zap group mishpati logo

תביעות נגד חברת חשמל - שאלות ותשובות מהפורום

האם קבלתם חוב גבוה מהמצופה? אתם שוקלים להגיש תביעה נגד חברת חשמל ומעוניינים לבדוק את כדאיותה? עו"ד שי פרץ, מנהל פורום תביעות נגד חברת חשמל, השיב לשאלות הגולשים

מאת: מערכת משפטי
24.06.13
תאריך עדכון: 21.05.18
4 דק'
תביעות נגד חברת חשמל - שאלות ותשובות מהפורום

תביעה נגד חברת חשמל
שאלה
: עקב 2 הפסקות חשמל בהפרש של כחצי דקה לפני כשנתיים וחצי הלכו לי שני מחשבים והאל-פסק שניסה להגן עליהם. חב' החשמל ממאנת לקחת אחריות. עוד באותו יום נאלצתי לרכוש מחשב ראשי חדש כי זהו כלי פרנסתי. יש בידי דו"ח מעבדה שמאמת הכול. מה אוכל לעשות?

תשובה: תחיל מהשורה התחתונה, תמיד ניתן להגיש תביעה קטנה נגד חברת החשמל בגין נזקים למוצרי חשמל עד סך של 30,000 ש"ח (סמכות בית המשפט לתביעות קטנות).
כידוע לך, חובת ההוכחה היא עלייך ומשכך את צריכה לספק ראיות לכך שחברת החשמל היא אחראית לכך.
מעבר לכך, ישנן אמות מידה שנקבעו בהן קריטריונים מתי חברת החשמל מחויבת לפצות צרכן ומתי לאו.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות נגד חברת חשמל

חוב לחברת חשמל
שאלה: שעון החשמל נמצא מחוץ לבית במדרגות. מיולי 2011 חברת החשמל לא קראה את המונה ,ולפני חודשים שלחו לי קריאת מונה מתאריך 3-2013 על סך 14200 ₪. הטענה של חב' חשמל היתה שיש שער שחוסם את הגישה לשעון, ובשל כך הם לא יכלו להגיע למונה.

את השער התקנתי לפני חצי שנה, וכל התקופה הזו היתה גישה למונה. האם היתה כאן רשלנות מצד חברת החשמל או שאני צריך לשלם את החוב?
תשובה: לידיעתך, באפשרותך לפנות עצמאית למוקד חברת החשמל (103) ולמסור להם קריאת מונה עבור 2 חודשי שימוש ובכך תחסוך לעצמך, להבא, תשלומים גבוהים.

לגופו של עניין, יהיה לך קושי רב להוכיח את רשלנותה של חברת החשמל. אני מציע לך לפנות לחברת החשמל לבדוק אפשרות לפריסת תשלומים בגין הסכום הנ"ל.

ניתוק מאספקת חשמל
שאלה: הבוקר נותקתי מאספקת החשמל בביתי ללא התראה כלל. בעבר כאשר איחרתי בתשלום החשמל התקשר אלי הטכנאי בטרם ניתק אותי על מנת לאפשר לי לשלם את החשבון וכך עשיתי. כאמור היום הגיע טכנאי אל הבניין בו אני גרה וניתק את דירתי מהחשמל. לא קיבלתי התראה טלפונית או בדואר. כמובן שמיד כשהבנתי שנותקתי התקשרתי אל חברת החשמל, ונודע לי כי יש חוב שטרם שילמתי ובמעמד השיחה שילמתי את כל החוב.
האם מותר לחברת החשמל לבצע ניתוק ללא התראה? האם ביכולתי לדרוש פיצוי עבור מזון שהתקלקל במקרר/מקפיא ובכלל על אי הנוחות לנתק משפחה עם תינוק מהחשמל באמצע החורף?

תשובה: צר לי לשמוע על הנזק שנגרם לך.
בהתאם לתקנות שחברת החשמל עובדת על פיהן, חברת החשמל רשאית לנתק את אספקת החשמל, מקום שהצרכן לא שילם את חשבון החשמל, וזאת לאחר ממשלוח מכתב התראה / פתקית במקום הצרכנות.

באשר לפיצוי, חברת החשמל לרוב לא מפצה על נזקים עקיפים (כדוגמת מוצרי מזון שהתקלקלו).
בשלב זה, אני ממליץ לך לפנות במכתב תלונה לסניף חברת החשמל שקרוב למקום מגורייך או באמצעות אתר האינטרנט www.iec.co.il

תביעה נגד חברת חשמל
שאלה
: פניתי לחב' החשמל לבדיקת המונה, כי קיבלתי חיובים גבוהים. באו והחליפו לי את השעון, ולקחו את השעון הישן לבדיקה. לאחר כחודש קבלתי זימון למשרדים, ושם האשימו אותי כי בוצעה חבלה בשעון ובשבח. שלחו לי חיוב לשלם על הפרשים בנוסף לחיובים שכבר שילמתי אשר היו גבוהים בגלל בעיה בשעון.
איני מקבלת דרך זו. מה ניתן לעשות במקרה כזה? והאם ניתן לתבוע  את חברת חשמל בגין האשמות לא מוצדקות בשב"ח?

תשובה: המקרה שלך עונה להגדרה כללית ששמה שב"ח (שימוש בלתי חוקי בחשמל).
כדי לסבר לך את האוזן, קיימים מס' לא מבוטל של מקרי שב"ח ומדברייך, לא ניתן להבין איזה סוג שב"ח נמצא בביתך.
בשלב זה, מטרתך היא לנסות להפחית את החוב המיוחס לך בגין השב"ח ואף למחקו. משכך, נסי לדרוש מחברת החשמל כמה שיותר מידע אודות השב"ח ולבדוק את טענותיהם.
לשאלתך האם ניתן לתבוע את חברת החשמל בגין האשמות לא מוצדקות, צריך לבחון את המקרה יותר לעומק, אך באופן עקרוני, תשובתי נוטה לשלילית.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים