zap group mishpati logo

הרב טען לפיטורים שלא כדין, מרבית התביעה נדחתה

בית הדין האזורי לעבודה דחה את רוב רכיבי תביעתו של רב מלון קיסר טבריה שפוטר, וקבע כי לא נפל פגם בהליך פיטוריו. המלון חויב לשלם לרב תמורת הודעה מוקדמת ופדיון ימי חופשה

מאת: מערכת משפטי
22.10.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הרב טען לפיטורים שלא כדין, מרבית התביעה נדחתה

התובע עבד בתפקיד רב המלון ומשגיח כשרות כ-21.5 שנים, עד שפוטר, לטענתו משיקולים זרים ועל רקע רצונו להתמודד לבחירות לוועד העובדים, דרישתו לקבל פירוט דו"חות כספיים של קופת העובדים עקב חשש לאי סדרים כספיים ועקב גילויי הפרות כשרות במלון שהובילו להסרת תעודת הכשרות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דיני עבודה

התובע עתר לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת לסעדים שונים, בכללם פיצויים בגין פיטורים שלא כדין ופגמים בהליך השימוע, וכן לתשלום זכויותיו. בסך הכל ביקש התובע לחייב את מלון קיסר טבריה בסכום של 812,366 ₪.

לא נפל פגם בהליך הפיטורים
בית הדין קבע, כי מאחר שהתובע הועסק בהתאם לחוזה עבודה אישי, ונקבעה בו משכורת חודשית גבוהה מזו שנקבעה בהסכם הקיבוצי הוא לא זכאי לתוספות מכוח ההסכם הקיבוצי להן עתר בתביעתו. כמו-כן, בהליך הפיטורים לא התגלה כל פגם מהותי או פרוצדורלי, בוצע שימוע כדין ולא הייתה הפרה של ההסכם הקיבוצי, ההוראות שבחוזה האישי או כללי הצדק הטבעי. בהקשר זה ציינה השופטת עידית איצקוביץ, כי ברור שמתפקידו של התובע לשמור על כללי הכשרות, אולם הערות ותיקונים צריכים להיעשות בדרכי נועם ומבלי לפגוע באנשים אחרים, כפי שעשה התובע.

בית הדין הדגיש, כי התובע לא דיווח על שעות עבודתו והיה חופשי לקבוע את שעות וימי עבודתו. התובע שהה במלון בימי חג ומנוחה יחד עם בני משפחתו ובו זמנית שימש כמשגיח כשרות ורב המלון.

לא ניתן להפריד בין שעות העבודה לשעות המנוחה
מדובר באחד המקרים הקלאסיים בהם לא ניתן להפריד בין שעות העבודה לשעות המנוחה ולכן לא ניתן למעסיק לבצע פיקוח על שעות עבודה ומנוחה של התובע. בהתאם לכך,  חל החריג שבסעיף 30(א)6 לחוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף, התובע קיבל תשלום גלובלי עבור עבודה בשעות נוספות ובמנוחה שבועית, ולפיכך המלון לא חויב בתשלום תוספת בגין עבודה בשבתות וחגים.

בית הדין פסק, כי על המלון לשלם לתובע תמורת הודעה מוקדמת ופדיון חופשה. יתר רכיבי התביעה נדחו. לאור הסכום שנתבע, והסכום הנמוך לעומתו שנפסק, חויב התובע בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 15,000 ₪.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ס"ע 30565-09-10  אלעזר בר יוחאי נ' מלון קיסר טבריה בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה