zap group mishpati logo

נדחתה תביעה לשינוי מגורי קטינים

ביהמ"ש דחה בקשת אב להעברת משמורת הילדים אליו מהאם, ומאידך נדחתה גם תביעת האם לאישור מעבר מקום מגורי הקטינים לעיר אחרת

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.12.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נדחתה תביעה לשינוי מגורי קטינים

בית משפט לענייני משפחה בירושלים דן בתביעות הדדיות של הורים, כאשר האב מבקש כי בית המשפט יקבע שמשמורת הילדים תהיה נתונה לו, ואילו האם מבקשת לאשר לקטינים לעבור עמה להתגורר במקום מגורים אחר בישראל.

השופט נמרוד פלקס דחה את התביעה, וקבע כי מדובר במקרה מצער בו שני הורים, אשר מחומר הראיות עולה, כי מסוגלותם ההורית סבירה, לא משכילים לשתף פעולה לטובת ילדיהם הקטינים ובפועל מסבים להם נזק, גורמים להם למתחים וחששות מיותרים, עד כדי שהקטינים חשים שעליהם לבחור בין אביהם לאימם. "בידי הצדדים לשנות התנהגותם, לגלות גמישות זו כלפי זה ולהיפך, בכדי שלשניהם יהיה קשר טוב ומטיב עם הקטינים מבלי שהללו יאלצו "לבחור צד" בסכסוך המיותר שבין הוריהם", קבע השופט.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משמורת ואבהות

השופט ציין, כי רצונו של אדם לעבור ולהתגורר במקום אחר - כבודו. אולם, מקום בו מבקשת האם כי הילדים יעברו להתגורר עמה במקום אחר, יש לבחון את ההשלכות הנובעות מכך, בין היתר באשר למערכת היחסים שבין האב לבין הילדים.

הקשר בין האב לילדים יפגע

השופט בחן את הדברים, והגיע למסקנה כי אם האם תעבור עם הקטינים, כבקשתה והאב ימשיך להתגורר במקום מגוריו הנוכחי, יפגע באופן משמעותי הקשר שבין האב לבין הקטינים. נפסק, כי אמנם האם הציעה שפעם בשבוע יגיע האב לאזור המרכז ויתראה עם הילדים למשך מספר שעות ואילו פעם נוספת במהלך השבוע היא תביא את הילדים אל ביתו למשך מספר שעות.
אך, פתרון זה לא דומה להסדרי הראיה המוסכמים ונראה שהוא לא יאריך ימים, מפאת הטלטלה והטרחה שתגרם לילדים. מעברה של האם להתגורר עם הקטינים בעיר בעוד האב נותר להתגורר בישוב  שבו הוא גר, יפגע משמעותית בנוכחות האב בחיי הילדים.

לאור האמור, נקבע כי יש לדחות את תביעת האם להתיר לה להעתיק את מקום מגורי הקטינים מהישוב בו הם גרים כעת.

(תמ"ש 6415-11-11, 10353-04-12 מ נ' א)


יצוין, כי על פסק הדין הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים, אך הערעור נדחה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים