zap group mishpati logo

הסכם נישואין לחמש שנים (עם אופציה להארכה)

הצעה מעשית: כדי למנוע את אחוז הגירושין הגבוה ואת השגרה השוחקת בחיי הנישואין, מוצע לערוך הסכם נישואין ל-5 שנים בצירוף אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות

מאת: מוקה קריגר
15.01.13
תאריך עדכון: 01.07.14
2 דק'
הסכם נישואין לחמש שנים (עם אופציה להארכה)

יותר ויותר אנשים דוחים את גיל הנישואין מחשש לכישלון המערכת הזוגית. לא ניתן להתעלם מהעובדות שלמעלה מ-30% מהנישאים בישראל (וכ-50% בארה"ב ואירופה) מתגרשים: חלקם עוד בטרם חגגו את העשור הראשון, ( "הקלילים"), חלקם הארי בעשור השני ("האמיצים"), חלקם בעשור השלישי ("הסובלים"), וחלקם בעשור הרביעי והחמישי ("המפנטזים").

רוצים לשאול שאלה ולקבל תשובה ממומחה ? היכנסו לפורום גירושין

נישואין הם מוסד רציני, אך כדי להימנע מהדימוי של "כלא מרצון", (שהרווקים רצים להיכנס אליו והנשואים מאוד רוצים לברוח ממנו), חייבים לשנות את הדיסקט בראש ולהישאר רק עם בן זוג רצוי ומתאים, אשר תכונותיו האישיות משלימות את תכונות בן הזוג הנוסף, ויחדיו נוצרת הרמוניה. (אשר לא חייבת להיות מושלמת).

הסכם נישואים לתקופה קצובה

ובכן, כיצד אפשר להתגבר על המכשלה של נישואין שרוצים להשתחרר מהם לאחר כך או כך שנים?

הסכם נישואין ל-5 שנים יצור מתח חיובי בין בני הזוג שידעו כי הקשר אינו מובן מאליו, וכי מי שמעוניין בהמשך הקשר, יאלץ להשקיע מאמצים והתחשבות בצד השני, שאם לא כן- יאבד אותו.

רגע חידוש או הארכת ההסכם יהיה רגע מכונן. בני הזוג יצהירו, כי  הם מעוניינים בהמשך הקשר מתוך רצון הדדי . הצהרה זו אף תחייה את הקשר הרומנטי שדועך עם הזמן , ותאפשר להם להמשיך לחיות יחדיו באיכות בלתי מתפשרת ומתוך בחירה חופשית, ולא מתוך החלטה ישנה נושנה שלא תמיד חופפת למציאות החדשה המשתנה בעידן המודרני שיש בו פיתויים עזים ורבים.

כל 5 שנים, תהיה זו הצהרת נאמנות ורצון בהמשך הקשר, דבר אשר לכשעצמו מחזק אותו ולא מרוקן מתוכן את מוסד הנישואין, אשר אנשים רבים שנמצאים בו הופכים ברבות השנים לממורמרים , שכן הם מוצאים עצמם חיים לצד בת זוג בלתי רצויה. דבר זה, לא תורם לזוגיות, מן הסתם, וגם  לא לגידול הילדים, המרגישים את המתח וחיים במציאות קלוקלת ולא רצויה. הילדים אף סופגים את הצד הלא יפה של הנישואין, דבר שגורם להם לא למהר להתחתן בבוא העת או אף מגדיל את הסיכוי להיכשל בנישואים עתידיים בגלל דימויים שליליים שספגו וראו בביתם. אולם,  אם הילדים ראו אושר, כבוד הדדי, התחשבות, שיחות יזומות ונושאים שמרחיבים דעתו של אדם, רוב הסיכויים שהם יצליחו כמו הוריהם בחיי זוגיות.

מכאן, שיש מקום ליצירתיות ולמציאת פתרונות שהם "מחוץ לקופסה", כדי לשמר את הזוגיות וחיי הנישואים.


*  מוקה קריגר באתר משפטי - הכותב הוא חוקר פרטי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה