zap group mishpati logo

נזקי גוף ופיצויים - שאלות ותשובות מהפורום

נגרם לכם נזק גופני - מהם אחוזי הנכות שייפסקו לכם? וכמה כסף תקבלו בשל כך? לפניכם שאלות שנשאלו בפורום נזקי גוף ופיצויים. עוה"ד מרק לייזרוביץ וקרן ברק, מנהלי הפורום, השיבו

17.12.12
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
נזקי גוף ופיצויים - שאלות ותשובות מהפורום

האם מגיעה לי נכות כללית?

שאלה: שלום. אני בן 28, עובד בתור מתדלק ומרוויח 4000 שקל בחודש.
יש לי בעיות נפשיות קשות (שוחררתי מהצבע על 21 נפשי) ויש לי גם בעיות קשר וריכוז וגם אסתמה.  האם מגיע לי לקבל נכות כללית?

תשובה: הזכאות לנכות כללית מורכבת משני רבדים. וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי צריכה לבדוק אותך ולקבוע לך לפחות 40% נכות רפואית (ובתנאים מסוימים גם ל- 60% נכות רפואית).

נכות זו יכולה להיות מורכבת ממספר תחומים רפואיים, כך למשל משילוב של נכות פסיכיאטרית בגין מצבך בשילוב עם נכות פסיכיאטרית/נוירולוגית בגין הפרעות הקשב והריכוז בשילוב עם הפרעות הנשימה.
בהנחה שתעבור את השלב של קביעת 40% הנכות, עניינך יבדק על ידי וועדה "תפקודית" בה עליך להראות שיכולתך לעבוד נפגעה בשיעור של לפחות 60%.

אני מציעה לך להגיע לוועדות הרפואיות בליווי של עורך דין ממומחה בתחום נזקי הגוף, שיוכל להציג את עניינך באופן מקצועי ומסודר לחברי הוועדה הרפואית.

בשולי הדברים אציין, כי ישנה גם מסננת של גובה השתכרות, אולם בעניינך נראה על פניו כי אתה עומד בקריטריון הנדרש.

גם אתם רוצים לשאול שאלה ולקבל תשובה מפורטת ? היכנסו לפורום נזקי גוף ופיצויים

ועדה רפואית ויציאה לפנסיה

שאלה: אני אחות בית חולים מזה 15 שנים. לאחרונה בשל תנועה לא טובה נתפס לי הגב, ומבדיקות שנערכו לי עולה שיש לי פריצת דיסק משמעותית. אני מתקשה לשבת ומתקשה לעמוד והחיים שלי הם סיוט. גם נכנסתי לדיכאון עמוק ואני מטופלת בתרופות פסיכיאטריות.
אני לא יכולה לחזור להיות אחות. הבנתי שאפשר לצאת לפנסיה רפואית. במה זה כרוך?

תשובה: עקרונית ניתן להגיש בקשה ולהיבדק על ידי וועדה רפואית של המדינה שתבדוק את כושרך להמשיך ולשמש כאחות. ככל שיקבעו בועדה שאת לא כשירה בלפחות 50% ניתן לצאת לפנסיה. הכדאיות של הפרישה המוקדמת היא פונקציה של האפשרות שלך לצאת לפנסיה רגילה שבה תקבלי במקרה של 30% (15 שנות וותק כפול שני אחוז לכל שנה) לעומת פנסית הנכות המחושבת באופן של עד 30% מקבלים 30% ומעל מקבלים עוד 1% לחישוב על כל 3 % נכות.
המדובר בשיקולים ובחישובים מורכבים וכדאי להתייעץ עם גורם מקצועי. בכל מקרה מומלץ להגיע לוועדה עם ייצוג משפטי כדי להשיג את התוצאה המיטבית.

כמה מקבלים על 10% נכות?

שאלה: אני בן 22. בגיל 19 קרתה לי תאונת דרכים ושברתי את היד. זו הייתה תאונת עבודה. הביטוח הלאומי קבע לי 10% נכות. כמה זה שווה?

תשובה: עקרונית לאור גילך במועד התאונה, יש מקום לערוך את החישוב לפי השכר הממוצע במשק (כ- 7,500 ש"ח לצורכי תאונות דרכים).
הפיצוי מורכב מהפסדי השתכרות לעתיד (שכן אני מניח שבגיל 19 לא עבדת), עזרת הזולת לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד וכאב וסבל.
הייתי מעריך את הפיצוי באופן גס באזור ה- 150,000-200,000 ש"ח. מתוך סכום זה יש להפחית את כל הסכומים שקיבלת מביטוח לאומי.

הביטוח הלאומי לא משלם- מה עושים?

שאלה: חזרתי מהעבודה, חניתי בחנייה ליד הבית שלי ברחוב, יצאתי מהאוטו ולאחר כמה מטרים נפלתי. הגשתי תביעה לביטוח לאומי והם דחו את התביעה כי הם טוענים שכבר הגעתי הביתה. מה עושים?

תשובה: פסיקת בית הדין לעבודה בעניין זה מבחינה בין 3 מצבים - האחד הוא שהתאונה מתרחשת בשטח ציבורי מלא (כמו למשל נפילה במדרכה הציבורית בדרך הביתה). במקרה זה מכירה הפסיקה בתאונה כתאונת עבודה.
המקרה השני הוא תאונה שמתרחשת אחרי ש"נסגרת הדלת" בביתך. במקרה זה לא תוכר התאונה כתאונת עבודה.

המקרה האחרון הוא המקרה המתרחש במעין שטח ביניים שהוא גם פרטי אבל גם לציבור יש נגישות אליו, כמו למשל חנייה ברחוב. מקרה זו המקרה המסובך ובהתאם להגדרה למי יש את השליטה על תחזוק המקום והגישה אליו תוכרע השאלה אם זו תאונת עבודה או לא. נדמה לי שהמקרה שלך שייך לסוג המקרים האחרון ולכן יש להגיש תביעה לבית הדין לעבודה ולשכנע אותו שהמקרה שלך צריך להיות מוכר כתאונה בדרך מהעבודה.

עוד בנושא:

ועדה רפואית – עצות וטיפים מקיפים ושימושיים

אם כל הוועדות – על ההשלכות של ועדה רפואית

קצבת נכות - שאלות גולשים ותשובות מומחה הפורום

אחוזי נכות - מתי מקבלים ואיך מחשבים?

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים