zap group mishpati logo

דינו של אופנוען שנמלט משוטרים הוא מאסר בפועל, סקירת פס"ד

השופט אברהם טננבוים קבע, כי ישנו סיכון במרדף משטרתי, וכי מדיניות הענישה כלפי נהגים נמלטים צריכה להיות קשה

מאת: מערכת משפטי
10.01.10
תאריך עדכון: 18.11.15
2 דק'
דינו של אופנוען שנמלט משוטרים הוא מאסר בפועל, סקירת פס"ד

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים דן לאחרונה בשאלה מה צריך להיות דינו של נהג שנמלט משוטרים, ועקב כל התנהל אחריו מרדף משטרתי עד לעצירתו.

למציאת עורכי דין מתחום דיני תעבורה באינדקס משפטי

באוגוסט 2008 רכב הנאשם על קטנוע מסוג "פאן יאנג" ברח' דולצ'ין בירושלים.  הנאשם התבקש לעצור לצורך בדיקה שגרתית ולגשת לשוטר שנמצא במרחק כ- 2 מטרים ממנו. לפתע הנאשם החל לנהוג במהירות גבוהה לכיוון שכונת גבעת משואה בניסיון לברוח מהשוטר.  על אף שהשוטר אותת לו לעצור, הנאשם המשיך לנסוע לכיוון רחוב אחר תוך כך שהוא לא מציית לתמרור עצור שהיה במקום ונכנס לצומת במהירות גבוהה עד כדי כך שכמעט התנגש ברכב אחר.  בהמשך נסע  ברחוב בכביש חד סטרי בניגוד לכיוון התנועה ואף כמעט נפגע מרכב אחר.  הנאשם חזר לרחוב דולצ'ין ולאחר מכן לרחוב הנוסף שנסע בו, וכמעט פגע ברכב משטרתי. לאחר התחקור והבדיקה, התברר כי לנאשם לא היה רישיון רכב תקף וזו הסיבה שברח על קטנועו.  הנאשם הודה במקום בפני השוטרים.

התביעה ביקשה, כי ביהמ"ש יגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל. התביעה הדגישה את העובדה כי הנאשם התנהג באופן מסוכן להפליא, ויש להרתיע אחרים כמותו.

מדיניות נוקשה

השופט אברהם טננבוים קבע, כי ישנו סיכון במרדף משטרתי, וכי אין פתרון מפורש לשאלה אם לרדוף או לא לרדוף אחרי נהג נמלט. עם זאת, מדיניות הענישה כלפי נהגים נמלטים צריכה להיות קשה- " לא רק משום כבודם של השוטרים כמייצגי הציבור (נימוק שגם בו אין לזלזל).  יש צורך במדיניות נוקשה בעיקר בשל הסיכון הבטיחותי החמור שכל מרדף משטרתי גורם.  מי שנמלט ברכבו וגורם לניידות לרדוף אחריו מסכן את חיי הזולת, כפשוטו", קבע השופט.

השופט פסק, כי במקרה הנדון אין מנוס ממאסר בפועל, וכי מן ההכרח שיצא מבתי המשפט מסר ברור, תקיף וחד-משמעי לכל נהג ונהגת: נהג שנמלט משוטרים, אחת דינו- לכלא!

בהתאם לכך, הנאשם נדון ל-21 ימי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה למשך 3 חודשים וקנס של 2,000 שקלים. (ת 14872/08 לשכת תביעות ירושלים (תעבורה) נ' ד. ירון).

• ב"כ התובעת: עו"ד אמיר כהן
• ב"כ  הנאשם: עו"ד יוני שניאור

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה