zap group mishpati logo

עשר שנות מאסר בפועל לאנס שהכיר את המתלוננת באינטרנט

בית המשפט: "טכנולוגיית האינטרנט הזמינה, הפכה את איתור הקרבנות לכלי פיתוי של ממש, כעולה לא אחת מאותן פרשיות בהן איתרו עברייני מין את קרבנותיהם הפוטנציאליים בדרך זו

מאת: מערכת משפטי
03.10.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
עשר שנות מאסר בפועל לאנס שהכיר את המתלוננת באינטרנט

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בחיפה בראשות האב"ד יוסף אלרון והשופטים משה גלעד ומנחם רניאל, גזר על אמיתי אשתמקר, יליד 1979 מקריית שמונה שהורשע בעבירות  אינוס בנסיבות מחמירות, מעשה סדום בנסיבות מחמירות, ניסיון למעשה סדום, איומים ותקיפה הגורמת חבלה ממשית, במתלוננת , אותה הכיר ברשת חברתית באינטרנט, את העונשים הבאים:
12 שנות מאסר, מתוכן 10 שנות מאסר בפועל והיתרה על תנאי, למשך 3 שנים לבל יעבור עבירת מין או אלימות מסוג פשע, וחיובו לפצות את המתלוננת  בסך של 20,000 ₪.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

הרקע לפרשה:
בתאריך 28.6.10 נוצר קשר בין המתלוננת לבין הנאשם, ברשת חברתית באינטרנט, בה הוא הציג עצמו באופן שיקרי תחת שם בדוי, ובנתונים אישיים כוזבים, כסטודנט ללימודי הנדסת מכונות מטבריה, רווק בן 25.
ביום 04/07/10, בערב נדברו השניים להיפגש, והנאשם הגיע לעיר מגוריה, מצויד באלכוהול, ופגש בה ליד ביתה. משם נסעו במונית לחורשה, שם ישבו ושתו יחד משקאות אלכוהוליים.

במהלך מפגש זה, הנאשם ביצע במתלוננת את עבירות המין בהן הורשע, תוך שהוא מושך בשערותיה, מטיח את ראשה בשולחן בטון, מפילה ארצה, סוטר לה ומפשיטה מבגדיה.

לאחר כל זאת, אנס אותה  בעודה מתנגדת ובוכה, החזיק מעל ראשה בקבוק זכוכית ואיים עליה כי יפצע את פניה אם תתנגד לו, וביצע בה בין היתר גם מעשה סדום ונסיון למעשה סדום.
מעשיו הנ"ל של הנאשם השאירו על גופה של המתלוננת פציעות וחבלות לרבות פנימיות.

הרכב השופטים ציין בגזר הדין, כי המסכת העובדתית מלמדת על ליל אימים קשה במיוחד אשר עבר על המתלוננת, כאשר כל חטאה הוא בכך שביקשה להכיר חבר באמצעות אתר אינטרנט, שמהותו קשר בין אנשים. הנאשם זיהה אותה, ככל הנראה כ"טרף קל", וסבר שנפלה לידיו הזדמנות לסיפוק גחמותיו המיניות,  ולא בחל באלימות מילולית ופיזית כאחת לצורך כך.

על הקלות של טכנולוגית האינטרנט
עוד הוסיפו השופטים, כי ממקרה זה ניתן ללמוד עד כמה קלה דרכם של עברייני מין להסתייע בטכנולוגיית האינטרנט, המנצלים את רצונם ותמימותם של המבקשים ליצור קשר חברי, בעוד הם מצידם תרים אחר טרף קל, ממש כשם שעשה הנאשם, תוך שהוא מטשטש כל סממן מזהה.
טכנולוגיית האינטרנט הזמינה, הפכה את איתור הקרבנות לכלי פיתוי של ממש, כעולה לא אחת מאותן פרשיות בהן איתרו עברייני מין את קרבנותיהם הפוטנציאליים בדרך זו.

למרבה הצער, הסכנה האורבת מן האינטרנט, מזה זמן רב, אינה אורבת לפתחם של קורבנות קטינים בלבד, אלא, גם לאנשים בוגרים שמטרתם, הרצון  לקשר, המאפיין כל בן אנוש,  ובסופו של יום מוצאים עצמם נופלים לתוך מלכודת הפיתוי שטמן להם עבריין המין.

השופטים ציינו, כי הנאשם לא הסתפק בכזבים שפרסם בפרטיו האישיים באתר האינטרנט, אלא דבק בהתנהלות זו בעדותו בפניהם, בה נמצאו אי אמיתות מרובות, ובכללן התייחסות מבישה ומשפילה כלפי המתלוננת, תוך שהוא מכנה אותה במיני תארים ותיאורים אשר כל מטרתם הכפשתה בפניהם.

עוד הבהירו השופטים, כי הנאשם הורשע בביצוע עבירות מהחמורות ביותר שבעבירות המין, וכי ביצע זאת באופן אלים ואכזרי. חומרת העבירות אותן ביצע, התנהלותו המכפישה כלפי המתלוננת לאורך כל ניהול משפטו, הימנעותו הבוטה והנחרצת מלקיחת אחריות על מעשיו, עברו האלים הכולל אף עבירות מין, והעובדה שמפגשיו הקודמים עם רשויות החוק לא הרתיעו אותו מלבצע את העבירות, וכל אלה, מצביעים על מסוכנותו .

 (תפ"ח  21310-07-10 מדינת ישראל נ'  אשתמקר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה