zap group mishpati logo

קצבת נכות כללית - שאלות ותשובות מהפורום

מהו סכום הכסף שאדם זכאי לו במקרה שנקבעה לו קצבת נכות ? האם סטודנט שמקבל קצבת נכות יפסיק לקבלה אם ימצא עבודה ויתחיל לעבוד? שאלות אלו ואחרות נשאלו בפורום נכות כללי. מנהל הפורום, עו"ד רונן אבניאל, השיב

12.06.12
תאריך עדכון: 09.04.24
3 דק'
קצבת נכות כללית - שאלות ותשובות מהפורום

אסטמה ונכות

שאלה: האם לחולה אסטמה מגיע נכות מביטוח לאומי?

תשובה: חולה אסטמה זכאי לקביעה של נכות רפואית. האם הוא יהיה זכאי גם לקצבת נכות כללית? לא תמיד. יהיה עליו לעבור סף רפואי של 40% (לגבר) או 50% (לאישה) כדי שתיבחן זכאותו לקביעת דרגת אי כושר.

רוצים לשאול שאלה בנושא זה? היכנסו עכשיו לפורום נכות כלליתפגיעה בקצבה

שאלה: אני מוגדרת בעלת נכות זמנית ואני מקבלת סכום כספי ממנורה. האם סכום הכסף שאני מקבלת משם יכול לפגוע לי בקצבה שאני אמורה לקבל מביטוח לאומי על נכות כללית?

תשובה: אני מניח שהסכום שאת מקבלת ממנורה הינו פיצוי בגין אובדן כושר עבודה. ניתן לקבל גם פיצוי אובדן כושר עבודה וגם קצבת נכות כללית. במידה שאת זכאית לתוספת תלויים בקצבת נכות הכללית, אזי כל שקל תוספת תלויים יתקזז כנגד שקל בפיצוי בגין אובדן כושר עבודה.

מהו הסכום שמקבלים עבור קצבה?

שאלה: אני זכאי לקצבת נכות כללית, ולא ברור לי כמה כסף אני אמור לקבל כל חודש?

תשובה: קצבת נכות כללית תלויה בשיעור הנכות הרפואית שנקבעה לך. במידה שקבעו לך יותר מ- 50% נכות רפואית תהיה זכאי לקצבת חודשית נוספת על הקצבה הבסיסית. כיום הקצבה החודשית עומדת על 2,267 ש"ח לחודש, עליה יש להוסיף את התוספת לקצבה לפי הנכות הרפואית שנקבעה. עבור כל ילד (עד שני ילדים) תקבל קצבה נוספת של 903 ש"ח ועבור אשה שאינה עובדת תקבל 1,103 ש"ח נוספים.

סטודנט שמקבל קצבה

שאלה: שלום, אני סטודנט ומקבל קצבת נכות של 100% באופן זמני. מה יקרה לקצבה אם בחופשת הסמסטר הקרובה אני אמצא עבודה ואתחיל לעבוד בה? ואיך זה  ישפיע עלי אחרי חופשת הסמסטר?

תשובה: לפי חוק לרון אין בעיה שתעבוד ותקבל גם קצבת נכות כללית. במידה שנכותך הרפואית פחותה מ- 70% אזי תוכל להשתכר עד 45% מהשכר הממוצע במשק (כ- 3,800 ש"ח) ובמידה שנכותך הרפואית גבוהה מ- 70% אזי תוכל להשתכר עד 60% מהשכר הממוצע במשק (כ- 4,900 ש"ח).

סיכוי להמשך קבלת קצבת נכות

שאלה: התגלה אצלי סרטן לפני כמעט שנתיים. מביטוח לאומי קיבלתי 100% נכות. עד אז עבדתי בחצי משרה וקיבלתי קצבת נכות בהתאם.
כרגע אני מחפשת עבודה ומצאתי עבודה בחצי משרה. השאלה היא אם אני אאבד את הקצבה או שאקבל חלק מהקצבה?

תשובה: תוכלי לעבוד ולהמשיך לקבל קצבת נכות כללית. תקרת השתכרותך תהיה עד 60% מהשכר הממוצע במשק. במידה שתשתכרי יותר יתבצע ניכוי יחסי מקצבת הנכות הכללית.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רונן אבניאל (ביטוח לאומי)

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה