zap group mishpati logo

הילד נפצע בשטח ביה"ס? על תאונות תלמידים

במקרה של תאונה מצערת - על מי חלה האחריות? על ביה"ס? על העירייה? ומה אפשר לעשות? האם התלמיד שנפגע יוכל לקבל פיצוי?

מאת: מערכת משפטי
10.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
הילד נפצע בשטח ביה"ס? על תאונות תלמידים

אתם שולחים את ילדיכם, האוצר הכי יקר שלכם, לבית הספר, בטוחים כי הם ירכשו בו ידע, ויספגו חינוך וערכים. אתם לא מעלים על דעתכם שיכול לקרות להם משהו רע. הם הרי מוגנים, לא יוצאים משטח בית הספר, ונמצאים בהשגחת המורים והמנהל. מה כבר יכול לקרות?

מסתבר, שתאונות יכולות להתרחש גם בשטח בית-הספר. מסתבר, כי ילדים או תלמידים הנמצאים במסגרות של גנים, בתי ספר, או פנימיות, נפגעים בתאונות בשטח מוסד הלימודים או מחוצה לו (במסגרת טיול שנתי, ימי כיף וכד').


במקרה של תאונה מצערת- על מי חלה האחריות? על ביה"ס? על העירייה? ומה אפשר לעשות? האם התלמיד שנפגע יוכל לקבל פיצוי?

 

למציאת עורכי דין בתחום תאונות אישיות 


אם מתרחשת תאונת תלמידים או ילדים, אפשר להגיש תביעה לפיצויים. מדובר בתביעה נזיקית, במסגרתה יש להוכיח, כי הפגיעה קרתה בשל רשלנות המורה, ביה"ס, העירייה או גורם אחראי אחר. ביהמ"ש יבדוק אם המורה נהג כפי שמורה סביר היה צריך לנהוג בנסיבות המקרה. אם ביהמ"ש יחליט לקבל את התביעה, הוא יפסוק לתלמיד פיצויים בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו.

התלמיד העביר עגלת טלוויזיה ונפגע

התאונות שיכולות להתרחש הן רבות ומגוונות. דוגמה לתאונה שאירעה בשטח ביה"ס עוסקת במקרה שבו תלמיד נפגע בבי"ס במהלך יום לימודים כאשר העביר עגלה עם טלוויזיה לכיתה.
המדובר בתלמיד בכיתה ז', בחטיבת הביניים 'ברנר' בפתח תקווה, אשר העביר טלוויזיה (ביחד עם תלמידים אחרים) שהייתה מונחת על עגלה ממתכת בעלת גלגלים, מכיתה אחת לאחרת לבקשת המורה, ולפתע בזמן העברת הטלוויזיה, העגלה נפלה, כאשר הטלוויזיה עליה, ופגעה ברגל השמאלית של התלמיד. התלמיד נלקח לביה"ח שניידר, שם חבשו לו את האצבע שהייתה רגישה ונפוחה, ובהמשך סבל מכאבים וממגבלות שונות בהליכה.

העירייה ומשרד החינוך טענו מנגד, כי התלמידים השתוללו בזמן שהעבירו את העגלה, ולכן היא נפלה. בימ"ש השלום ברמלה, אשר דן במקרה, קבע כי אין ספק כי קיימת חובת זהירות מוגברת של המורים כלפי התלמידים במקרה כזה. " על מורי בית הספר היה לצפות כי התלמידים ישתובבו שכן עשו זאת בעבר באורח שכיח. ודווקא מפאת גילם של התלמידים קמה חובת זהירות...", כתבה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט בפסק הדין.

השופטת קבעה, כי העירייה ומשרד החינוך התרשלו ולא פיקחו כראוי על התלמידים, ולכן עליהם לפצות את התלמיד שנפגע בעת העברת הטלוויזיה ב-17,000 שקלים. השופטת קבעה, כי משרד החינוך אחראי על 70% מהנזק שנגרם, וכי העירייה אחראית על 30% מהנזק שנגרם. (דקל קרוואני נ' מדינת ישראל - משרד החינוך והתרבות).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים