zap group mishpati logo

חוקרים פרטיים ועורכי-דין - שיתוף פעולה חיוני

שיתוף פעולה בין עורך-הדין לחוקר הפרטי יכול להכריע את גורל ההליך המשפטי

מאת: מוקה קריגר
06.10.11
תאריך עדכון: 06.10.11
2 דק'
חוקרים פרטיים ועורכי-דין - שיתוף פעולה חיוני

החוקר הפרטי נהנה מאז ומתמיד מהילה של מסתורין אפוף מסך של ערפל.
בארץ, פרשיות כגון "האזנות הסתר" וה"הסוס הטרויאני" הפנו את אור הזרקורים אל משרדי חקירות שונים וחשפו את מעורבותם המסועפת בתחומים כלכליים, תעשייתיים וחברתיים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום חקירות פרטיות

בשנים האחרונות יותר ויותר עורכי-דין מבינים שהצלחה בתיקים משפטיים לא יכולה להתבסס רק על ידע משפטי, נרחב ככל שיהיה, או שופט "נוח". המגמה שמסתמנת כיום מורה שהשענות על עובדות בשטח ושיטת פעולה המניחה בבסיסה את הנוסחה "מידע-כח-הצלחה", מוכיחה את עצמה כיעילה. כך נולד שיתוף הפעולה בין עורכי-דין לחוקרים פרטיים.

במקרה בו היה מעורב משרדנו נדרשנו להתחקות אחר פעולותיו של אדם שחתם על תצהיר בהקשר של מכירת דירה. אחרי החתימה, התכחש החותם לעניין כולו וטען שלא רק שלא היה מעורב ושחתימתו זויפה, אלא שהוא בכלל עיוור עם מסמכים רשמיים (כולל הכרה מהביטוח הלאומי) המאשרים זאת, ובמילא אין באפשרותו לחתום בכתב ידו.
במעקב פשוט ותצפיות חשאיות נראה ה"העיוור", כשהוא מטייל עם נכדתו ברחוב סואן בביטחון מופגן. כשניגש אליו החוקר עם מפה קטנה, ושאל כיצד להגיע לכתובת מסוימת, הפגין האיש אזרחות טובה, וכשכולו נכון לעזור, הציץ במפה, הוריד משקפיו, וגילה בקיאות מעולה באותיות הקטנטנות של הרחובות שבמפה. כך הופרכה טענת האיש בדבר הזיוף, ויתרה מזאת, "העיוור" אף זכה לתביעה מהביטוח הלאומי להחזרת כל הכספים שקיבל במרמה במהלך עשרות השנים בהם התחזה לעיוור.

לא בכדי הפכו החוקרים הפרטיים ליד ימינם של העוסקים בחוק. עורכי-דין שהכניסו לשורותיהם חוקרים פרטיים שעובדים איתם בצמוד על התיקים, גילו כי ביכולתם להתרם רבות ולסייע בכך ללקוחותיהם. חוקר פרטי שעובד "סולו" או כחלק מהצוות המשפטי, יכול לאתר ולנתח מידע על המתחרים, למנוע האזנות סתר, לחשוף "סוכנים כפולים", למנוע שבירת צופני מאגרי מידע ממוחשבים, לצמצם הדלפות, גניבות, והפצת אינפורמציה שגויה ליריבים.
עורכי-הדין שהתנסו בשיתוף פעולה עם חוקרים פרטיים, לא בנקל יוותרו על שירותיהם - כי זהו שילוב מנצח.


* מוקה קריגר- חוקר פרטי,"שרלוק חקירות איכות ". המשרד עוסק בחקירות בינלאומיות, כלכליות, ירושות, חטיפות ילדים ועוד.
טלפון: 5743011 - 03 | פקס: 6767654 - 03 | נייד: 6508800 - 050, דוא"ל: Sherlock8@bezeqint.net

* נכתב ע"י מוקה קריגר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה