zap group mishpati logo

להתייצב מול ועדה רפואית

יתרונות הייצוג המשפטי על פני חברה למימוש "זכויות רפואיות"

28.05.12
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
להתייצב מול ועדה רפואית

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה, של פריחת חברות רפואיות המבטיחות ללקוח לממש את זכויותיו הרפואיות אל מול מוסדות כמו הביטוח הלאומי, חברות ביטוח וקרנות הפנסיה. החברות משקיעות משאבים רבים בפרסום באמצעי התקשורת ואנו, כציבור, חשופים לפרסומות ענק המבטיחות לנו פיצוי המגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים במקרה של אבדן כושר עבודה ונכות.

חשוב לדעת כי חברות אלה אינן מעניקות ללקוח יעוץ משפטי. מה הן כן עושות? החברות הרפואיות אוספות את החומר הרפואי ומגישות, בשמו של האזרח, תביעה למוסד המטפל. כאשר האזרח נדרש להתייצב בפני הוועדה הרפואית, הוא מתייצב לבדו, ללא ייצוג של החברה הרפואית או ייצוג משפטי.

ברוב המקרים מוצא את עצמו האזרח, בפעם הראשונה בחייו, מתייצב בפני ועדה מכובדת וחשובה. הוא מתרגש, הוא מגמגם ובמקרים רבים אף שוכח לציין בפני הוועדה את מכלול הבעיות הרפואיות. השמטת חלק מהתלונות גורמת לחוסר התייחסות של הוועדה ולאי מימוש זכויות מלא.

עדיף עם עו"ד מומחה

התייצבות מול ועדה רפואית עם עו"ד מומחה לעומת זאת, מניבה תוצאות שונות. כאשר שוכרים את שירותיו של עו"ד, הוא דואג להגיש את מלוא החומר הרפואי לעיונה של הוועדה, הוא מכין את הלקוח לקראת הדיון ומסביר לו בפני מה הוא עומד. עורך הדין אף מתייצב עם הלקוח בוועדה עצמה, מציג את המקרה בפני המומחים הרפואיים ומפנה אותם למסמכים הרלוונטיים.

נוכחותו של עורך הדין בוועדה תורמת להצגת מלוא הנתונים של הלקוח וקבלת התייחסותה של הוועדה למכלול הבעיות המובאות בפניה, ובכך מסייעת למימוש זכויותיו של הלקוח במלואן.

יש לזכור כי במידה ונדרשת, במסגרת ערעור על החלטת וועדה רפואית עליונה, פנייה לבית הדין לעבודה או לבית משפט בהגשת תביעה, החברות הרפואיות לא יוכלו להציע את שירותיהן והן יאלצו להמליץ בפני האזרח לפנות לעורך דין מייצג. במקרה בו עורך דין טיפל בתיק מלכתחילה, הוא ימשיך לפעול במסגרת הייצוג ויגיש תביעות גם בערכאות השונות בשמו של הלקוח.

באשר לתשלום - עיון בהסכמים של החברות הרפואיות מול הלקוח, מראה כי הן גובות שכר טרחה גבוה מזה שגובה עורך הדין על שירות מלא, כולל ייצוג.

יש לזכור כי עורך הדין, כאשר הוא מקבל לקוח לייצוג, מחוייב בחובת נאמנות, מסירות וסודיות כלפי לקוחו. חובה זו אינה קיימת כאשר האזרח פונה לקבלת שירות מהחברה הרפואית.

לסיכום, פניה למימוש זכויות רפואיות ראוי שתעשה באמצעות עורך דין הבקיא בתחום, היכול ליתן שירות מלא וללוות את הלקוח מיומו הראשון ועד לקבלת פיצוי מלא והוגן. פניה לחברה רפואית יכולה לספק פתרון חלקי בלבד, אשר יניב תוצאה העלולה להיות בלתי מספקת.

עוד בנושא:

ועדה רפואית – עצות וטיפים מקיפים ושימושיים

אם כל הוועדות – על ההשלכות של ועדה רפואית

ערעור על החלטות ועדה רפואית

* עורך הדין טל זהבי, מומחה בדיני הנזיקין והביטוח.  tal@zahavi-law.co.il

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים