zap group mishpati logo

פורום בגידות - שאלות ותשובות

האם במקרה של בגידת אחד מבני הזוג נפסקת חובת תשלום המזונות? האם לבגידה תהיה השפעה על חלוקת הרכוש? עו"ד נורית פיש, מנהלת פורום בגידות בפורטל משפטי, עונה על שאלות הגולשים

מאת: נורית פיש
19.08.13
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
פורום בגידות - שאלות ותשובות

האשה בגדה - מהן זכויותי?

שאלה: אשתי הודתה בפני על בגידה ורצון לסיים את הקשר. יש לנו בן אחד (5). האם מעצם הבגידה דמי המזונות ותשלומים נוספים יופחתו? האם אוכל לתבוע את אשתי/ פרודתי?

תשובה: צר לי מאוד. תצטרך להתמודד עם כל ההשלכות הרגשיות ועם הפגיעה האיומה שנפגעת. מה שאני יכולה להציע לך הוא: א. לא לערב את הילד המשותף בטינה ובכעסים שיש לך על אשתך.
ב. לנסות ולסיים את הנישואין בהסכם הכי מהר שאפשר.
 ג. אין כל קשר בין המחלוקות הכספיות לבין טובת בנך.
ד. אתה יכול לתבוע את אשתך/פרודתך, אך אתה חייב להוכיח שנגרם לך נזק.

ה. אילו היתה מוגשת תביעה בכל מקרה של בגידה, בתי המשפט לא היו מצליחים להידרש לשום נושא אחר.
לסיכום : כואב , מטלטל ככל שיהיה, המתנה הכי גדולה שאתה יכול להעניק לעצמך היא לא להיגרר למלחמות נקמה אלא להשקיע בשיקום וללכת עם חייך קדימה.

השפעת בגידה על תשלום מזונות

שאלה: רציתי לדעת האם בהכרח במקרה של בגידה בית המשפט קובע את תשלום המזונות או חלוקת הרכוש בהתאם?

תשובה: בעקרון ההלכה הנוהגת לגבי יהודים שנישאו כדמו"י גם בבית משפט לענייני משפחה היא ההלכה היהודית, אך כדי שבית המשפט ישלול מזונות מאישה עליו לקבל פסק דין של בית הדין הרבני הקובע כי האישה חויבה להתגרש ואיבדה את הזכות למזונותיה. בלא פסק דין כזה לא תאבד האישה את מזונותיה.

בגידת האשה ותשלום מזונות

שאלה: האם כאשר בעל יכול להוכיח שאשתו בגדה בו מגיעה לו הקלה בגובה המזונות והאם יש לו זכויות נוספות שלא היה מקבל אילו היא לא הייתה בוגדת בו?

תשובה: בגידת האישה לא מקנה לך זכויות כספיות . היא לא תהיה זכאית לכתובתה, אך לא ניתן יהיה לפגוע בזכויות קנייניות שלה.
באשר למזונות , אין קשר בין מזונות ילדים לבין בגידת האישה.

תשלום מזונות לאחר לידת ילד

שאלה: לפני כ-4 שנים היה לי רומן עם אדם נשוי ונולד לי ילד. הוא אמנם היה נשוי אבל רצה להיפרד מאשתו ושכנע אותי שנהיה ביחד. עברו 4 שנים, והחלטתי לחתוך ולהפסיק את הקשר, אבל נשארנו בקשר טוב. אני רוצה שהוא ישלם מזונות, יתמוך כלכלית ויהיה חלק מהחיים של הילד. הוא מפחד שברגע שיצטרך לשלם מזונות זה יוודע לאישתו. אני לא רוצה לפגוע בה יותר ממה שכבר עשיתי. האם יש דרך לקבל תמיכה כלכלית מבלי שהדבר יגיע לבית משפט ויוודע לאשתו?

תשובה: הדרך היחידה בה ניתן לעשות זאת בלא שיוודע לה היא להגיש הסכם שיקבל תוקף של פסק דין לאישור בית המשפט . כך תהיי עם פסק דין "ביד" ולא תהיי נתונה לרצונו הטוב מחד ומאידך לא יתנהלו הליכים משפטיים.
אם אין הסכמה מצדו לתשלום מזונות לא ניתן למנוע הגשת תביעה למזונות.

עו"ד נורית פיש באתר משפטי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה