zap group mishpati logo

הקמת חברה בחו"ל - 6 שלבים חשובים

חושבים להקים חברה בחו"ל? יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון ולהיערך אליהם. על כל אלה, בכתבה שלפניכם.

מאת: מערכת משפטי
23.10.11
תאריך עדכון: 26.10.15
3 דק'
הקמת חברה בחו"ל - 6 שלבים חשובים

כיום, אנשי עסקים רבים שוקלים להרחיב את עסקיהם מחוץ לתחומי ישראל, להתפתח ולהתרחב במדינות שונות מעבר לים. לשם כך, יש לשקול את האפשרות של הקמת חברה בחו"ל, כדי להעביר לשם את רוב הפעילות העסקית, ובכך לחסוך זמן וכספים. זוהי פעילות מקובלת במדינות רבות, ויכולה להוות מקפצה משמעותית ביותר לאנשי עסקים שרוצים להתקדם ולהשתלב בכלכלה העולמית.

שוקל לפתוח חברה בחו"ל? פנה אל עורך דין המתמחה בתחום המיסוי הבינלאומי

על 6 שלבים בדרך 

תהליך של הקמת חברה בחו"ל מורכב ממספר שלבים חשובים:

1• ראשית, היכן תוקם החברה בחו"ל? לכל מדינה ולכל תחום שיפוט יש את היתרונות והחסרונות שלהם. יש להתאים את תחום השיפוט לפעילות החברה. מבין המדינות הנפוצות, שבהן ישראלים מחליטים להקים חברה בחו"ל, ניתן למנות את: אנגליה, ארצות הברית, שוויץ, קפריסין, איי סיישל, סינגפור ועוד.

2• שנית, חשוב מאוד לעמוד על שיעור המס במדינה המיועדת לפתיחת חברה בה, שכן שיעור המס שונה בין מדינה למדינה. גם שיעור המס לגבי חברות זרות בה אינו אחיד.

3• יש להחליט מראש מה יהיה המבנה המשפטי של החברה שתוקם בחו"ל- מי יהיו בעלי המניות בחברה והדירקטורים שלה.

4• אם אתם מתעניינים במדינה מסוימת, מומלץ לברר האם המדינה שבחרתם חתומה על אמנות בינ"ל למניעת כפל מס עם מדינות אחרות. שכן, אם ישראל לא חתומה על אמנה למניעת כפל מס עם המדינה בה אתם מעוניינים להקים חברה, ייתכן שתיקלעו למצב של "כפל מס", כלומר: תאלצו לשלם מס גם למדינה הזרה וגם למדינת ישראל.

5• חשבון בנק בחו"ל - ברוב המקרים, עם הקמת החברה, יהיה צורך לפתוח חשבון בנק בחו"ל. על כן, מומלץ לברר מראש האם החשבון יפתח במדינה שבה אתם מעוניינים להקים את החברה או במדינה אחרת, באיזה בנק ובאיזה סניף. כמו-כן האם הבנק שבו אתם מעוניינים יסכים לפתוח לכם חשבון? שכן, לא כל בנק מוכן לפתוח חשבון לחברה זרה בשל תחום עיסוקה.

6• הקלות או פטורים - יש לברר האם במדינת היעד ישנן הקלות או פטור ממס לגבי סוגי הכנסות מסוימים.

מקלטי מס

חברות רבות בחו"ל מכונות חברות במקלטי מס. מקלט מס, בניגוד למה שמקובל אולי לחשוב (חברות מפוקפקות) הוא מדינה או טריטוריה בהן מוטלים מיסים בשיעור נמוך או אפסי. על כן, חברות רבות מוקמות בכוונה תחילה במקומות או באזורים בהם שיעור המס הוא  נמוך או אפסי. כך נוצרת תחרות בין הממשלות השונות.

היתרונות העיקריים של מקלטי מס ברורים: תשלום מס נמוך מאוד או אפסי, שמירה על סודיות, ניהול קל (אסיפת בעלי המניות יכולה להתקיים בכל מקום, ותהליך קבלת ההחלטות הוא גמיש), הגנה על הנכסים, דיווח מינימלי ביותר, שכן אין דו"חות מס ודו"חות ביקורת.

יתרונות להקמת חברה בחו"ל

בסיכום, ניתן לומר כי לאפשרות של הקמת חברה בחו"ל ישנם יתרונות לא מעטים. באמצעות הקמת חברה בחו"ל, אנשי עסקים יכולים להרחיב את פעילותם, ואף, במקרים המתאימים, ליהנות מהקלות מס גבוהות עד כדי פטור מוחלט מתשלום מס. כמו-כן ישנה אפשרות לנצל בצורה נכונה הסכמי סחר בינ"ל וכך להתגבר על הגבלות מסוימות, כמו מכסות יבוא.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה