zap group mishpati logo

איך בוחרים עורך-דין בעידן האינטרנט?

לפניכם מספר כללים שיסייעו לכם לבחור את עורך הדין המתאים, שיטפל בתיק שלכם בצורה המיטבית

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
01.12.11
תאריך עדכון: 17.05.16
3 דק'
איך בוחרים עורך-דין בעידן האינטרנט?

אם אתם זקוקים לעורך-דין, ואינכם יודעים באיזה מן עורכי-הדין הפוטנציאליים לבחור, לפניכם כמה כללים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון.
הבן שלכם גנב מחנות. אתם מפחדים שייפתח לו תיק פלילי במשטרה, שישאיר כתם למשך כל ימי חייו. מה תעשו? לאיזה עו"ד תפנו?

במקרה אחר, את ובעלך מזה 20 שנה הגעתם לסוף דרככם המשותפת. יש ביניכם הבנה והסכמה כללית שצריך "לפרק את החבילה". אין לכם ספק, שעורך-דין טוב בדיני משפחה צריך לנסח את הסכם הגירושין ביניכם, ולכלול בו חלוקת רכוש ברורה. למי תפנו?

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום שכר טרחה - יחסי עורך דין לקוח

לבחירת עו"ד לליווי וייעוץ בחקירה באינדקס משפטי


כיום, בעידן האינטרנט והפרסום, בחירת עורך-דין מתאים אינה מלאכה קלה. עורכי- דין רבים מפרסמים את עצמם, מתהדרים באתרים שמאכלסים מידע רב ותמונות נאות, אבל השאלה היא מי מהם מקצועי יותר, מי מתאים לתקציב שלהם ומי "יעשה את העבודה" עבורכם.

מיהו עורך-הדין המתאים? לפניכם מספר כללים שיסייעו לכם לעשות קצת סדר בבלגן, ולמצוא את עורך-הדין שיתאים לכם.

עורך-דין מומחה בתחום

בראש ובראשונה, כאשר אתם מחפשים עורך-דין שיטפל בתביעה שאתם מעוניינים להגיש לבית-המשפט, מומלץ לבחור בעורך- דין, שמתמחה בתחום בו עוסקת התביעה. כך למשל, אם אתם מוכרים את דירתכם, וזקוקים לעו"ד שינסח את הסכם המכירה, פנו לעורך- דין מומחה לנדל"ן (מקרקעין).

מידע על עורך-הדין

בעידן האינטרנט, מומלץ וכדאי להיעזר ברשת כדי לקבל מידע על עורך-הדין אליו אתם מתעתדים לפנות. לעורכי-דין רבים יש כיום אתרים באינטרנט, ודרך האתרים תוכלו ללמוד אילו עורכי-דין מועסקים במשרד, מה ניסיונם, הותק שלהם ותחומי העיסוק העיקריים.

ניתן לבדוק ולהשוות בין משרדים שונים, כדי להשתכנע שעורך-הדין שמצאתם, הוא המתאים לכם.

בנוסף, קיימים ברשת האינטרנט פורומים משפטיים מקצועיים רבים. גלישה בפורומים אלו, היא אפשרות נוספת להתוודע לעורכי- דין מומחים בתחומים, ולהתרשם מהתשובות שהם עונים לגולשים, מרמת הידע שלהם,
הזמינות והמקצועיות.

מתמחה, שכיר או עו"ד ותיק ומנוסה?

אם צלחתם את המשוכה הראשונית, וקבעתם פגישה עם עורך-הדין המיועד, כדאי לשאול ולוודא היטב, מי יהיה עורך-הדין שיטפל בתיק (במקרה שהגעתם למשרד שמעסיק מספר עורכי-דין). האם יטפל בתיק עורך- דין שכיר, שותף או שמא מתמחה? ואם כן- האם יהיה פיקוח הדוק על עבודת המתמחה?

כמו-כן, חשוב לא להתפתות להבטחות להשגת יעדים לא ריאליים, כגון: סיום התיק במהירות בזק. ישנם עורכי-דין, שיבטיחו ללקוח כל מה שירצה לשמוע, ובלבד שישכור את שירותיו.

כימיה עם עורך-הדין יש לכם?

מעבר לכך, חשוב שתהיה לכם כימיה עם עורך-הדין שאתם מבקשים לשכור את שירותיו. ייתכן שקראתם באינטרנט על עורך- דין מסוים, והמידע בצירוף התמונה שבאתר האינטרנט נסכו בכם ביטחון והרגשה טובה. אולם, בפגישה, הכימיה המצופה לא מתרחשת.

תשלום שכר טרחה

ומה לגבי התשלום אתם שואלים? לפעמים בשביל שירות טוב צריך לשלם. עורך-דין מתחיל יגבה לרוב שכר טרחה נמוך בהרבה מעורך-דין ותיק ומנוסה. ישנם הבדלים בעניין גובה שכר הטרחה בין המשרדים השונים.
חשוב לציין בהקשר זה, כי כל עו"ד רשאי לבקש מהלקוח שכר טרחה ע"פ ראות עיניו, בהתאם לשיקול דעתו, ניסיונו, המוניטין
שצבר וכד'. יחד עם זאת, ישנם נושאים ספציפיים בהם עורך-הדין מוגבל ע"פ חוק באחוזי שכר הטרחה שהוא רשאי לבקש מהלקוח, כמו למשל במקרה של תביעה לפיצוי בשל נזק שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים.

עוד בנושא:

שכר טירחה עורך דין - המדריך

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים