zap group mishpati logo

יש רעיון עסקי - מה עכשיו?

אם מאסתם בחיי השגרה כשכירים וצץ במוחכם רעיון עסקי כלשהו, מה אתם צריכים לעשות?

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 24.06.19
3 דק'

אם מאסתם בחיי השגרה כשכירים, צץ במוחכם רעיון עסקי כלשהו, ואתם בטוחים שהוא יהיה הדבר הבא, ומוכנים להקדיש לפיתוחו ויישמו את כל מרצכם, כולל להתפטר מהעבודה הבטוחה והנוחה, ולהתמסר באופן טוטאלי לרעיון- מה אתם צריכים לעשות? ומהיכן יגיע הכסף שאתם צריכים?

ראשית, יש לדעת כי יישום הרעיון אינו הליך פשוט. הוא כרוך במספר שלבים, ועל  היזם לדעת, כי הוא יכול להיתקל בקשיים רבים, ביניהם: השגת מימון ליישום הרעיון, תמחור נכון של המוצר, קבלת אישורים הכרחיים ועוד.

שנית, יש לבדוק שהרעיון העסקי שלכם עונה על צורך של האוכלוסיה. אין טעם בהשקעה בקידום רעיון, אשר דומה לו כבר קיים בשוק ומשרת את קהל היעד שלו. חשוב להגדיר את קהל היעד, ולראות עד כמה הפיתרון שאתם מציעים אכן יתאים לו ויענה על צרכיו. לצורך כך, אפשר להיעזר במחקרי שוק.


יעוץ, מודל עסקי וביטחונות

כדאי לקבל ייעוץ ראשוני ומקצועי, שיענה על שאלות הקשורות בכדאיות המוצר, מימונו והצלחת יישום הרעיון. את הייעוץ ניתן לקבל, בין היתר, אצל עו"ד, רו"ח, וחברות העוסקות בייעוץ עסקי, אשר יש להן ידע בתחומי הניהול, אסטרטגיה וכלכלה, והן אף יוכלו לסייע לכם בבניית תוכנית עסקית.
אם עברתם את המשוכות הראשונות, והחלטתם להתקדם, עליכם לבנות מודל עסקי. המודל העסקי יסביר איך העסק/המוצר עובד, והוא יענה על שאלות שונות, כמו: איך כדאי לתמחר את השירות, כמה ואיך תרוויחו מהעסק וכדומה.

בנוסף, כאשר עומדים בפני הקמת עסק חדש, צריך לבדוק מהם הביטחונות הכלכליים שיעמדו לרשותכם. כמעט כל עסק חדש מתמודד עם קשיים בחודשים הראשונים להקמתו, כך שיש לקחת נתון זה בחשבון.
תוכנית עסקית

במידה שהגעתם להחלטה, כי אתם מעוניינים להמשיך הלאה בפיתוח הרעיון העסקי, וכי יש כדאיות כלכלית למיזם שלכם, עליכם להכין תוכנית עסקית. התוכנית העסקית תשמש כלי לבחינת הסיכון שבמיזם שלכם ביחס לסיכוי להצלחתו. בעזרת התוכנית העסקית אפשר יהיה להעריך אחרי כמה זמן העסק יתחיל להרוויח וכמה הוא ירוויח. את התוכנית העסקית אפשר יהיה להגיש למשקיעים פוטנציאליים.
הגשת התוכנית למשקיעים פוטנציאליים מהווה, למעשה, את השלב הבא: כך תוכלו לגייס את ההון הדרוש למימון המיזם.

תצטרכו להחליט האם לרשום את העסק כחברה, שותפות או בדרך אחרת שבחוק, ולהתנהל מול הרשויות השונות: מע"מ, ביטוח לאומי וכדומה.

אם כן, לא תוכלו תוך יום ליישם את הרעיון העסקי שלכם ולהרוויח ממנו, אבל אם תפעלו בצורה נכונה, צעד אחר צעד, תשקיעו, תקבלו החלטות נבונות ותהיו אופטימיים, ייתכן כי תוכלו להצליח ולקצור את הפירות.

עוד בנושא:

הקמת חברה - כל מה שצריך לדעת

רישום חברה - המדריך המלא

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה