zap group mishpati logo

תאונות תלמידים - שאלות ותשובות מהפורום

הילד נפצע בדרך חזרה הביתה מבית הספר. האם בית הספר אחראי לפציעה? מהו היקף הכיסוי של ביטוח תאונות אישיות? שאלות אלו ואחרות נשארו בפורום תאונות תלמידים. עו"ד יואב בלומוביץ, מנהל הפורום, השיב

מאת: מערכת משפטי
29.05.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
תאונות תלמידים - שאלות ותשובות מהפורום

ביטוח תאונות אישיות
שאלה: האם ביטוח תאונות אישיות חל גם על תאונות שקורות מחוץ למסגרת בית ספר כמו למשל פציעה של ילד בבית חבר בזמן משחק?

תשובה: ככלל, פוליסת תאונות אישיות לביטוח תלמידים מכסה גם תאונות שקורות מחוץ לבית הספר ומעבר לשעות הלימודים.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תאונות תלמידים

במשרד החינוך מתנערים מאחריות
שאלה: לפני יותר משנה, הבת שלי נפצעה בביה"ס אחרי שקבוצה של תלמידים יותר גדולים ממנה רצו והפילו אותה. מהנפילה היא פתחה את הראש, תפרו לה את הראש והיא גם לא הגיעה לבית ספר כמה ימים. פניתי למשרד החינוך אבל שם נאמר לי שזה באחריות של הרשת של בתי הספר שהבת שלי לומדת בה. הרשת אמרה שזה לא באחריותה. אני כבר לא יודעת מה לעשות. למי אני אמורה לפנות ומי האחראי?

תשובה: ישנם מקרים בהם האחריות חלה במשותף על משרד החינוך ועל רשת בתי הספר או העירייה.
יש לבחון היטב את נסיבות המקרה, נוכחות של מורים באזור והשטח בו נפלה בתך ( מסדרון, רחבה וכו').
אציעך לפנות לעורך דין המתמחה בנושא על מנת שיפעל בעניין.

פציעה כתוצאה מריב עם ילד
שאלה: הבן שלי רב עם ילד מהכיתה שלו, והילד זרק לכיוון הבן שלי כיסא. הכיסא פגע בכתף ובלחי של הבן שלי. הדבר קרה במהלך ההפסקה כך שמורה לא הייתה נוכחת במקום. למי אני אמורה לפנות, לביה"ס או להורי הילד לשם פיצוי?

תשובה: לא מסרת מהו גילו של ילדך ( האם בן 6 או בן 17), וקיימת חשיבות לעניין.
מכל מקום, בבית הספר נדרשת השגחה או נוכחות של מורה תורן בזמן ההפסקה, על מנת למנוע אירועים מן הסוג המתואר. אציע לך לפנות בעניין, בשלב ראשון, לביה"ס.

פגיעה בצהרון
שאלה: אחותי מנהלת צהרון פרטי בבית שלה (בית פרטי). בצהרון יש למעלה מ-20 תלמידים בגילאים 6-13. אחד הילדים שכנראה היה משועמם עלה על כיסא וניסה להתלות על הנברשת שיש בסלון של הבית. הוא נפל וקיבל מכה בכתף ושבר את הנברשת כי היא נמשכה למטה ונפלה על הרצפה ונשברה. האמא של הילד כועסת על אחותי שהיא לא הייתה אחראית עליו, והיא מסרבת לשלם על הנברשת אבל גם דורשת שאחותי תשלם לה על הפציעה של הילד וגם על עגמת נפש, ואם לא היא תדאג שכל ההורים יעזבו את הצהרון. מה אחותי אמורה לעשות. האם החוק עומד לטובתה של אחותי?

תשובה: לאחותך אחריות לדאוג לשלומם וביטחונם של הילדים אשר בחזקתה ובמסגרת עבודתה. יחד עם זאת, כל מקרה נבחן לפי הנסיבות הספציפיות לרבות התנהגות הילדים והעובדים בזמן האירוע.
אין פרטים לגבי חומרת פגיעתו של הילד ואיני יכול לייעץ בנוגע לאיומי עזיבת הגן.

בעיה עם ביטוח תאונות אישיות
שאלה: הבת שלי בת ה-10 רכבה על האופניים הביתה מביה"ס. בדרך הביתה היא החליקה מהאופניים ונפלה למין גומחה שיש על המדרכה. היא קיבלה מכה בכמה חלקים בגוף.
פנינו לחברת הביטוח (ביטוח תאונות אישיות) והנציגים אמרו שבגלל שביה"ס לא שילם את דמי הביטוח אין כיסוי. פניתי לביה"ס והאחראים אמרו שהם כן שילמו.
בינתיים אנחנו נופלים בין הכיסאות.  באחריות של מי הפגיעה וממי בסופו של דבר אנחנו אמורים לקבל את הכסף?

תשובה: ראשית וככל שסיבת הנפילה מן האופניים היא ה"גומחה" שבמדרכה, יש לבחון רשלנות של המועצה המקומית לתאונה.
פוליסת תאונות אישיות מכסה פגיעות מסוימות- ואני מתקשה להבין משאלתך מהו הנזק שנגרם לבתך. בכל מקרה ולאור התסבוכת הנוגעת לתשלומי הביטוח- אציעך לפנות לייעוץ עו"ד בעניין עם מלוא החומר הרפואי שבידייך.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה