zap group mishpati logo

פלילי: חשד לרצח אכזרי של הורים ע"י בנם

מחומר הראיות שפורסם ניתן להסיק, כי יוגש כתב אישום חמור כנגד החשוד

מאת: עו"ד מירב נוסבוים
25.09.11
תאריך עדכון: 25.09.11
3 דק'

ביום 14.8.11 התעוררנו לכותרות המזוויעות: בני הזוג נורית ונח מעוז, בשנות השישים לחייהם, נרצחו בלילה בביתם.

על גופותיהם של בני הזוג נמצאו סימני אלימות קשים. המשטרה סברה, כי מדובר ברצח על רקע פלילי, אולם בתחילה לא היה בידה כיוון באשר לזהות הרוצח, שכן בני הזוג חיו חיים נורמטיביים , היו מוכרים ואהודים, לא נקלעו לסכסוכים ולא היו להם כל אויבים.

לפני מספר ימים, ולאחר חקירה סמויה ממושכת, נעצר בנם בן ה- 28 של בני הזוג מעוז בחשד כי רצח את הוריו, על רקע חובות כבדים שצבר בשל התמכרותו להימורים ותקוותו לרשת את הוריו.
אין ספק, כי מדובר בפרשה חריגה ומזעזעת.

אמנם, לא אחת שמענו על מקרי רצח במשפחה בהם רצח בן את הוריו, ואולם במרביתם של מקרים אלו עמדו ברקע הפרעות נפשיות קשות של הבן הרוצח, ופעמים רבות התברר כי הרוצח לא היה  שפוי בעת המעשה ועל כן אינו כשיר לעמוד לדין.

החשוד ברצח - אדם נורמטיבי
לעומת זאת, במקרה שלפנינו מדובר בבחור נורמטיבי, אשר שרת בצבא, שרת שירות מילואים ולמד משפטים באוניברסיטת חיפה.
מכריו וחבריו הופתעו מאד מן החשד,  אך יחד עם זאת מי שהכירו מקרוב ידע לספר, כי בשנים האחרונות התמכר להימורים וצבר חובות כבדים.
הבן נעצר והכחיש ביצוע הרצח, אולם לטענת המשטרה, בידיה ראיות טובות הקושרות אותו לביצוע המעשה.
יצוין, כי בשלב זה, שלב המעצר לצרכי חקירה, חומר הראיות נותר חסוי, כלומר: החשוד והסניגור אינם יכול לעיין בו, והוא מוגש לעיון השופט בלבד.
חומר הראיות מועבר לעיון ההגנה, רק מעת שמוגש כתב אישום והחשוד הופך לנאשם.

התנהגות מפלילה
יחד עם זאת, מהמידע שפורסם עד כה, עולה כי בידי המשטרה ראיות, ביניהן אף ראיות נסיבתיות, הנוגעות להתנהגותו של החשוד עובר לביצוע העבירה ואחריה המהוות "התנהגות מפלילה" אשר לא ניתן לה כל הסבר סביר ומניח את הדעת.

מהחומר שפורסם עולה, כי הבן הודה שהיה בבית בעת הרצח, שלטענתו בוצע על ידי אלמוני שחדר לדירה. הבן אף הודה ששיבש ראיות בזירה. לטענתו, הסתיר מידע זה מהשוטרים מכיוון שנתפס לבהלה וחשש שיחשדו בו.
במצב דברים זה, אין כל ספק, כי התנהגותו התמוהה של הבן: אי הדיווח למשטרה מיד לאחר האירוע ו"גילוי" הגופות רק למחרת, ובעיקר שיבוש הראיות בזירת הרצח, מהווים ראיות מפלילות שיש להן משקל של ממש. ראיות אלו מטילות חשד כבד על הבן, שיידרש לתת הסבר סביר ומשכנע להתנהגותו זו.

ככל הנראה יוגש כתב אישום חמור
מקריאת החלטתו של שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים לי- רן, אשר דן בבקשת המשטרה להאריך מעצרו של החשוד והאריך המעצר עד ליום 26.9.11, עולה כי הסברים שכאלה לא ניתנו, שכן, השופט קבע כי קיים חומר ממשי הקושר את החשוד לביצוע העבירה, וכי הסבריו לקרבתו המיידית לאירוע ומעשיו אינם מתקבלים על הדעת.

במצב דברים זה, סביר להניח כי בקרוב יוגש כנגד החשוד כתב אישום המייחס לו את ביצוע העבירה החמורה ביותר בספר החוקים כלפי שני הוריו .

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה