zap group mishpati logo

עונשו של נהג שמעורב בתאונה קלה, ומסתלק מבלי למסור את פרטיו

מתי צריכים מעורב/ת בתאונת דרכים למסור פרטיהם לצד השני? מה דינו של מעורב בתאונה קלה שמסתלק ללא מסירת פרטים?

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.01.10
תאריך עדכון: 26.02.18
2 דק'
עונשו של נהג שמעורב בתאונה קלה, ומסתלק מבלי למסור את פרטיו

מתי צריכים מעורב/ת בתאונת דרכים למסור פרטיהם לצד השני? מה דינו של מעורב בתאונה קלה שמסתלק ללא מסירת פרטים?

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים דן בשאלות אלו במסגרת כתב אישום שהוגש נגד נהגת, אשר לא נתנה זכות קדימה כנדרש, ופגעה ברכבו של אחר בדופן הימנית. המקרה ארע ב-15 במאי 2007 ברחוב טשרניחובסקי בירושלים.
המתלונן טען, כי בעקבות הפגיעה נגרמה שריטה לרכבו והצבע ירד. עוד טען המתלונן, כי הנאשמת יצאה ממכוניתה, והתחילה לקלל אותו ואת אשתו שנסעה עימו. בסופו של דבר כאשר ביקשו מהנאשמת פרטים, היא נכנסה לרכבה וברחה מהמקום מבלי למסור פרטים מזהים.

ביהמ"ש: חובה למסור פרטים!
השופט אברהם טננבוים קבע, כי כל מי שהתבקש למסור את פרטיו, חייב למסור את פרטיו בין אם הוא רוצה או לא. החובה צריכה להיות ברורה לכל נהג ונהגת המעורבים בתאונת דרכים אפילו אם מדובר בתאונה קלה מאוד, ואפילו אם הם סבורים כי לא נגרם נזק. " לא ייתכן, כי נהג יגרום נזק לרכב אחר וימלט מהמקום מבלי להשאיר פרטים מזהים אודותיו. כל הקלה בעניין זה תגרום לכך שנהגים הפוגעים ברכב אחר ימשיכו להימלט מהמקום כשהם משאירים מאחוריהם רכב עם נזקים כספיים. אל לנו להקל בעניין זה כלל ועיקר", כתב השופט.
השופט הדגיש בפסק הדין, כי בריחה של נהגים/ות ממקום התאונה מבלי להשאיר פרטים מזהים היא התנהגות שיש להוקיע מהחברה. לדבריו, מדובר בהתנהגות המלמדת על בריונות לשמה ואשר אינה עולה בקנה אחד עם המוסר.

בהתאם לכך, נקבע כי מדיניות הענישה כלפי נהגים שלא משאירים פרטים ובורחים צריכה להיות נוקשה.
השופט טננבוים גזר את דינה של הנאשמת, אשר הורשעה בעבירות של אי מתן זכות קדימה, אי מסירת פרטים ונהיגה הגורמת נזק, וקבע כי היא תשלם קנס של 2,000 שקלים, רשיון הנהיגה שלה יפסל לחצי שנה וכן רשיונה יפסל על תנאי לשלושה חודשים למשך שלוש שנים.
(ת"ד 2760/08 מדינת ישראל ע"י לשכת תביעות את"ן י-ם נ' ש. שרון).

• ב"כ המדינה: עו"ד לוי ברחד
• ב"כ הנאשמת: עו"ד יובל כהן

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים