zap group mishpati logo

הוא זכאי - בית המשפט זיכה את אולמרט מהאישומים העיקריים

ביהמ"ש זיכה את אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, והרשיע אותו בפרשת מרכז ההשקעות

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
10.07.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
הוא זכאי - בית המשפט זיכה את אולמרט מהאישומים העיקריים

בית המשפט המחוזי בירושלים (הרכב השופטים: מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל) הכריע הבוקר 10.7.2012) בפרשיות בהן הואשם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

אולמרט זוכה משתי הפרשיות העיקריות בהן הואשם- פרשת ראשונטורס ופרשת טלנסקי, שבעקבותיה הודח בשנת 2008 מראשות הממשלה. אולמרט הורשע בעבירה של הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

נזכיר, כי בפרשת "ראשונטורס", יוחסה לאולמרט בכתב האישום  הנהגת שיטה (ביחד עם שולה זקן) שעל פיה זכה אולמרט במימון עודף בנסיעות ברחבי העולם. הכסף העודף נוצל ע"י אולמרט ומשפחתו לנסיעות פרטיות.

פרשת טלנסקי- מעטפות הכסף עסקה בקבלת כספים ממשה טלנסקי, איש עסקים, חלקם במזומן בתוך מעטפות. בכתב האישום נטען, כי אולמרט פעל לסייע לעסקיו של טלנסקי.

בעניין פרשת מרכז ההשקעות נטען, כי כשאולמרט כהן כשר התמ"ת והיה אחראי על מרכז ההשקעות, הוא קיבל החלטות תוך ניגוד עניינים.

כאמור, בית המשפט זיכה את אולמרט מהאישומים המיוחסים לו בשתי הפרשיות האחרונות, והרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

אין הוכחה מעל לספק סביר
בנוגע לפרשת "ראשונטורס" נקבע, כי הראיות אינן מוכיחות מעבר לספק סביר שפעלו לקבלת כספים למען אולמרט.  עוד נקבע, כי הראיות לא מוכיחות מעבר לספק סביר כי אולמרט היה מודע לגביית הכספים העודפים, וכי לא הוכחה שיטה לגביית כספים עודפים.
וכדברי בית המשפט: " "הראיות מלמדות שלא היתה שיטה ולא היו נהלים ברורים. אולמרט טס עשרות פעמים, אבל שיטת המימון והגבייה היתה שונה. מהראיות עלה שהיו נסיעות שניתן היה לגבות יותר כסף, והדבר לא נעשה. למרות שניתן היה לקבל מימון מלא, הדבר מצביע שלא היה מדובר בעניין שיטתי כפי שסברה הפרקליטות. הראיות מלמדות שלא היה קשר בין הנהלת החשבונות שנעשו בראשונטורס. התנהלות עצמאית זו בין ראשון טורס למשרדו של אולמרט אינו תואמת שיטה. לאולמרט לא היו יחסי אמון מיוחדים עם עובדי המשרד שטיפלו בנסיעות הנאשם. בניגוד לנטען בכתב האישום היו להם יחסי עבודה בלבד".

בעניין פרשת טלנסקי, פסק בית המשפט, כי: " הגענו למסקנה, על אף שהונח בסיס לניגוד העניינים, כי הפגיעה לא הייתה בעוצמה כדי להפוך לאירוע פלילי".

זקן הורשעה בפרשת ראשונטורס
שולה זקן, אשר שימשה כראש לשכתו של אולמרט, הורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה, ובמרמה והפרת אמונים בפרשת ראשונטורס.
בית המשפט כתב בהכרעת הדין, כי: "אין להתעלם מהעובדה שהנאשמת החליטה שלא להעיד ולא לתת כל הסבר לראיות המפלילות במשפט. הנאשמת,  אשת סודו של הנאשם".

נכתב ע"י עו"ד אורנית אבני-גורטלר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • אובג'קשיין! סדרות משפטיות מומלצות לבינג'

    אובג'קשיין! סדרות משפטיות מומלצות לבינג'

    "סמוך על סול", "ליל האירוע" והסדרה שגילתה לעולם את מייגן מרקל - כל הסדרות המשפטיות שיעבירו לכם את החגים תחת חיסיון עורך דין-לקוח
    5 דק'
  • כך תימנעו מהרשעה פלילית

    כך תימנעו מהרשעה פלילית

    הוגש נגדכם כתב אישום? זה לא סוף העולם. גם אם בית המשפט יקבע שאתם אשמים, עדיין ייתכן שתצליחו לשכנע אותו שלא להרשיע אתכם
    7 דק'
  • בחדרי חקירות – כל הסיבות להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה משטרתית

    בחדרי חקירות – כל הסיבות להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה משטרתית

    בין אם זומנתם לחקירת משטרה כחשודים בביצוע עבירה או כעדים לצורך מתן עדות, חשוב שתדעו: התייעצות עם עורך דין תבהיר לכם מהן זכויות הנחקר, תכין אתכם למעמד ותחשוף בפניכם את החוקים הכתובים וגם אלה שלא כתובים בחדרי החקירות
    6 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה