zap group mishpati logo

סכסוך על חנייה עולה ביוקר - סקירת פס"ד

סכסוכי חנייה רבים נגמרו לא טוב. בתי המשפט דנו במקרים שבהם התפתחו קטטות בעקבות סכסוכי חנייה, ואף באיומים, תקיפה וגרוע מכך.

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
סכסוך על חנייה עולה ביוקר - סקירת פס"ד

אנחנו חייבים להגיע לפגישה חשובה. התלבשנו בהתאם, יצאנו בזמן, הגענו למקום המיועד וחנינו. הגענו לפגישה, היא הייתה מוצלחת, ואנחנו ממהרים לעוד אחת. אנחנו עומדים להיכנס למכונית, אך פתאום שמים לב לכך שמישהו חסם אותנו, ואנחנו לא יכולים לצאת. אנחנו מצפצפים, קוראים, מנסים לאתר את הנהג/בעל הרכב- אך כל מאמצינו ומעשינו עולים בתוהו. אנחנו "תקועים". מפלס הסבלנות מתחיל לרדת, הזעם והכעס מתפשטים, ואנחנו מוכנים לעשות כמעט כל דבר כדי שהמכונית שחוסמת אותנו תזוז ונוכל להמשיך בדרכנו.

למציאת עו"ד תביעות קטנות באתר משפטי

 

לפתע מגיע הנהג שחסם את המכונית שלנו, וצועד בנחת אל רכבו. אנחנו מרגישים שאין מנוס מלהבהיר לו היטב עד כמה חמור מה שעשה. הנהג לא מתרגש מאיתנו, וחילופי המילים הלא נעימות הופכים למכות. אי אפשר להתאפק. האומנם?

סכסוכי חנייה רבים נגמרו לא טוב. בתי המשפט דנו במקרים שבהם התפתחו קטטות בעקבות סכסוכי חנייה, ואף באיומים, תקיפה וגרוע מכך.

חשוב לדעת, כי מי שנפגע בעקבות סכסוך חניה יוכל להגיש תביעה לפיצוי מכח פקודת הנזיקין, אך מי שתקף/איים או פגע צפוי להעמדה לדין פלילי, כמו בכל ביצוע עבירה אחרת.

ביהמ"ש: על אגרוף בעקבות סכסוך חנייה יש לשלם!

לאחרונה, ביהמ"ש לתביעות קטנות בקריית-גת קבע, כי אדם שהכה אדם אחר בעקבות סכסוך חנייה, ישלם לו פיצוי של 8,500 שקלים. מדובר באדם אשר החנה את רכבו במגרש חנייה מוסדר בקריית-מלאכי. כאשר חזר למקום החנייה, גילו שרכבו נחסם ע"י רכב אחר, אשר הנהג שלו הגיע רק לאחר 50 דקות. הנתבע שחסם לא התנצל בפני התובע על כך שחסם אותו, אלא אמר לו: " מה אכפת לי שאני מעכב אותך". התובע התעצבן, ונכנס לרכבו תוך כדי הטחת קללה.

לאחר שהנתבע שמע את הקללה, הוא הכה באגרופו על החלון של רכבו של התובע, פתח את הדלת, ונתן לו אגרוף בפנים.

ביהמ"ש העדיף את עדות התובע, ופסק לזכותו פיצוי של 8,500 שקלים, כאמור. השופט איל באומגרט הדגיש בפסק הדין, כי מדובר באירוע אלים שאין להתיר אותו ו/או אירועים דומים. השופט ציין, שהנתבע אשר חסם את רכבו של התובע, עשה בביהמ"ש רושם של אדם מהיר חימה, אשר נוטה לכעוס בקלות ולא לקחת אחריות על מעשיו. (משה לוי נ' דריגואס דריס יוסף).

מכאן, שגם אם אנו מתעצבנים מאוד כאשר מישהו חוסם את הרכב שלנו, כדאי לנשום עמוק ולחשוב פעמיים לפני שאנו פוצחים בסדרת קללות ועלבונות שעלולה להתפתח לאלימות פיזית של ממש, שבגינה נצטרך לשלם, ואף לתוצאות בלתי הפיכות.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה