zap group mishpati logo

פורום תביעות סלולר - שאלות ותשובות מהפורום

החשבונית לא מובנת, הגבייה לא תקינה... אלו רק חלק מהבעיות שמאפיינות צרכני סלולר למול החברות הגדולות. לפניכם שאלות ותשובות מפורום תביעות סלולר. עו"ד נבו למפל, מנהל הפורום, השיב

מאת: מערכת משפטי בשיתוף עו"ד נבו למפל
29.01.13
תאריך עדכון: 27.05.19
4 דק'
פורום תביעות סלולר - שאלות ותשובות מהפורום

הבנת חשבונית

שאלה: אני לקוחה של אורנג'. הבנתי שהחשבוניות צריכות להיות ברורות (יצא חוק חדש בנושא?), אבל אני לא תמיד מבינה כל פרט ופרט בחשבונית. מה אפשר לעשות?

תשובה: אכן בעיה מקוממת ומוכרת.
לא פירטת איזה חלק לא מובן לך, אולם המלצתי ככלל הינה כי תפני אל החברה במכתב בדואר רשום עם אישור מסירה ופרטי את העובדה כי לאורך התקופה אינך מבינה את החשבוניות והדבר מנוגד לדין. משכך דרשי כי החשבונית אשר תשלחנה אליך תהיינה מובנות. ביכולתך אף לדרוש כי נציג החברה יסביר לך את מאפייני החשבוניות.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות סלולר

למציאת עו"ד בתחום תביעות קטנות באינדקס משפטי

ראוטר של סלקום

שאלה: יש ברשותי ראוטר של סלקום עם כרטיס סים. לפני מספר חודשים בגלל תקלות חוזרות ביקשתי לסיים את העסקה, והודיעו לי שאני יכול להפסיק את השירות, אבל נשארו לי עוד 16 חודשים לשלם(מתוך 36) ״שכירות״ על הראוטר עצמו. רציתי לשאול האם זה חוקי לעשות כזה דבר, ואיך אני יכול לעזוב את החברה הזו מבלי התשלום הזה שכופים עלי?

תשובה: בהחלט מתסכל.

ככלל, אף אם לקוח מעוניין לעזוב את חברת הסלולר עימה התקשר, התשלומים עבור הציוד כדוגמת מכשירים ולעניינך ראוטר, ממשיכים ללא קשר.
אולם, כתבת כי היו בעיות חוזרות ונשנות בנוגע לראוטר, ומשכך ביכולתך לפנות אל בית המשפט לתביעות קטנות ולדרוש את ביטול העסקה לאור העבודה כי המכשיר אינו עומד בציפיותיך הסבירות וכי הוא מתקלקל תכופות.

המלצתי הינה, כי ראשית תפנה אל חברת הסלולר במכתב רשום ודרוש את ביטול העסקה לאור העובדה כי הראוטר מתקלקל תכופות.

איחור בחיוב

שאלה: סיימתי התקשרות עם חברת פלאפון לפני יותר מחודש ועברתי לחברה אחרת. הם גם שלחו לי SMS שהם מודעים לכך שהחלטתי לעזוב אותם. הם לא גבו ממני כסף בכרטיס אשראי בחודש שעבר אלא הם גובים את התשלום האחרון תשלום נוסף שלא ברור לי מהו בחודש הבא. האם מותר להם לחייב אותי באיחור של יותר מחודש מסיום ההתקשרות?

תשובה: לאור הכתוב, יתכן שחברת פלאפון בחנה את חיוביך ורק לאחר בחינתה שלחה את החיוב. אם זו הסיבה, נראה כי פעולה זו תקינה.
אולם, ציינת כי לחודש הבא יתווסף סכום שאינך יודעת מהו, במקרה שכזה המלצתי הינה כי תפני אל החברה בדרישה כי תפרט לך את מהות הדרישה ומאפייניה.

התנתקות מסלקום

שאלה: אני רוצה לעבור לגולן טלקום ולהתנתק מסלקום.
האם סלקום יכולים לקנוס אותי על ניתוק באמצע התקופה?

תשובה: לא פירטת את מאפיינך כצרכן, אולם במידה שבאמתחתך עד 100 קווים אזי ככלל, במידה שהינך צרכן אשר הצטרף אל שירותי חברת הסלולר לאחר חודש נובמבר 2011 אזי אין קנסות יציאה, במידה שהצטרפת לשירותי חברת הסלולר לפני חודש נובמבר 2011 אזי יש לשלם 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר חודשי ההתחייבות שנותר.
אולם, שים לב כי עליך להמשיך ולשלם עבור הציוד, במידה שקיים כזה, אשר מצוי אצלך מטעמה של חברת סלקום עד פרעונו המלא.

הוט מובייל

שאלה: אני לקוחה של הוט מובייל- בחודשים אוקטובר נובמבר הם לא חייבו אותי על החבילה בגלל תקלה טכנית אצלם, והחודש הם חייבו אותי על חשבונית של דצמבר וגם עוד חיוב על חודש אוקטובר. רציתי לדעת האם מותר להם על פי חוק לעשות דבר כזה ולחייב פעמיים בחודש? האם היו צריכים להודיע לי? חוץ מזה אני מחכה כבר חצי שנה לזיכוי שהם חייבים לי כי טעו בחשבון במשך 3 החודשים הראשונים. האם מותר להם למשוך את זה חצי שנה? מה עליי לעשות?

תשובה: אכן מקומם.

בנוגע לשאלתך הראשונה, אכן לא תקין מטעם חברת הסלולר לדרוש תשלומים כפולים עבור חודשים בהם לא נגבו כספים באשמתה. דהיינו, נראה כי חברת הסלולר הייתה צריכה להודיע לך על גביית התשלום הכפול.
כמו גם העובדה הלא תקינה כי חברת הסלולר חבה כלפיך סכום כסף לאורך תקופה.

המלצתי הינה לשלוח מכתב בדואר רשום עם אישור מסירה ולפרט את השתלשלות העניינים: את העובדה כי נגבו סכומי כסף מצטברים ללא אישורך וכן את העובדה כי מגיע לך זיכוי שטרם קיבלת.

עוד בנושא:

מהו חוק הספאם?

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים