zap group mishpati logo

בשורה לצרכנים: ביטול עסקאות גם בענף התיירות

ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיאפשרו לבטל בקרוב גם עסקאות בענף התיירות. צרכנים יוכלו לקבל החזר כספי על ביטול טיסות שיוצאות מישראל, ובלבד שהביטול ייעשה 18 ימים לפני מועד הטיסה

מאת: מערכת משפטי
03.10.11
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
בשורה לצרכנים: ביטול עסקאות גם בענף התיירות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה ב- 2.10.2011 תיקון לתקנות ביטול עסקה המסדירות את זכות הביטול של עסקאות בענף התיירות, של שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי.
הממונה על הרשות הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, הסבירה כי התקנות נועדו להסדיר את נושא ביטול העסקאות בתחום התיירות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

לדברי פינקוס, התקנות לא יחולו על שירות שמתחיל בחו"ל ונגמר בחו"ל ושלא ניתן להחיל עליו את החוק בישראל, כמו למשל שירותי השכרת רכב בחו"ל. באשר לטיסות, התקנות יחולו על טיסות שיוצאות מישראל וחוזרות לישראל, אך לא על טיסות המשך בחברות תעופה שאין להן זיקה לישראל.

מועד הביטול: 18 ימים לפני מועד תחילת השירות
במהלך הדיון התעוררה מחלוקת באשר למועד הביטול, כאשר משרד התמ"ת הציע בתקנות לאפשר לצרכנים לבטל את העסקה ובלבד שהביטול ייעשה לפחות 14 ימים לפני שאינם ימי מנוחה לפני תחילת השירות.

נציגי חברות התעופה הזרות הזרות הפועלות בארץ והישראליות וכן התאחדות סוכני הנסיעות טענו, כי המועד הוא קצר מידי, ולא יאפשר להם מספיק זמן למכור את הכיסא במטוס או את הנופש למישהו אחר. לנוכח זאת הם דרשו, כי זכות הביטול תינתן בתנאי שהביטול ייעשה 30 יום לפני תחילת השירות.

ח|"כ רוברט טיבייב ממפלגת קדימה אמר, כי לא מדובר בנוסחה מדעית שלפיה אפשר לקבוע את המועד, והציע להעמיד את המועד על 22 יום. אולם, היו"ר שאמה-הכהן הציע, כי ניתן יהיה לבטל את העסקאות ובלבד שהביטול ייעשה 18 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד תחילת השירות, והוועדה קיבלה את הצעתו.

כמו- כן הוועדה קיבלה את הצעת היו"ר שאמה-הכהן, כי התקנות יהיו בתוקף עד ה-1 בינואר 2013, על מנת לבחון את יישומן במהלך השנה הקרובה, בכדי לוודא שהזמן הקצר לא גרם לנזק לעוסקים בענפי התיירות.
עם זאת, נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד רון חלפון, טען בדיון כי משרד התמ"ת היה חייב להיוועץ במשרד התחבורה לפני הגשת התקנות ולא עשה זאת. לכן ביקש עו"ד חלפון זמן שיאפשר למשרד להביע עמדה בעניין.

נציגת משרד המשפטים ביקשה לבחון את עמדת משרד התחבורה, והבהירה כי בכל מקרה משרד המשפטים יהיה מעוניין לקבל את עמדת שר התחבורה. לפיכך, הוחלט כי התקנות לא יאושרו סופית עד שיתברר האם הייתה חובה להיוועץ בשר התחבורה וכן עד שתתברר עמדת משרד התחבורה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים