zap group mishpati logo

מעכשיו: הטיסה בוטלה? תהיו זכאים לפיצוי!

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) נכנס לתוקף. מהיום - שיפור ניכר במעמדם של הטסים

מאת: מערכת משפטי
16.08.12
תאריך עדכון: 23.09.19
2 דק'
מעכשיו: הטיסה בוטלה? תהיו זכאים לפיצוי!

ביום חמישי הקרוב, ה-16.8.2012, תיכנס לתוקף הצעת החוק שאושרה סופית בדבר פיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

בהתאם להצעת החוק, שאושרה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, נוסע שלא יקבל את זכויותיו לפי החוק, יוכל לתבוע ממפעיל הטיסה או ממארגן הטיסה פיצויים לדוגמה של עד עשרת אלפים שקלים.

חוק זה מחזק את מעמדם של הנוסעים במקרים שבהם הטיסה תבוטל או תעוכב. החוק מאפשר לנוסעים לקבל פיצוי במקרה כזה.

החוק מעניק לנוסעים הטבות שונות בהתאם למשך עיכוב הטיסה או ביטולה, וכולל, בין היתר: שיקותי סיוע של מזון ומשקאות (בהתאם לזמן ההמתנה), אירוח בבתי מלון ושירותי הסעה לבית מלון (אם הנוסע נאלץ לשהות לילה בשל עיכוב משמעותי בטיסה). בנוסף, במקרים של ביטול טיסה, הנוסעים יהיו זכאים להשבת הסכום ששילמו עבור טיסה שבוטלה ולפיצוי כספי, שגובהו יקבע ע"פ יעד הטיסה.

בחוק נקבעו הוראות שנועדו להתמודד עם התופעה של רישום יתר לטיסות וסירוב של מפעיל/מארגן טיסה להעלות נוסע לטיסה.

עיקרי החוק ותבנית הפיצוי
גם להקדמת טיסה החוק מתייחס, וקובע כי אם טיסה של נוסע הוקדמה  ביותר מחמש שעות, הנוסע יוכל לבחור אם לטוס בה או אם לקבל החזר בגין כרטיס טיסה או כרטיס טיסה חלופי.
באשר לעיכוב טיסה, החוק קובע כי עיכוב של יותר משעתיים יאפשר לנוסע לקבל שירותי סיוע הכוללים מזון ומשקאות וכן אפשרות ליצור קשר ע"י מייל, טלפון או פקס.

אם הטיסה התעכבה בחמש עד שמונה שעות, הנוסע יוכל להחליט אם הוא מחכה לטיסה, ואז יהיה זכאי לסיוע שיכלול גם לינה בבית מלון אם יאלץ להמתין לילה, או אם הוא מעדיף שלא להמתין ואז יוכל לקבל את הכסף ששילם עבור אותה טיסה.

באשר לטיסה שיצאה באיחור של יותר מ-8 שעות, נקבע כי זו תיחשב לטיסה שבוטלה. נקבע, כי שר התחבורה בהסכמת שר התמ"ת ובאישור ועדת הכלכלה, יוכל לשנות את הרף של 8 שעות בטווח זמן של עד 4 שעות לשני הכיוונים. כלומר: אפשר יהיה להאריך את המועד, ולקבוע כי איחור של עד 12 שעות ייחשב לטיסה שבוטלה, או לקצר את המועד ולקבוע כי איחור של 4 שעות ייחשב לטיסה שבוטלה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים