zap group mishpati logo

תפקידיו של עוה"ד בתביעת רשלנות רפואית: החשיבות שבמומחיות

על עוה"ד להכין את החומר למומחה הרפואי, להכין את התביעה, וכמובן, לחקור את המומחים

05.01.17
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
תפקידיו של עוה"ד בתביעת רשלנות רפואית: החשיבות שבמומחיות

אין תחום משפטי בו השפעת מומחיות עורך הדין קריטית כמו בתחום הרשלנות הרפואית. מומחיות זו היא מכרעת להצלחת התביעה. 

השגת החומר הרפואי ובדיקתו

ראשית, על עורך הדין להשיג את החומר הרפואי מהמוסד המטפל, וכדאי שללקוחות יהיה חומר שצולם בזמן אמת לצורך הצלבה. לאחר מכן עליו לעבור על החומר ביסודיות, לוודא שאין מסמכים שהיו צריכים להיות ואינם ע"פ נהלים רפואיים מקובלים - ניירות עמדה של פורומים מחייבים וכדומה, לבחון את משמעות הדבר, להבין את הסוגיה ולהשתכנע שאכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.  

על עורך הדין להכיר את המומחים ואת התאמתם למתן חוות הדעת, להכיר את מכלול האינטרסים, האסכולות והחברויות ביניהם

בחירת המומחים והכנת חוות הדעת

כאשר עורך הדין משתכנע שיש רשלנות לכאורה, הוא מכין את החומר למומחה הרפואי כדי שיכין חוות דעת. על עורך הדין להכיר את המומחים ואת התאמתם למתן חוות הדעת, להכיר את מכלול האינטרסים, האסכולות והחברויות ביניהם. תפקידו של עורך הדין לא מסתיים בבחירת המומחה, אלא גם בהנחייתו לכתיבת חוות דעת שתהיה משכנעת מבחינה משפטית, בבדיקת טיוטת חוות הדעת ומתן הערות מתאימות עד לגיבושה הסופי לצורך הכנת התביעה. 

 

חקירת המומחים היא השלב הדרמטי והחשוב ביותר בניהול התביעה. המומחים של הצד התובע נחקרים ועל עורך הדין להכין אותם, לדמות להם חקירה, לאתר את הנקודות החלשות שלהם, לעמת אותם איתן ולוודא שהמומחה יעמוד כראוי בחקירה. חשוב מכך, על עורך הדין לחקור את המומחים של הצד הנתבע

 

 

הגשת התביעה וניהולה

לאחר הגשת כל כתבי הטענות, בית המשפט מנסה להגיע לכלל פשרה בין הצדדים. בשלב זה נדרשים ביטחון וכישורי ניהול משא ומתן של עורך הדין, הכרת התחום והערכת התיק על ידו, שמשפיעים באופן דרמטי על ההישגים במשא ומתן. 
במידה שניסיון הפשרה לא צלח, על עורך הדין להכין את התביעה, לאתר עדים רופאים ואחיות, להכין את העדויות הראשיות, לארגן את כל החומר הרפואי והמשפטי ולהוכיח את קיומה של הרשלנות מבחינה עובדתית ומשפטית.  

הרופא כותב דו"ח

חקירת המומחים 

חקירת המומחים היא השלב הדרמטי והחשוב ביותר בניהול התביעה. המומחים של הצד התובע נחקרים ועל עורך הדין להכין אותם, לדמות להם חקירה, לאתר את הנקודות החלשות שלהם, לעמת אותם איתן ולוודא שהמומחה יעמוד כראוי בחקירה. חשוב מכך, על עורך הדין לחקור את המומחים של הצד הנתבע. בשלב זה המומחיות, הידע, הביטחון ויכולת ההעמקה והלמידה של עורך הדין הם מכריעים, שכן עליו להתמודד עם הרופאים בתחום המומחיות שלהם. 

כל אלה מביאים לכך שהחשיבות של עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית הינה קריטית  לזכייה בתיקי רשלנות רפואית. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים