zap group mishpati logo

הוט מובייל תפצה לקוח על שליחת הודעות פרסומיות

התביעה התקבלה חלקית. ביהמ"ש קבע, כי ההודעות הפרסומיות הן בגדר הפרת חוק התקשורת

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
20.08.13
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
הוט מובייל תפצה לקוח על שליחת הודעות פרסומיות

התובע, תושב באר שבע, הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר-שבע תביעה קטנה לפיצוי בסך 6,000 ₪ בשל הפרת סעיף 30 א' לחוק התקשורת (בזק ושידורים) , התשמ"ב- 1982.

לטענת התובע, אשר התקשר בהסכם עם הוט מובייל, החל מחודש אוגוסט 2012 ועד לחודש נובמבר 2012 , שלחה "הוט מובייל" את החשבונית החודשית לכתובת הדואר האלקטרוני שלו, ואל החשבוניות שנשלחו, צורפה גם הודעת פרסומת. הפרסומת התייחסה למבצעים המוצעים ללקוחות "הוט מובייל" והנוגעים לתחום עיסוקה- שירותי טלפון בחו"ל.
ביום 15/12/2012, התובע השיב  בהודעת דואר אלקטרוני לכתובת המייל של הוט מובייל, ובה ביקש: "נא לא לשלוח אליי פרסומת מכל מין וסוג שהוא בעתיד". 
 
ביום 30/12/2012 וכן בחודשים ינואר- פברואר- ומרץ 2012 , נשלחו החשבוניות החודשיות אל כתובת הדואר האלקטרוני של התובע. כמו בחודשים הקודמים, אך גם חשבוניות אלו כללו, בדף האחרון שצורף להן, תוכן פרסומי מאת "הוט מובייל".

הטענה: החוק הופר

לטענת התובע, עצם שליחת דברי הפרסומת לדואר האלקטרוני שלו, על ידי "הוט מובייל" מהווה הפרה של סעיף 30 לחוק . לטענתו, משהודיע על סירובו לקבל תוכן פרסומי כדין- אסור היה לה, ל"הוט מובייל", להמשיך ולשלוח אליו תוכן פרסומי נוסף.

התובע כלל בכתב תביעתו שש הודעות פרסומת שנשלחו אליו, החל מחודשים אוגוסט ועד לחודש מרץ 2012. התובע דרש פיצוי בסכום של 1,000 ₪ לכל הודעת פרסומת שנשלחה אליו.

כבוד השופט ישעיהו טישלר קיבל את התביעה באופן חלקי, כך שכל ההודעות הפרסומיות שנמסרו לתובע – החל מהודעת הסירוב ששלח – כלומר: החל מיום 15/12/2012- הן בגדר הפרת חוק התקשורת. 
 
השופט טישלר  ציין בפסק הדין, כי הודעות פרסומיות שנשלחות באמצעות "מסרונים" או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי עלולות להפריע את מנוחתו של התובע בכל עת ובכל מקום. דינן אינו כדין הודעות פרסומיות המועברות דרך תיבת הדואר האלקטרוני, בצמוד לחשבוניות החודשיות.

פסיקת פיצוי כספי

על כן, נפסק כי בהתחשב בכך, שרק ההודעות שנשלחו אל התובע לאחר יום 15/12/2012 הן הודעות אשר מהוות הפרה של חוק התקשורת  ולאור העובדה שמספרן של ההודעות הנו מועט יחסית, וגם הנפח שלהן קטן -   חברת "הוט מובייל", הנתבעת, תשלם לתובע סך של 800 ₪. כן נקבע כי הנתבעת תשלם לתובע הוצאות משפט בסך של 200 ₪ בלבד.

(אמנון סומך נ' הוט מובייל)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • סימן מסחר

    סימן מסחר

    מתי מותר להשתמש בסימן מסחר מתחרה בפרסום ברשת האינטרנט?
    3 דק'
  • תביעות ייצוגיות - הסדר פשרה בתביעה מול סלקום

    תביעות ייצוגיות - הסדר פשרה בתביעה מול סלקום

    המחוזי אישר לאחרונה הסדר פשרה, במסגרתו נקבע כי סלקום תפצה בסכום של 3.8 מליון ₪ את חברי הקבוצה. תחום התובענות הייצוגיות מציע פתרון משפטי ראוי ומאפשר לצרכן או לקבוצת צרכנים לדרוש פיצוי באמצעות תביעה ייצוגית
    3 דק'
  • אגד לא עמדה בלוח הזמנים, ותפצה

    אגד לא עמדה בלוח הזמנים, ותפצה

    שתי נוסעות הגישו ב-24.11.08 תביעה נגד אגד לפיצוי בשל אי עמידה בזמני הנסיעה של קו אוטובוס מס' 50 היוצא מרחוב גבעת בית הכרם בירושלים.
    2 דק'