zap group mishpati logo

הסכמי גירושין והורות - שאלות ותשובות מהפורום

מה ניתן לעשות במקרה של הפרת הסכם הורות (במסגרת הסכם הגירושין)? האם ניתן לשנות הסכם הורות לאחר כריתתו? לפניכם שאלות ותשובות בנושא מפורום הסכמי הורות. מנהלת הפורום, עו"ד זהר רון, השיבה לשאלות הגולשים

מאת: מערכת משפטי
27.08.13
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הסכמי גירושין והורות - שאלות ותשובות מהפורום

הפרת הסכם גירושין

שאלה: בהסכם הגירושין שלי ושל גרושתי מזה כשנה וחצי כתוב במפורש שבנותי [בת 11 ובת 7]יכולות לשהות אצלי או אצל כל קרוב משפחה שאני רוצה ושהן מכירות. עד היום הבנות נמצאות (בימי הביקור) אצלי או אצל הורי שהן מאד אוהבות, וביום יום אצל אמם או אצל הוריה.

לפני כשבועיים הורי לקחו את הבנות לסוף שבוע בקיבוץ בצפון כשאמם יודעת שהן אצלי כיון שהיו לי פגישות עבודה ולא הסתדר לי לצאת איתן. הבת הגדולה בקשר טלפוני [נייד] בכל שעה עם האם, והיא סיפרה לה שהן נמצאות עם סבא וסבתא. האמא לקחה את ההורים שלה, הם באו לקיבוץ ולקחו את הבנות. איך אני אמור להתנהל כרגע אחרי הפרידה הגסה הזו והעלויות שהורי הפסידו מעצם זה שלא נוצלו?

תשובה: במצב דברים שכזה, נראה על פניו, שמדובר בהפרת הסכם הגירושין. תוכל להתייעץ עם עו״ד כיצד לקבל החזר כספי בגין הנזק שנגרם.

פרידה

שאלה: אני מכירה את בן הזוג  שלי מ 2006,  וחיה איתו מ סוף 2010. מ- 2011 יש לנו ילד משותף. לפני כמה חודשים קנינו דירה. אנחנו לא נשואים ועכשיו החלטנו להיפרד. אילו צעדים עלי לנקוט כדי לקבל את זכויותי, לפחות מזונות?

תשובה: עלייך להגיש תביעות למזונות ולפירוק שיתוף לבית המשפט לענייני משפחה באיזור מגורייך. אני ממליצה לעשות זאת באמצעות עו"ד.

האם מומלץ גישור?

שאלה: אני בהיריון והשותף שלי החליט שאנחנו צריכים לערוך הסכם ולחתום עליו. יש הרבה דברים שאנחנו לא לגמרי מסכימים עליהם בע"פ ואני לא רוצה לחתום על הסכם שאני לא שלמה איתו ועם הסעיפים שבו.
אני כבר בהיריון ואת הגלגל אין להשיב. מטריד אותי מאוד שיש דברים מהותיים שלא חשבנו עליהם לפני ושאנחנו לא מסכימים עליהם עכשיו. מה מומלץ שנעשה? האם כדאי גישור?

תשובה: במקרה כזה אני ממליצה לפנות לגישור.  אם לא יהיה ניתן לגשר על המחלוקות תצטרכו לפנות לעו״ד ואף לביהמ״ש.  מומלץ לפנות לעו״ד שהוא גם מגשר.

שינוי הסכם הורות לאחר הלידה

שאלה: רצינו לברר האם אחרי לידה ניתן ומקובל לשנות הסכם הורות משיקולים שונים של שנינו ואיך עושים זאת?

תשובה: כשיש הסכמת הצדדים לשינוי הסכם לאחר כריתתו הדבר פשוט ביותר. גשו לעו״ד המתמחה בעניין, וביחד תנסחו הסכם המתאים לרצונותיכם העכשוויים. לאחר מכן אשרו אותו בביה״מש לענייני משפחה או אצל נוטריון.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים