zap group mishpati logo

ביהמ"ש הורה לבצע בדיקה גנטית לקטינה השוהה בירדן

ביהמ"ש לענייני משפחה בנצרת נתן הוראה לבצע בדיקה גנטית לקטינה בת לאם סורית השוהה בירדן במסגרת תביעת אבהות בנוהל חו"ל

מאת: מערכת משפטי
29.04.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביהמ"ש הורה לבצע בדיקה גנטית לקטינה השוהה בירדן

בימ"ש לענייני משפחה בנצרת הורה על בצוע בדיקה גנטית לקטינה השוהה בירדן (עם אמה) ולתובע במסגרת בקשה להכיר באבהותו כאביה, וזאת עפ"י נוהל חו"ל, כלומר: בנציגות ישראל בירדן, לשם נטילת דגימת DNA ,אשר תועבר משם לביה"ח שיבא לצורך ביצוע הבדיקה.

התובע הוא אזרח ישראל, אשר בקש במסגרת תביעתו להכיר בקטינה ילידת 10.11.10 שנולדה בירדן ,כבתו. (התובעת מס' 2).
לטענתו, הקטינה נולדה מנישואיו עם אשה שהינה אזרחית סורית ולאחר שהם נישאו זה לזו בשנת 2006 בירדן. האישה והקטינה שוהות בירדן.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום משפחה

ביצוע בדיקה גנטית

התובע בקש להוכיח את אבהותו על הקטינה בדרך של ביצוע בדיקה גנטית לבירור קשרי משפחה –אבהות בהתאם להוראות חוק מידע גנטי,  ובכך יתאפשר לו גם בהמשך לרשום אותה כבתו וכאזרחית ישראלית.

התובע טען, כי בשל אזרחותה הסורית של האם – אשתו, היא לא יכולה להתייצב בנציגות של ישראל בשל טעמים ברורים, ובעיקר בשל החשש כי אם יוודע הדבר בארץ מוצאה כמי שנכנסה לנציגות של ארץ אויב – ישראל, יבולע לה.

השופט סארי ג'יוסי קבע, כי הטיעון הזה מקובל עליו, וכי אין צורך להכביר מילים בנושא.
השופט קבע, כי בשלב זה ניתן להסתפק בבדיקה של הקטינה והתובע בלבד, שכן לצורך בירור אבהות יש לבדוק האם מחצית המטען הגנטי שיש לקטינה מקורו באביה ולשם כך, ברגיל, אין כל הכרח שהאם תיבדק. 

נסיבות מקרה מיוחדות

בנסיבות אלו, קבע השופט, גם לא תהא תועלת מצירוף האם כצד להליך. די במקרה זה בקבלת הסכמתה בכתב לביצוע הבדיקה של הקטינה, כאשר אין הכרח בשל נסיבותיו המיוחדות של המקרה, כי חתימתה והסכמתה תהא לפני נציג קונסולרי של ישראל, ויש להסתפק בתצהיר עליו חתמה בפני פקיד קונסולרי במשרד החוץ הירדני. 

באשר להעדר תעודה מזהה לקטינה, נתן השופט הוראות כיצד ניתן להבטיח בעתיד זיהויה של הקטינה על מנת שלא ייעשה שימוש לרעה בתוצאות ע"י אחרים.

לאור האמור, נקבע כי התובע יתייצב בנציגות ישראל בירדן ואליו תתלווה הקטינה ובאותו מועד תילקח ממנה דגימת ה- DNA. השופט קבע, כי ניתן לצלמה וגם ליטול ממנה טביעות אצבעות ואלה יישמרו בידי הנציגות של ישראל . ניתן יהא גם לקחת ממנה דוגמית נוספת של רוק לשם השוואה עתידית.
 
( תמ"ש 1714-08-11 מ.א.ע. נ' מדינת ישראל)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה