zap group mishpati logo

בית המשפט: מנהלת חברה תהיה פטורה מערבות עליה חתמה

בית המשפט פטר מנהלת של חברה מערבותה להתחייבויות החברה בעקבות שינוי בחיוב הנערב

מאת: יאיר קולמן, עו"ד ונוטריון
21.02.12
תאריך עדכון: 28.03.24
2 דק'
בית המשפט: מנהלת חברה תהיה פטורה מערבות עליה חתמה

חברה חתמה על הסכם על פיו היא תשתתף בתערוכה של חתונות בתמורה לתשלום. מנהלת החברה חתמה ערבות על מלוא התחייבויות החברה לרבות החובה לשאת בתשלום עבור ההשתתפות בתערוכה.

עוד לפני ההשתתפות בתערוכה פוטרה המנהלת מתפקידה. דבר הפיטורין לא הגיע לידיעת הנהלת התערוכה, והמנהלת לא שוחררה מערבותה מעולם.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפט מסחרי

לימים, החברה לא שילמה את הסכום שהתחייבה בו על פי ההסכם, בשל קשיים כלכליים שהיתה נתונה בהם, ואילו הנהלת התערוכה נתנה לחברה ארכות לפרעון התשלום, למועד אחר עד שמצבה הכלכלי ישתפר. הנהלת התערוכה לא הודיעה למנהלת על הארכות שניתנו לחברה, וכי הדחייה הינה בגין מצב כלכלי רעוע של החברה.

מצבה הכלכלי של החברה לא השתפר, והיא סגרה את פעילותה העיסקית. לא נותר לחברה כל נכס אשר ניתן להפרע ממנו לצורך התשלום הקבוע בהסכם.

בעקבות מצב דברים זה, הנהלת התערוכה תבעה את מנהלת החברה על בסיס הערבות שנתנה על מלוא התחייבויות החברה.

המנהלת: יש לפטור אותי מהערבות
טענת המנהלת היתה, כי יש לפטור אותה מערבותה להסכם הנ"ל, שכן הנהלת התערוכה לא הודיע לה על הדחיות שניתנו לחברה בפרעון התשלום, ואף לא הודיעו לה על קיומם של קשיים כלכליים בחברה.  בכך נפגעו זכויותיה כערבה, ועל כן היא פטורה מהערבות שנתנה.

הנהלת התערוכה טענה מצידה, כי היא אינה חייבת להודיע דבר לערבה לאור היותה מנהלת בחברה, וכי יש חובה לקיים הסכמים כמו גם חובה לעמוד מאחורי ערבות שניתנה.

בית המשפט פסק, כי היתה חובה על הנהלת התערוכה להודיע לערבה על מתן הארכות לחברה, וכי מתן הארכות לחברה מהווה שינוי בחיוב שעבגינו נתנה המנהלת את הערבות.  משכך פטורה המנהלת מערבותה, והתביעה כנגדה נדחתה.

*מנהלת החברה יוצגה בתביעה זו על ידי עו"ד יאיר קולמן.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת.א. (הרצליה) 1640/02 סתיו הפקת תערוכות וארועים בע"מ נ' שרית שחם)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה