zap group mishpati logo

המצאת מסמכים למומחה רפואי מטעם בית המשפט

מהם המסמכים המותרים בהמצאה למומחה רפואי מטעם ביהמ"ש בתחום הנוירו-פסיכאטרי במסגרת תביעה לפיצוי בשל נזקי גוף בתאונת דרכים?

מאת: מערכת משפטי
09.07.12
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
המצאת מסמכים למומחה רפואי מטעם בית המשפט

ביהמ"ש המחוזי בנצרת דן בתביעה לפיצויים בשל נזקי גוף שנגרמו לתובעת לטענתה בתאונת דרכים.
בית המשפט מינה מומחה רפואי מטעמו בתחום הנוירו-פסיכיאטרי.

התובעת וכלל חברה לביטוח היו חלוקות ביניהן באשר למסמכים אותם יש להמציא למומחה הרפואי.
רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תאונות דרכים

כלל התנגדה להמצאת כרטיס הפסיכולוג של התובעת אשר לטענתה אינו משקף את הטיפול השוטף אלא מהווה מעין סיכום. כלל סבורה, כי אין מניעה להמציא למומחה את תיק התובעת במשרד הבריאות ואת תיקה מהרופא התעסוקתי.

מנגד, התובעת, מתנגדת מטעמיה להמצאת תיק משרד הבריאות, וטוענת כי מדובר בתיק במחלקה הרפואית לעובדי המדינה אשר לא היה במסגרת טיפול רפואי שוטף וכי התיק אינו מיועד לגורמים רפואיים. באשר לתיק הרופא התעסוקתי, טוענת התובעת כי הוא כולל תלונות, התייחסות לאירוע, תולדות העבר, בדיקה רפואית, ממצאים ואבחנות ומדובר בחוות דעת לכל דבר ועניין אשר אסורה בהמצאה.

לטענת התובעת, כרטיס הטיפול הפסיכולוגי של התובעת אצל הפסיכולוגית הקלינית, מתייחס למועדי הטיפול הרפואי, בדיקות שנערכו בטיפול, תלונות של התובעת וכיוצ"ב ואין ציון ממצאים ואבחנות ואין כל מניעה להמציאו למומחה.

יש להתיר המצאה בכפוף לסייגים

השופט יצחק כהן, סגן הנשיא, דן בשאלה אלו מסמכים מותרים בהמצאה למומחה רפואי מטעם בית משפט, בהתאם לתקנה 8 לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), ותוך סקירת ההלכה, וקבע כי יש להתיר את המצאת המסמכים בכפוף לסייגים שפורטו בהחלטה. "סבורני כי אין מניעה לצרף את תיקה הפסיכולוגי של התובעת וכן את תיקה אצל הרופא התעסוקתי", קבע השופט.

נקבע, כי נוכח העובדה כי מדובר בחוות דעת בתחום הפסיכיאטרי ובמומחה מטעם בית המשפט וכאשר התכלית הינה ירידה לחקר מצב הנפגע באשר הוא, אין ליצור "סד" חריף בהמצאת חומר רפואי.

השופט הוסיף, כי המומחה אומנם משמש ידו הארוכה של בית המשפט, אך יש לזכור כי בית המשפט הוא הפוסק האחרון וחוות דעת המומחה היא ראיה ככל הראיות, גם אם מדובר בדרך כלל בראיה בעלת משקל ניכר, אך אשר תבחן בסופו של יום עם מכלול הראיות בתיק.
רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 30447-08-11 יצחקי נ' כלל חברה לביטוח בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה