zap group mishpati logo

נפגעת? נפצעת? פנה לעורך דין מומחה בתחום!

מהם ההבדלים בין "גופים" העוסקים במימוש זכויות רפואיות ועורכי דין המתמחים בתחום?

02.12.12
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
נפגעת? נפצעת? פנה לעורך דין מומחה בתחום!

הציבור חשוף בשנים האחרונות למתקפה תקשורתית של "גופים" בעלי שמות קליטים כמו "פיצוי חפיף" (שם בדוי) המפרסמים באופן אגרסיבי את האפשרות לגרוף סכומי עתק כפיצוי על רשלנות רפואית או פגיעות עבודה. גופים אלו מבהירים כי השירות שהם נותנים אינו משפטי אלא כולל מימוש זכויות רפואיות. בפועל, מסתכם הטיפול שלהם (במקרה הטוב) במילוי הטפסים הנכונים - הנגישים לכל אזרח באתר המוסד לביטוח לאומי - והכוונה לפני הוועדה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

בדיקת התעריפים הנגבים על-ידי אותם גופים מלמדת כי השירות שהם מעניקים יקר מזה שמציע עורך דין. האם השירות שהלקוח מקבל משתווה לזה שהיה מקבל מעורך דין? התשובה היא לא, באופן חד משמעי, ואף נהפוך הוא - מדובר בשירות נחות על-פי כל קנה מידה.

מילוי שגוי של הטופס
עורך דין המטפל באותו מקרה ימלא את הטופס מתוך מחשבה על ההשלכות של הנתונים הנמסרים לביטוח הלאומי על הליכים אחרים. מילוי שגוי של הטופס עלול לשלול מהלקוח את האפשרות לקבל פיצוי נוסף, במקרה של פגיעה בתאונת דרכים או תאונת עבודה.

בנוסף, עורך דין המלווה את לקוחו לוועדה, ידאג במקרים המתאימים לצייד אותו בחוות דעת, יוודא כי הליך הבדיקה תקין, יעלה טענות משפטיות ויפרט את מגבלותיו הרפואיות. אחרי הוועדה, בוחן עורך הדין את ההחלטה שניתנה מבחינה משפטית ובמידת הצורך - מגיש ערעור לוועדה רפואית לעררים או
לבית הדין לעבודה - על-פי רלוונטיות המקרה. פעולות אלו אסורות על אותם גופים ואי ביצוען שולל מהנפגע זכויות בעלות השלכה כספית ניכרת.

ניקח לדוגמא אדם שנקבעו לו 25% נכות בתאונת עבודה והחליט בעצת "פיצוי חפיף" להגיש ערעור, בעקבותיו זומן לוועדה רפואית לערערים. במסגרת הערעור הודיעה הוועדה לנפגע כי יש בכוונתה להפחית את אחוזי הנכות שנקבעו. רופא מטעם "פיצוי חפיף" מסר לו כי אין לו מה לחשוש והמליץ לו להודיע לוועדה הרפואית לעררים כי ברצונו להמשיך בהליכים. באופן מאוד לא מפתיע, שוב הפחיתה הוועדה הרפואית לעררים את נכותו, הפעם ל- 5% בלבד.

לאחר ההפחתה הנוספת לא היה אותו אדם זכאי לכל תשלום או מענק חד- פעמי מכל סוג. עורך דין בקיא בתחום היה מבין מיד כי יש להפסיק ההליכים בוועדה הרפואית לעררים ו"להציל" את הקצבה.

שירות יקר ופחות יעיל
אדם אינטליגנטי ובעל תודעה צרכנית צריך לשאול את עצמו איזה יתרון יש לו בפניה לגופים אלו? השירות שלהם יקר יותר, מצומצם משמעותית ממה שמעניק עורך דין מנוסה ואינו כולל ייעוץ משפטי (והייעוץ שכן ניתן לעיתים - שגוי ומזיק). וגרוע מכל - מעשית, לא ניתן לתבוע את המטפל בפנייה בתביעת רשלנות מקצועית.
לסיכום, נפגעת? נפצעת? פנה לעורך דין המתמחה בתחום, שסיים לימודי משפטים, מוסמך לעסוק בעריכת דין ובעל ביטוח אחריות מקצועית. כך תזכה לליווי לאורך כל הדרך וזאת בעלות הגיונית ואף נמוכה ממה שייגבו ממך ב-"פיצוי חפיף".

* דוא"ל: eli@hacohen-law.co.il , טלפון: 04-8677474
** תחומי עיסוק המשרד: תחומי עיסוק: נפגעי תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים