zap group mishpati logo

האם התסמונת הפוסט טראומטית נגרמה עקב פגיעה בעבודה?

בית הדין קבע, כי יש למנות מומחה רפואי כדי לבחון האם פגיעתה של אחות בבית-חולים נגרמה עקב עבודתה

מאת: מערכת משפטי
04.11.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
האם התסמונת הפוסט טראומטית נגרמה עקב פגיעה בעבודה?

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דן בשאלה, האם יש להכיר בנזק נפשי שנגרם לאחות בבית -חולים, בעקבות טיפול בשתי חולות קשות בתנאי לחץ?, כלומר: האם מדובר בפגיעה בעבודה על כל המשתמע מכך?

התובעת היא אחות בבית חולים. במהלך יום כיפור בשנת 2009 שהתה התובעת בבית החולים 29 שעות רצופות, מתוכן עבדה 20 שעות. בזמן זה טיפלה התובעת בשתי נשים צעירות, אשר לקו בשפעת החזירים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תאונות עבודה

התובעת טיפלה בשתי החולות לבדה, והיתה צמודה אליהן במשך רוב הזמן. התובעת שמרה על החולות, טיפלה בהן, ואף הרגיעה את בני המשפחה. התובעת בצעה את כל הפעולות הללו כשהיא חבושה במסכה, תוך חשש להידבקות בשפעת החזירים, מחלה שבאותה עת לא היה לה מרפא. בתום שתי המשמרות הרצופות פנתה התובעת ללכת אל מכוניתה, ובחניית בית החולים קרסה. מאז לא שבה התובעת לעבודתה.

המל"ל: לא מדובר באירוע חריג

המוסד לביטוח לאומי טען, כי אין לקבל את התביעה וכי לא מדובר באירוע חריג, אלא בתוצאה של מתח נפשי המשתרע על פני פרק זמן ממושך.

בית הדין: זוהי תאונת עבודה

השופט יוסף יוספי קיבל את התובענה, וקבע כי מדובר בתאונת עבודה. השופט יוספי קבע, כי התובעת חוותה לחץ מיוחד ואף אירוע חריג.
 נפסק, כי אמנם התובעת בתור אחות במחלקה לטיפול נמרץ היתה מורגלת בטיפול בפצועים ובחולים קשים, אולם במקרה הזה מדובר בקובץ חריג של נסיבות, שלא היה בעבר: התובעת עבדה 29 שעות ברצף, טיפלה לבדה בשתי חולות קשות, היתה בסכנת היבדקות שגבלה בסכנת חיים, ואפילו לישון לא הצליחה במהלך שתי המשמרות.

לפיכך, מינה השופט יוספי מומחה רפואי כדי לבחון ולקבוע איזה נזק נפשי נגרם לתובעת כתוצאה מן האירוע המיוחד.

(בל 13836-11-11 פלונית נגד המוסד לביטוח לאומי)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה