zap group mishpati logo

תאונת אופנוע - שאלות ותשובות מהפורום

רכבתם על אופנוע ופגעו בכם? האם אתם זכאים לפיצויים? את מי צריך לתבוע? עו"ד אהוד בן ארי, מנהל פורום תאונות אופנוע בפורטל משפטי, השיב לשאלות הגולשים

30.10.12
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
תאונת אופנוע - שאלות ותשובות מהפורום

תאונת אופנוע של שליח ברשת פיצריות

שאלה: אני שליח ברשת פיצריות. באמצע משמרת בשליחות של פיצה, החלקתי בגלל סימון בכביש ומים שהגיעו מחנות פרחים.  את מי עלי לתבוע: את המעביד, את הביטוח או את חנות הפרחים?
איזה מסמכים צריך לשם כך?

תשובה: כיוון שמדובר בתאונת דרכים, התביעה אמורה להיות מוגשת כנגד חברת הביטוח בלבד.
לגבי המסמכים, יש צורך באישור משטרה וכן באישור רפואי (תעודת חדר מיון או מסמך רפואי אחר) לגבי הפגיעה. כמובן שכל טענה לנזק גופני או להוצאה כספית צריכה להיות מגובה במסמכים מתאימים.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תאונות אופנוע

תאונת טוסטוס בכביש מהיר

שאלה: הייתה לי תאונה דרכים בכביש מהיר.  יש לי טוסטוס 50 סמ"ק ועל כן, אסור ע"פ החוק לנהוג בכביש מהיר. האם ניתן לתבוע?

תשובה: למרות שהנסיעה היתה בכביש בו אסור לך לנהוג, אתה יכול לתבוע פיצוי מחברת הביטוח במידה שנגרם לך נזק גוף כתוצאה מהתאונה.

תאונת דרכים עם טוסטוס

שאלה: יש לי טוסטוס, ובשבוע שעבר הייתי מעורב בתאונה עם רכב בתל אביב.
כתוצאה מהתאונה נשברה לי הרגל ונפרקה לי הכתף. אני מעוניין לתבוע את חברת הביטוח. האם כדאי לתבוע את המעביד או ביטוח לאומי כי הייתי בדרך חזרה מעבודה?

תשובה: מעבר לתביעה/דרישה לפיצוי שצריך להגיש לחברת הביטוח בעקבות התאונה, היות שמדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, יש צורך לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת דמי פגיעה, היינו: לקבלת פיצוי עבור הפסד הכנסה בתקופה בה אתה נמצא בימי מחלה. ניתן לתבוע מהביטוח הלאומי עד שלושה חודשי מחלה וזאת כנגד הצגת אישורי מחלה.
את שאר הפיצוי המגיע לך יש לדרוש מחברת הביטוח.

פגיעה ע"י אופנוע

שאלה: שלשום רכבתי על אופניים. במהירות שיא הגיע אופנוע ופגע בי. נפלתי על המדרכה ולמזלי לא נפצעתי קשה, רק כמה חבלות בגוף. כמובן שאין לי מושג מי היה רוכב האופנוע ומה הפרטים שלו. מה אני יכול לעשות?

תשובה: בכל תאונת דרכים בה נהג הרכב הפוגע לא ידוע כך שלא ניתן לתבוע את חברת הביטוח שלו, ישנה אפשרות לתבוע גוף שנקרא "קרנית". זוהי קרן של המדינה שתפקידה לפצות נפגעי תאונות דרכים כאשר אין חברת ביטוח שתפצה אותם (אך כמובן לא במצב בו אדם לא רכש פוליסת ביטוח). כמובן שגם קרנית בודקת היטב כי התאונה אכן ארעה. על כן חובה לשמור מסמכים רפואיים מסמוך לתאונה ובמידה שישנם עדים לתאונה חשוב לרשום את הפרטים שלהם, כך שניתן יהיה במידת הצורך לקחת מהם עדות.

החבר נסע על טוסטוס והבת נפגעה

שאלה: הבת שלי רכבה על טוסטוס עם החבר שלה אשר נהג. הם עמדו ברמזור אדום ונכנסה בהם מכונית. שניהם עפו מהאופנוע והבת שלי קיבלה מכה חזקה בחזה. היא הייתה מאושפזת בבי"ח יומיים ועכשיו היא בבית.
האם מגיעים לה פיצויים מחברת הביטוח של החבר שלה ואיך מתבצעת התביעה לפיצויים?

תשובה: הבת שלך אכן זכאית לפיצוי מחברת הביטוח של נהג האופנוע. היא זכאית לפיצוי עבור עוגמת הנפש שנגרמה לה וכן במידה שיש לה נזקים נוספים שהיא יכולה להוכיח כמו הפסדי שכר, הוצאות רפואיות וכו' גם אותם ניתן לתבוע.
עדיף שהפניה לחברת הביטוח תעשה באמצעות עורך דין שמתמצא בתחום.

עוד בנושא:

תאונת אופנוע ופינוי מזירה/מדריך

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים