zap group mishpati logo

תביעות קטנות - שאלות ותשובות מהפורום (2)

האם זכוכית בתוך אוכל מזכה בפיצוי? ומה לגבי מקרר שמשמיע רעש חודשיים לאחר הקנייה? עו"ד רענן בשן, מנהל פורום תביעות קטנות בפורטל משפטי, השיב על שאלות הגולשים

מאת: עו"ד רענן בשן
24.09.13
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
תביעות קטנות - שאלות ותשובות מהפורום (2)

זכוכית בתוך אוכל בבית מלון

שאלה
: ביליתי עם משפחתי את החג בבית מלון 5 כוכבים במרכז הארץ  במשך 3 לילות. בערב השני לתדהמתי, אחרי שהתחלתי לאכול, הרגשתי משהו מוזר בפי ולאט הוצאתי חתיכת זכוכית.

תחילה הובכתי ולא היה לי נעים, אך לאחר שמנהל חדר האוכל התקרב לעברנו הראינו לו את הזכוכית והוא העביר למנהלת שמעליו. לאחר כמה דקות חזר עם בשורה שיביאו לנו לחדר קערת פירות ושוקולדים. 
כשנכנסנו לחדר ראינו קערת פירות עם 4-5 פירות שאחד מהם היה רקוב וקופסת שוקולד שהכילה 5 מטבעות קטנים של שוקולד. אני מרגישה שזלזלו בנו. מה אפשר לעשות?

תשובה: בדיני נזיקין, ככל שלא נגרם נזק קשה להוכיח שאכן מתקיימת עילת תביעה. תנסי לנהל מו"מ מול מנהל הרשת ולקבל פיצוי אשר ישביע את רצונך. 


החזר כספי עבור נעליים

שאלה: קניתי נעליים ביום חמישי בצהריים. לא נעלתי אותן, שכן התחרטתי על הקנייה.

ביום ראשון בשעות הבוקר הגעתי לחנות להחזירן, וביקשתי את כספי בחזרה (ידוע לי שניתן לקבל החזר כספי עד 2 ימי עסקים שהם אינם ימי מנוחה). 
המוכרת סירבה בתוקף. האם מגיע לי לקבל את כספי בחזרה? אני לא מעוניינת בזיכוי.

תשובה: במידה שהשבת את הנעליים באריזתן המקורית, עם תווית הקניה ככל שהייתה עליהן בתוך 2 ימי עסקים (שבת לא נחשבת) הינך זכאית להשבת התמורה באופן שבו שילמת. 

זיכוי שפג תוקפו

שאלה: בתאריך 14.11.2012 הונפק לי זיכוי בחנות סברובסקי בקניון רמת אביב בסכום של 585 ₪.מאז פקדתי את החנות כמה פעמים במטרה לנצל את הזיכוי אך לא מצאתי את מבוקשי. המוכרות טענו כי אין שום בעיה עם תוקף הזיכוי בשל החוק החדש שמאריך את תוקף הזיכויים לשנתיים לפחות. 

ב- 23.8.2013 הגעתי שוב לאותה חנות בכדי לממש את הזיכוי. מנהלת החנות טענה כי אינו בתוקף וכי אינה יכולה לכבדו. לטענתה הזיכוי הונפק לפני השינוי בחוק ולכן החוק אינו תקף לגביו. מדובר ב-600 שקלים כמעט.. 
מה ניתן לעשות במצב כזה? האם זה נכון שהתיקון בחוק תקף רק לזיכויים שהונפקו מרגע שנכנס לתוקף?

תשובה: לדברייך, הזיכוי הונפק לך בחודש 11/2012 .

תיקון 32 לחוק הגנת הצרכן -העוסק בתוקפו של זיכוי פורסם בחודש 03/2012 ונכנס לתוקפו בתוך 30 יום, כך שהזיכוי שהונפק לך צריך לעמוד בתוקפו למשך שנתיים. 

מקרר שהתקלקל תוך חודשיים אחרי הקנייה

שאלה: לפני כחודשיים הורי קנו מקרר samsung . עברו חודשיים ואתמול החל רעש מוזר מהמאוורר שהתחזק. הרעש עכשיו ממש חזק ואי אפשר להתעלם ממנו. השאלה שלי היא, האם אפשר לדרוש מהיצרן להחליף מקרר? ואם לא, האם יש כמות הגבלה מסוימת של מספר פעמים להזמנת טכנאי לאחריה היצרן חייב להחליף את המקרר?

תשובה: יש לעיין בתעודת האחריות שנמסרה לידיכם על ידי בית העסק בעת רכישת המקרר. ככלל בשנת 2006 הותקנו תקנות הגנת הצרכן אחריות ושירות לאחר מכירה, אשר חלות על יצרנים, ובמקרה של מוצרים מיובאים הן חלות על היבואן. התקנות מתייחסות למוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, ובלבד שמחירם גבוה מ- 150 ₪. 

בהתאם לתקנות הללו, יצרן חב בתקופת אחריות למוצרים שמכר למשך תקופה של שנה מיום מסירת המוצר או מהמועד בו הסתיימה ההדרכה/התקנה על ידי היצרן, ובלבד שהצרכן לא עשה עד אז שימוש במוצר. 

 עוד בנושא:

פיצוי על עוגמת נפש בתביעות קטנות

תביעה קטנה: ביטול עסקה ופיצוי ללקוח

ביטול עסקה לפי חוק – הדרך לקבל את כספכם חזרה!

הגנת הצרכן – דעו את זכויותיכם כצרכנים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה