zap group mishpati logo

סכסוך בין בני-זוג? לא כדאי להרים ידיים!

על חשיבות הטיפול הנכון בסכסוכים בין בני-זוג ואלימות במשפחה

17.10.11
תאריך עדכון: 30.03.24
2 דק'
סכסוך בין בני-זוג? לא כדאי להרים ידיים!

חיכוכים בין בני-זוג הם עניין שבשגרה ומתרחשים כמעט בכל בית. אולם כשהויכוחים מחריפים והופכים לסכסוך בעל השלכות מרחיקות לכת, נדרש לעיתים סיוע משפטי שעשוי להיות קריטי בשלבים ובמצבים מסוימים. סיוע
נכון, יכול לעיתים להוות את ההבדל בין הסלמה - לרבות כתבי אישום, קנסות ועוד, לבין פתרון התסבוכת בדרכים יעילות ומוצלחות.

מעורבות משטרתית

מעורבות משטרתית בסכסוכים של אלימות משפחתית מסוג זה , מתרחשת בשני אופנים. האחד, כשאזרח מזמין ניידת למקום האירוע ובמקרה השני - תלונה שמגיש אחד מבני הזוג במשטרה.
כשהמשטרה נכנסת לתמונה, לא אחת עושים השוטרים שימוש בסמכותם, ומרחיקים את הגבר מזירת האירוע לזמן מה. ההחלטה האם יש מקום לשקול מעצר מושפעת מגורמים רבים.
הנטייה במשטרה היא לקדם ולזרז את הטיפול בתיקי אלימות במשפחה. לנוכח הרגישות והמורכבות הרבה הכרוכות בתיקים אלה, ממליצים במשטרה ברוב המקרים להעביר את חומר הראיות לפרקליטות עם המלצה לבחון הגשת כתב אישום או לחילופין - לגנוז את התיק.

התביעה מחליטה לעיתים קרובות להגיש כתב אישום. עורך הדין המלווה מקרה מסוג זה חייב לפקח על מהלך החקירה ולוודא שמרשו לא ייפול קורבן לטיפול בלתי תקין שאינו הולם את מסגרות החוק והפסיקה. כשהנסיבות הולמות - עורך-הדין המייצג נאמנה את מרשו יגיש בקשה לסגירת התיק.

ניהול המשפט

•ניהול המשפט בתיקי אלימות במשפחה מחייב משנה זהירות.
•יש לשקול כל העת את טובת הלקוח בהמשך ניהול ההליך המשפטי, לעומת משא ומתן עם התביעה.
•בשלב זה יש להיות עם "האצבע על הדופק" כדי לבחור בדרך שבסופו של יום תביא לזיכוי הלקוח - באם דבק בו רבב חינם או לחילופין, להסדר עם התביעה לפיו לא יגרם לו נזק ממשי.
•אחריות עורך-הדין בתחום רגיש זה מתחילה מהתרחשות האירוע בין בני-הזוג, ממשיכה במעמד התלונה והחקירה במשטרה, ומגיעה עד לניהול ההליך המשפטי אצל התביעה ובבית-המשפט.

הנסיון הרב והייחודי שהצטבר במשרדנו מורה, כי כל אדם המצוי בסכסוך עם בן-זוגו, ראוי לו שיפנה לעורך-דין מנוסה ובקיא בניהול תיקים מעין אלה.

הפרטים של עו"ד אבי וכניש באתר משפטי

* משרד עורכי-דין אבי וכניש מתמחה בעבירות פליליות - עבירות אלימות, עבירות בין בני-זוג, עבירות מין, עבירות על פקודת הסמים ועוד. טלפון: 076-5447776 דוא"ל: vachnich@zahav.net.il

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים