zap group mishpati logo

שוקלים להתגרש אחרי החגים? שאלות ותשובות לפניכם

תקופת החגים היא תקופה טעונה, שאינה חפה ממריבות בין בני זוג. ישנם כאלו שהחליטו להתגרש עוד לפניה וישנם כאלו שבדיוק עכשיו מתלבטים. הכתבה הזו, היא בשבילכם - שאלות ותשובות רלוונטיות מהפורומים העוסקים בנושא: גירושין, בגידות וגישור ויישוב סכסוכים. מנהלי הפרומים: עו"ד יעקב בלס, עו"ד נורית פיש, עו"ד ערן שדה ועו"ד אוה וייס השיבו

מאת: מערכת משפטי
25.09.16
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
שוקלים להתגרש אחרי החגים? שאלות ותשובות לפניכם

פיצוי מבעל שבגד

שאלה: מה הסיכוי לתבוע ולקבל פיצוי כספי מבעל שבגד? אני לא מעוניינת במזונות מוגדלים אלא בפיצוי כספי גבוה בנוסף למה שמגיע לי בהסכם גירושין.

תשובה: בגידה לא מוכרת כנזק הגורר אחריו פיצוי בנזיקין. הדרך היחידה היא לתבוע כתובה על סמך הבגידה בבית הדין הרבני.

גיליתי שבעלי בוגד בי - רוצה להתגרש

שאלה: גיליתי לפני שבועיים שבעלי בוגד בי, ואני רוצה להתגרש, אבל אני לא יודעת מאיפה מתחילים. האם אני צריכה למצוא עו"ד לפני שאני מדברת איתו על זה? זה יהיה לטובתי? האם זה משנה?

תשובה: צר לי שגילית אודות הבגידה של בעלך, אולם אני מציעה לא למהר להתגרש. יש מקרים בהם בגידה וגילוייה מצביעים על קשיים ועל צורך לתקן ולאו דווקא על צורך להתגרש. לא ברור איך תוכלי להסתדר לבד, לא ברור מה היתה מערכת היחסים ביניכם לפני הגילוי. לא ברור אם בעלך מעוניין לשקם ויסכים להתחיל תהליך טיפול משפחתי. אל תקבלי החלטות ממקום של כעס. זו עצתי לך. מציעה לך להיוועץ בעורך דין ולברר את המשמעות הכספית של תהליך כזה טרם קבלת החלטתך.

צר לי שגילית אודות הבגידה של בעלך, אולם אני מציעה לא למהר להתגרש. יש מקרים בהם בגידה וגילוייה מצביעים על קשיים ועל צורך לתקן ולאו דווקא על צורך להתגרש. לא ברור איך תוכלי להסתדר לבד, לא ברור מה היתה מערכת היחסים ביניכם לפני הגילוי. לא ברור אם בעלך מעוניין לשקם ויסכים להתחיל תהליך טיפול משפחתי. אל תקבלי החלטות ממקום של כעס

הגשת בקשה לגירושין בעקבות בגידה

שאלה: יש לי הוכחה מוקלטת שבעלי בוגד בי. כרגע אני לא מוכנה כלכלית כדי להתגרש ואני רוצה להכין את הקרקע כדי שאני לא אשאר בלי כלום. בעלי עצמאי. האם התוקף של ההקלטה וההוכחה שלי יהיו תקפות גם אם יעבור הרבה זמן עד שאני אגיש בקשה לגירושין בעילה של בגידה?

תשובה: אם תמתיני יותר מדי זמן, זה ייחשב לך כמחילה וכהשלמה עם הבגידה. לכן , כדאי ורצוי לא להתרחק מהאירוע. השאלה אם ההוכחה הושגה בדרכים חוקיות, על אף שאם ההוכחה נועדה להגן על ענין אישי כשר, ניתן יהיה להביאה לבית המשפט או לבית הדין הרבני. רק זכרי שבבית הדין הרבני רואים יותר בחומרה את הבגידה. יש לכך משמעות לעניין חיוב בתשלום דמי הכתובה.

הסכם גירושין ופנסיית שארים

שאלה: בעל ואשה שנפרדו חתמו על הסכם גירושין שאושר בבית המשפט לענייני משפחה. הבעל התחייב להעביר על פי ההסכם מחצית ממשכורתו, וכן התחייב להעביר בעתיד מחצית מהפנסיה שלו לאישה. לאחר זמן מה השניים גם התגרשו בבית הדין הרבני. הבעל נפטר כמה חודשים לאחר מכן. האם האישה תהיה זכאית לקבל מחצית מהפנסיה [פנסית שארים] למרות שתקנון הפנסיה קובע שהיא איננה זכאית? זאת מאחר שהיא לא "אלמנה" ולא "שאיר" של הנפטר?

תשובה: מאחר שהצדדים גרושים, אז על פי תקנון הפנסיה לא מגיעה לאלמנה הגרושה קצבה מהפנסיה ולכן יש אפשרות שהאלמנה תגיש תביעה כספית כנגד עיזבונו של המנוח, וזאת מאחר שבהסכם הגירושין הבעל התחייב להעביר כל חודש מחצית ממשכורתו לידי האלמנה.

תביעת כתובה וזכויות בגירושין

שאלה: שבעה חודשים אחרי שהתחתנו, בעלי אמר שהוא רוצה להתגרש. הוא רוצה להתגרש מיידית ואני רוצה שנלך לייעוץ או גישור אבל הוא לא רוצה. הוא רוצה להתגרש. אין לנו נכסים משותפים, רק חשבון בנק משותף. מהן הזכויות שלי? האם לפחות אוכל לתבוע את הכתובה?

תשובה: ראשית, אציין כי מגיעות לך כל הזכויות כאישה נשואה, ללא קשר למשך תקופת הנישואין שלכם.
בוודאי שתוכלי לתבוע את כתובתך בבית הדין הרבני, כמו גם זכויות נוספות כאמור, לרבות מחצית מכל הרכוש המשותף שצברתם במשך חייכם המשותפים.

מה קורה בסוף הגישור לאחר החתימה על ההסכם

שאלה: אני ואשתי התחלנו ללכת לגישור והפסקנו. אנחנו מתכננים לחזור לגישור השאלה היא מה קורה אחרי שנחתום על הסכם כלשהו?

תשובה: מטרת הגישור הינה להביא להסכמה בין הצדדים, אשר לרוב מובעת בכתב באמצעות הסכם. על מנת לתת תוקף להסכם, יש לאשרו בבית משפט וכמובן לקיים אותו.

החלפת מגשר באמצע תהליך גישור בין בני זוג

שאלה: האם ניתן להחליף מגשר באמצע תהליך גישור

תשובה: גישור הינו תהליך וולנטרי לחלוטין, ולכן יש באפשרותך לסרב להמשיך ולהתנהל מול מגשר מסוים ולהחליף מגשר אף באמצע הליך הגישור, אלא אם כן בתחילת ההליך הסכימו כל הצדדים יחד כי לא יוחלף מגשר עד סיום ההליך כולו.

עילה לגירושין

שאלה: האם הפרעת קשה וריכוז אצל האשה יכולה להוות עילה לגירושין?

תשובה: נושא זה אמור להיבדק על ידי בית הדין, ורופא אמור להחליט אם הפרעה זו פוגעת ביציבות חיי הנישואין, ומתי נולדה ובאה לעולם - האם לפני הנישואין או לאחר הנישואין ובהתאם לתשובות לשאלות הנ"ל, בית הדין יוכל לפסוק.

חשבון בנק משותף בזמן גירושין

שאלה: החלטנו להתגרש ולעשות זאת בעזרת מגשר ולא עורכי דין. עדיין לא התחלנו בתהליך ורציתי לדעת מה קורה עם חשבון הבנק המשותף שלנו. האם אני יכולה למשוך כסף כרצוני או שבעלי יכול לבקש מהבנק להגביל לי את הסכום למשיכה? האם אנחנו אמורים להמשיך ולהפקיד את הכנסותינו לחשבון ולהתחלק שווה בשווה עד למתן הגט או שרצוי לסגור אותו?

תשובה: את החשבון המשותף כל אחד מכם יוכל להגביל, וכך לא תוכלו למשוך כספים מהחשבון או לשלם הוצאות מאותו חשבון אלא בחתימת שניכם.
לעניות דעתי, יש לסגור את החשבון לאחר שתערכו הסכם גירושין ביניכם אשר יאושר על ידי בית המשפט או בית הדין.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה