zap group mishpati logo

עורך-דין בשטח

נוכחותו בשטח של עורך-דין מומחה בתחום התעבורה בזמן תאונה היא קריטית עבור הנהג. בדיקה מדוקדקת של הממצאים במקום עשויה להקל על עונשו, ואף להביא לזיכויו

מאת: עו"ד אודי חגי
29.11.11
תאריך עדכון: 29.12.14
2 דק'
עורך-דין בשטח

תאונות הדרכים בישראל הן מכת מדינה עימה מתמודדים הנפגעים, הפוגעים והמערכת. כאשר מתקבלת במוקד משטרתי הודעה על תאונה, הנוהל המשטרתי מחייב הגעת בוחן תאונות דרכים לזירה. תפקידו הוא איסוף
ממצאים ומדידות בשטח, כמו גם תחקור עדים במקום. לאחר איסוף הראיות, משקלל הבוחן את החישובים שערך ואת ממצאי השטח שאסף, וקובע מיהו האשם בתאונה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

נהגים המעורבים בתאונה בדרך כלל אינם במצב נפשי המאפשר להם להתמודד עם תוצאות התאונה ואינם מסוגלים לדאוג לזכויותיהם. לכן חשוב מאוד להזמין למקום עורך-דין מומחה בדיני תעבורה.
למרבה הצער, רוב עורכי-הדין אינם מגיעים לזירת התאונה - לא בשלב שבוצעה, ואף לא מאוחר יותר.
עורך-דין שאכן מגיע לזירת התאונה לעומת זאת, מסייע רבות ללקוח משום שהוא מלווה את הבוחן בבדיקות
ובמדידות אותן הוא מבצע, ודואג לאיסוף הממצאים האמיתיים, שהם בעלי חשיבות מכרעת לשלב המשפט.

בנוסף, עורך-הדין אוסף ראיות עצמאיות מזירת התאונה כגון צילומים, תחקור עצמאי של עדים לאירוע, מדידות עצמאיות, צילום מצב הכביש, תמרורים וסימנים בכביש. לאחר איסוף תיק ראיות נגדי, מלווה עורך-הדין את חקירת המשטרה.
בעזרת הצגת הראיות העצמאיות הוא יכול לסתור את ממצאי הבוחן, מה שעשוי לעזור לעיתים להביא לסגירת תיק המשטרה מחוסר ראיות.

במידה שהנהג אשם, הראיות אותן אסף עורך-הדין בשטח יביאו בהכרח להקלה דרמטית בחומרת כתב האישום אשר יוגש, וכתוצאה מכך לעונש מופחת מצד בית המשפט, אם בכלל.

זו הסיבה שמשרד עו"ד שעוסק בתעבורה חייב להגיע כמעט לכל זירה בה ניתפס הנהג עובר עבירת מהירות, או אם ביצע תאונה עם נפגעים. על עורך-הדין המתמחה בתחום לדעת לצלם את מקום האירוע, לנתח באמצעות חישובים את כלל הנתונים, לבחון את חוקיות הממצאים, ולהציג בפני המשטרה/בית המשפט נתונים אחרים,
אשר לא מתיישבים עם ממצאי המשטרה.

* משרד עורכי-הדין חגי, קפולסקי, לוי, פועל בתחום התעבורה ומטפל במקרים של צבירת נקודות, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, פסילה מנהלתית ומעורבות בתאונות דרכים קטלניות.

טלפון: 03-9043020 , דוא"ל: kapulskyadv@gmail.com

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה