zap group mishpati logo

תאונות דרכים, תאונות עבודה ומה שביניהן

יש וצירוף של נסיבות יגרום לכך, שתאונת הדרכים תחשב גם תאונת עבודה. במקרים אלו, זכאי הנפגע לתבוע פיצוי עבור נזקו, הן ממבטח הרכב והן מהאגף לנפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי

מאת: ד"ר מאיר טויזר ושות'
20.11.11
תאריך עדכון: 28.03.24
2 דק'
תאונות דרכים, תאונות עבודה ומה שביניהן

חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) מסדיר את מתן הפיצויים לנפגע מאת הגורם המבטח את הרכב בביטוח חובה. אך לעיתים, לא רק המבטח יישא באחריות.

יש וצירוף של נסיבות יגרום לכך, שתאונת הדרכים תחשב גם תאונת עבודה. כך למשל, במקרה בו התאונה אירעה במהלך עבודתו של הנפגע, בדרך למקום העבודה, או בחזרה ממנה - במקרים אלו, זכאי הנפגע לתבוע פיצוי עבור נזקו, הן ממבטח הרכב והן מהאגף לנפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי.


אין פירוש הדבר שהנפגע צפוי לקבל פיצוי כפול. הפיצוי הניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי, באמצעות גמלאות בעין (החזר הוצאות עבור ריפוי והחלמה, שיקום רפואי ושיקום מקצועי) וגמלאות בכסף (דמי פגיעה, מענקים או קצבאות חודשיות) מנוכה מהפיצוי הניתן על ידי הגורם המבטח את הרכב, באופן בו העובד יקבל משני המקורות גם יחד את הפיצוי המלא עבור נזקו.

לשאלות בנושא, היכנסו לפורום ביטוח לאומי

את התביעה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה ולדמי פגיעה, יש להגיש תוך שנה ממועד התאונה. במקרים המתאימים, יש להגיש, בנוסף, גם תביעה לקביעת נכות. היה והוגשה תביעה כזו, יזומן הנפגע לוועדה רפואית הקובעת את שיעור הנכות שהותירה התאונה. שיעור הנכות שנקבע בוועדות הרפואיות במסגרת התביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, מחייב להוציא חריגים הן את הנפגע והן את הגורם המבטח את הרכב בתביעת הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

בנסיבות אלו, ישנה חשיבות רבה לייצוג בפועל של הנפגע בפני הוועדות הרפואיות, הפועלות מכוח הסמכות ה"מעין שיפוטית" שהוענקה להן על ידי המחוקק. עורך- דין בעל הבנה עמוקה ברפואה ובמשפט, יתמודד בהצלחה מול השאלות העיקריות, העולות במסגרת הוועדות הרפואיות, ביחס ל"קשר הסיבתי" שבין נזקי הגוף של הנפגע לתאונה בה היה מעורב, וביחס לקיומו של "מצב קודם", דהיינו מחלות ותאונות עבר של הנפגע. מענה הולם לשאלות הללו הינו בעל השפעה מכרעת על גובה הפיצויים שישולמו בסופו של יום לעובד שנפגע בתאונת הדרכים משני המקורות.

עוד בנושא:

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

מדריך פיצויים בתאונת דרכים

תאונת דרכים: על זכויות הנפגעים

 

* משרד עורכי-הדין, ד"ר מאיר טויזר ושות' נמנה עם המשרדים הבולטים בישראל בתביעות נזקי גוף, בתחום הנזיקין - רשלנות רפואית ותאונות דרכים, דיני הביטוח וחוקי הנכים.
דוא"ל: dr.tweezer@personal-injury.co.il

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה