zap group mishpati logo

אושר בטרומית: יוקצו מקומות חנייה לאזרחים ותיקים

ע"פ הצעת החוק, יוקצו מקומות חנייה במקומות ציבוריים לאזרחים שגילם עולה על 75. זאת, כדי לסייע להם ולהנגיש את החנייה עבורם

מאת: מערכת משפטי
10.05.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר בטרומית: יוקצו מקומות חנייה לאזרחים ותיקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק האזרחים הוותיקים (תיקון – הקצאת מקומות חניה במקום ציבורי לאזרח ותיק שגילו עולה על 75), התשע"ב-2012, של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וקבוצת ח"כים.

מטרת הצעת החוק היא לחייב הקצאת מקומות חניה לאזרח ותיק שגילו עולה על 75. ע"פ ההצעה, מקומות חניה אלו יסומנו כשמורים לאזרחים ותיקים, ויוענקו סמכויות לעניין זה, כפי שנהוג במקומות חניה לנכים.

עזרה לאזרחים ותיקים המתקשים במציאת מקומות חנייה
בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: "הוראות לפי חוק התכנון והבניה, התשכ"ה–1965, קובעות חובה להקצות מקומות חניה במקומות ציבוריים בעבור אנשים עם נכות, לרבות במקומות בבעלות פרטית המיועדים לשימוש כלל הציבור, כגון מרכזי קניות, בתי מלון ואולמות שמחה, וכן הוראות בדבר הנגשת מקומות החניה שהוקצו.
בפקודת התעבורה, נקבעו הוראות שמטרתן להבטיח, כי תיאכף זכותם של אנשים עם נכות לחנות במקומות שהוקצו לכך, על ידי הצבת תמרור לסימון מקום החניה, והענקת סמכויות פיקוח לעניין מקום חניה לנכה. 

בחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן–1989, נקבע כי אזרח ותיק זכאי לתעודת אזרח ותיק המקנה לו הטבות שונות. עם זאת, החוק האמור אינו קובע הקצאת מקומות חניה במקומות ציבוריים לאזרחים ותיקים.  

על מנת לסייע לאזרחים ותיקים המתקשים במציאת מקומות חניה במקומות ציבוריים, בהצעת חוק זו מוצע לקבוע חובה להקצאת מקומות חניה כאמור לאזרח ותיק שגילו עולה על 75 כפי שיקבע שר הפנים בהתייעצות עם השר לאזרחים ותיקים. בנוסף, מוצע לקבוע כי במקומות חניה כאמור יוצב תמרור לסימון מקום החניה ויוענקו סמכויות פיקוח לעניין זה, גם לגבי אזרח ותיק שגילו עולה על 75, בדומה לזכאותו של אדם עם נכות".

18 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה, להכנתה לקריאה ראשונה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים