zap group mishpati logo

חישוב מס נפרד לבני זוג שמנהלים עסק משותף

בני זוג נשואים, שמנהלים עסק משותף, מקבלים שכר והכנסתם משקפת את מידת השקעתם בעסק, יהיו זכאים לחישוב נפרד של המס על הכנסותיהם.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
14.01.10
תאריך עדכון: 11.01.16
2 דק'
חישוב מס נפרד לבני זוג שמנהלים עסק משותף

ביהמ"ש המחוזי בנצרת קבע לאחרונה, כי בני זוג נשואים, שמנהלים עסק משותף, מקבלים שכר והכנסתם משקפת את מידת השקעתם בעסק, יהיו זכאים לחישוב נפרד של המס על הכנסותיהם.

בני זוג נשואים, בעלים ומנהלים של חברה הנותנת יעוץ לניהול, פיתוח ארגוני והדרכה, אשר עובדים בחברה ומקבלים שכר עבור עבודתם, הגישו ערעור על החלטת פקיד השומה אשר דחה את בקשתם לשום את הכנסותיהם בנפרד.

למציאת עו"ד בתחום מיסים באינדקס משפטי

פקיד השומה טען, כי קיימת תלות בין שתי ההכנסות, ואילו בני הזוג טענו כי יש להחיל על המקרה שלהם את החריג הקבוע בפקודת מס הכנסה, לפיו ניתן לחשב בנפרד את המס על ההכנסות שלהם, ולא לערוך להם חישוב מאוחד.

השופט אברהם אברהם ציין, כי ע"פ החוק יראו בהכנסות של בני זוג הכנסה אחת לשם חישוב המס. זאת, בשל החשש מפני התחמקות מתשלום מס אמת. עם זאת, המחוקק השאיר את האפשרות לבני הזוג לתבוע חישוב נפרד של המס להכנסותיהם, בתנאי שלא קיימת תלות בין מקורות ההכנסה.

הצליחו לסתור את חזקת התלות

במקרה הנדון, נקבע כי מדובר בבני זוג אשר מחזיקים בהון מניותיה של החברה אותה הקימו יחדיו, עובדים כשכירים, בעלי תארים וניסיון מקצועי רב ומכהנים במשרות ניהול. ע"פ השופט, בני הזוג הצליחו לסתור את חזקת התלות שקמה נגדם. שכן, בני הזוג עובדים בעבודת אמת, התנסו התנסות רבת שנים בתחום עיסוקם ומשכורותיהם משקפות באופן סביר אץ השקעתם בחברה.

לכן, קבע השופט, אין הוא רואה מקום לכך כי דווקא בשל היותם של המערערים בני זוג נשואים, הם יצטרכו לשלם מס בסכום שיעלה על זה ששילמו שני שותפים, שאין ביניהם קשר של זוגיות.
בסיכום נקבע, כי את חישוב המס על הכנסותיהם של בני-זוג-המערערים יש לעשות באופן נפרד. (עמ"ה 1037/07 יצחק כהן נ' פקיד שומה עפולה)

• ב"כ המערערים: עו"ד אריה רמי
• ב"כ  המשיב: עו"ד איריס גרוס

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה