zap group mishpati logo

רצח בתוך המשפחה: בעקבות הרצח בצפון ת"א

החשוד ברצח של דניה דאודי הוא בנה. התופעה המצערת של מקרי רצח בתוך המשפחה אמורה לשמש תמרור אזהרה

מאת: עו"ד תמי אולמן
16.04.12
תאריך עדכון: 31.05.18
2 דק'

פרשת הרצח של דניה דאודי ז"ל אשר התרחשה בעת האחרונה בצפון ת"א, כאשר בנה חשוד כמי ששם קץ לחייה, מסעירה את המדינה כולה.

ע"פ הפרסומים בתקשורת, עולה מחקירה ראשונית, כי בשעות הערב לחצה דאודי ז"ל על לחצן המצוקה שבביתה, והספיקה לומר למוקד שיש לה פצע בלב. המוקדנית שמע ברקע קול של גבר, שאמר כי הכל בסדר. המוקדנית ניסתה לברר פרטים נוספים, ושמעה מדאודי, כי היא לא צריכה כלום. לאחר מכן השיחה נותקה. כאשר המוקדנית ניסתה להתקשר שוב לביתה של דאודי, לא היתה תשובה. בהמשך לכך, המוקדנית הזעיקה את המשטרה, והמשטרה אשר הגיעה למקום מצאה את גופתה של דאודי.

יצויין, כי בשנים האחרונות ארעו מקרים נוספים של רצח בתוך המשפחה של נשים שנרצחו בידי בן הזוג או בידי מי מבני משפחתן. עוד היינו עדים למקרי הרצח של פעוטות על ידי הוריהם (לדוגמא: רצח הילדה הודיה קדם ופרשת הרצח של הילדה רוז פיזם).

ילד לא יהרוג את מי שנתן לו חיים? חזקה שנסתרת
קיימת חזקה על אב שלא יהרוג את ילדיו וחזקה על אם שלא תהרוג את ילדיה. אולם, לצערנו, חזקה זו נדחית כאשר מדובר במקרים בהם הורים רצחו את ילדיהם.
בנוסף, ניתן לומר כי גם נדחית החזקה, כי ילד לא ישים קץ לחייו של מי שהעניק לו חיים (כלומר: אביו או אמו).
כך למשל, לאחרונה נתקלנו במקרה של בני הזוג מעוז ז"ל, אשר עפ"י החשד נרצחו בידי בנם.  

שרשרת מקרים מצערים ומדאיגים
נדמה, כי עברו דורות רבים מאז ארוע הרצח הראשון שהתרחש ע"פ המקרא, בו קין רצח את הבל, ומשם גם בא לעולם הביטוי המפורסם "הרצחת וגם ירשת".

אם בעבר היה זה כמעט בלתי מציאותי שהורה ישים קץ לחיי פרי בטנו ושילד ישים קץ לחיי מי שהביאו לעולם, הרי שכיום הדבר מתרחש לנגד עינינו, ולא ניתן לומר שהאירוע הינו חד – פעמי, אלא מדובר בשרשרת של מקרים מצערים ומדאיגים.

תמרור אזהרה
ראוי, כי התופעה המצערת של אלימות במשפחה בכלל ומקרי הרצח בתוך המשפחה בפרט, ישמשו בידינו כחברה תמרור אזהרה מפני מקרים שחשבנו שהם בבחינת "בלתי מציאותיים". שוב מתברר, לצערנו, כי המציאות יכולה לעלות על כל דמיון.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה