zap group mishpati logo

קראת או שלחת מייל בנהיגה? אתה צפוי לקנס של 1,000 ₪/ סקירה

ועדת הכלכלה אישרה את ההצעה לאסור קריאה או שליחת מייל בנהיגה. העובר על כך צפוי לקבל קנס של 1,000 שקלים; היו"ר שאמה-הכהן: שימוש במייל בנהיגה מסוכן פי כמה משליחת מסרון

מאת: מערכת משפטי
07.05.12
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
קראת או שלחת מייל בנהיגה? אתה צפוי לקנס של 1,000 ₪/ סקירה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן קבעה היום (7.5.2012) את האיסור על שליחה או קריאה של דואר אלקטרוני בנהיגה. בכך, אישרה הועידה את בקשת משרד התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות לתקן את תקנות התעבורה ולקבוע את האיסור הנ"ל.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

הוועדה אישרה את ההצעה להוסיף על האיסור הקיים לגבי מסרונים את האיסור בנושא התכתבות בדואר האלקטרוני, כאשר הקנס הצפוי על כך יעמוד על 1,000 שקל.

סכנה חמורה יותר מכתיבה או קריאת מסרון

היו"ר שאמה-הכהן אמר, כי כתיבת או קריאת דואר אלקטרוני מסוכנת פי כמה מכתיבת או קריאת מסרון, ולכן נכון היה ליישר קו בנושא ולסגור את הפרצה.

ח"כ חמד עמאר ביקש לדעת מדוע לא מרחיבים את האיסור על שימוש כללי בסלולרי או במכשירים אלקטרונים נוספים כמו טאבלטים בזמן נהיגה. "צריך להרחיב את האיסור כדי לא לרדוף כל פעם אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות", הסביר ח"כ עמאר.

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי שימושים אחרים אסורים מתוקף החובה להסתכל על הכביש ולהחזיק בהגה בשתי ידיים. לדבריה, המשרד ער להתפתחויות הטכנולוגיות ודואג לעדכן את התקנות בהתאם כשהדבר נדרש.

הוועדה אישרה כאמור את תיקון התקנה, וקבעה כי היא תיכנס לתוקף 30 יום מיום פרסומה ברשומות.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה