמכים אקטואליים ולספק הסברים הגיוניים, כדי שלא יווצר עיכוב בהעברת הכסף.
• הבנקים יבקשו לדעת מה תחום העיסוק של פותח החשבון- אם מדובר באדם פרטי, מה תחום עיסוקו, ואם מדובר בחברה- מה תחום עיסוקה ואופי פעילותה. אי אמירת האמת בשלב זה עלולה לעלות בהקפאת החשבון לצורך בירור של הבנק.

טיפ לסיום: לפני פתיחת חשבון בנק בחו"ל, אל תשכחו לבדוק את הנושא של מס ירושה ומס עיזבון שחל במדינת היעד שלכם. בחלק מהבנקים בחו"ל אי אפשר לרשום מוטבים כמו שאפשר בארץ, כך שאם בעל החשבון נפטר, חלילה, או שהוא מאבד את הכשירות לפעול בחשבון ומתמנה לו אפוטרופוס, עשויים להיווצר קשיים במשיכת כספים שמגיעים ליורשים של בעל החשבון.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • הצעיר שסובל מפוסט טראומה קיבל הפטר מחובות של 400 אלף שקל

    הצעיר שסובל מפוסט טראומה קיבל הפטר מחובות של 400 אלף שקל

    צעיר הסובל מקשיים נפשיים, בעקבות מלחמת לבנון השנייה, נקלע לבור כלכלי עמוק. על רקע מצבו הנפשי הקשה, פטר אותו בית המשפט מחובותיו
    6 דק'
  • בית המשפט נתן לחייב פטור מחובות של כ-22 מיליון ש"ח

    בית המשפט נתן לחייב פטור מחובות של כ-22 מיליון ש"ח

    באופן חסר תקדים, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב לאדם שצבר חובות של 21.8 מיליון ש"ח לשלם לנושיו רק 128 אלף ש"ח – 0.6% מכלל החובות
    5 דק'
  • הסדר נושים לפי 19א לפקודה - רגע לפני הליך פשיטת רגל

    הסדר נושים לפי 19א לפקודה - רגע לפני הליך פשיטת רגל

    רגע לפני שתפנה להליך פש"ר או רגע לפני שמאן דהוא יבקש כי תוכרז כפושט רגל, אם לבקשתך ואם לבקשת אחד מנושיך, ישנו סעיף בפקודת פשיטת הרגל שיכול להתאים לך, ולאפשר לך ליהנות ממספר יתרונות. הליך זה הקבוע בסעיף 19א' לפקודה מאפשר לך להציע הסדר לנושים עוד בטרם יוצא כנגדך צו לכינוס נכסים בהליך פשיטת רגל. על הליך הסדר נושים לפי סעיף 19א לפקודה – תנאים להחלתו, יתרונותיו ואופן יישומו.
    6 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה