zap group mishpati logo

רשלנות רפואית - מתי זו טעות ומתי רשלנות?

הטיפול הרפואי לא הצליח. כיצד נדע אם מדובר בטעות או ברשלנות?

31.10.11
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
רשלנות רפואית - מתי זו טעות ומתי רשלנות?

העיקר הבריאות. על כך אין מחלוקת. כשאנו פונים לטיפול רפואי, אנו מפקידים בידי הצוות הרפואי את החשוב לנו מכל - הבריאות שלנו...

חשוב לנו שאלו האמונים על בריאותנו, יעניקו לנו את הטיפול הטוב ביותר. אלא שלצערנו, לא תמיד כך הדבר. לעיתים, תוצאת הטיפול אינה משביעת רצון ולפעמים אף נושאת נזק של ממש.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום רשלנות רפואית


דוגמאות: הרופאים התמהמהו, לא ביצעו ניתוח קיסרי במועד, ועקב כך נולד תינוק פגוע; במהלך ניתוח פגעו המנתחים בכלי דם גדול והמנותח נפטר; ניתוח פלסטי שאמור היה לשפר את מראה הפנים, גרם לעיוות נוראי; איחור באיבחון גידול ממאיר בשד הביא למותה של המטופלת בטרם עת; אוטם שריר הלב שלא אובחן גרם למותו של אבי המשפחה.

בית המשפט העליון קבע לא אחת, כי הרפואה אינה מדע מדויק, ולא כל טעות היא רשלנות. ובכל זאת, כאשר נגרם נזק כתוצאה מטיפול רפואי, מתעוררת השאלה האם היתה רשלנות רפואית, והאם מגיע פיצוי.

רשלנות רפואית תיקבע, כאשר הנפגע הצליח להוכיח כי הטיפול שקיבל חרג ממסגרת הטיפול הסביר שהיה מקובל באותה תקופה, וכי בעקבות אותו טיפול כושל נגרם לו נזק. אדם שהצליח להוכיח כי נגרמה רשלנות רפואית בטיפול בו, יקבל פיצוי.

פיצוי זה יאפשר פעמים רבות שיקום, טיפול ואיכות חיים טובה יותר. בדרך כלל, תביעה בנושא רשלנות רפואית יש להגיש עם חוות דעת רפואית, לפעמים יותר מאחת, להוכחת הרשלנות והנזק. מרביתן של התביעות מסתיימות בהליך של פשרה, במסגרתו מקבל הנפגע פיצוי בשלב מוקדם של המשפט, מבלי שינתן פסק דין.

כיצד תדעו האם היתה רשלנות רפואית במקרה שלכם? בכל מקרה בו נגרם, או לא נמנע נזק בטיפול רפואי, יש מקום לבירור מעמיק, עיון קפדני בתיעוד הרפואי, ולעיתים התייעצות עם מומחים. אם אתם חושדים כי הטיפול בכם היה רשלני, כדאי לפנות לעורך-דין, שיבדוק האם יש מקום להגיש תביעה.

חשוב לדעת, כי הרשלנות הרפואית הינה תחום מיוחד במסגרת דיני הנזיקין, ודורש מעורך-הדין מיומנות מיוחדת, ידע ונסיון.
ושנהיה בריאים...

עוד בנושא:

רשלנות רפואית בישראל: המדריך שלכם

7 עו"ד מייעצים לכם רגע לפני תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בקופות חולים – השיקולים שמאחורי הקלעים

שאלות גולשים ותשובות מפורום רשלנות רפואית

רשלנות רפואית: מתי זו טעות ולא רשלנות?


* לעורכת-הדין ד"ר שלהב קמחי ניסיון עשיר ביצוג לקוחות שנפגעו מרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ונזקי גוף.
   דוא"ל: drsklaw1@gmail.com

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • אובדן כושר עבודה - ביטוח, זכויות ופיצוי

    אובדן כושר עבודה - ביטוח, זכויות ופיצוי

    הפיצוי עבור אובדן כושר העבודה, מבטא את הפגיעה ביכולת להשתכר ולהתפרנס, עקב פציעה בתאונה או מחלה. כיצד מחושב אובדן כושר עבודה ובאיזו מסגרת ניתן לתבוע פיצוי?
    6 דק'
  • נפצעתם בבריכה - תקבלו פיצוי?

    נפצעתם בבריכה - תקבלו פיצוי?

    ביקור בבריכה הוא ברוב המקרים חוויה קייצית נעימה, אך לפעמים עלול המקום, הנחשב "מועד לפורענות", לגרום להחלקות ולפציעות קשות. אילו תקלות יכולות לקרות ומי אחראי להן? האם סכנת החלקה היא סיכון טבעי ורגיל, שכל אדם שמגיע לבריכה צריך לקחת בחשבון? ומה חושב על כך בית המשפט?
    9 דק'
  • זכויות ניצולי השואה - מה קבע בית המשפט העליון?

    זכויות ניצולי השואה - מה קבע בית המשפט העליון?

    בבית המשפט העליון מצויים עתה מספר הליכים בעניין זכויותיהם של ניצולי השואה. עו"ד ונוטריון דוד ידיד, מנהל פורום פיצויים לניצולי שואה בפורטל משפטי, מפרט חלק מהפסיקות המשמעותיות שפסק בית המשפט העליון בשנים האחרונות
    3 דק'