zap group mishpati logo

סגן הנשיא יחזקאל הראל – בית משפט השלום בהרצליה

סקירת פסקי דין מעניינים, שניתנו בשנים האחרונות ע"י סגן הנשיא, השופט יחזקאל הראל מבימ"ש השלום בהרצליה

מאת: מערכת משפטי
31.10.13
תאריך עדכון: 23.09.19
5 דק'
סגן הנשיא יחזקאל הראל – בית משפט השלום בהרצליה

השופט יחזקאל הראל מכהן כיום כסגן נשיא בית משפט השלום בהרצליה. ביולי 2002 מונה לכהונת שופט של בתי משפט השלום במחוז תל-אביב. בינואר 2011 מונה לכהונת סגן נשיא בתי משפט השלום מחוז תל-אביב - יפו.

לפניכם מספר פסקי דין חשובים שניתנו בשנים האחרונות ע"י השופט יחזקאל הראל:

נזק שנגרם לקטין כתוצאה מתאונת דרכים

1. (הרצ') 15450/08 תא (הרצ') 15450-08‏ ‏פלוני קטין נ' פלוני -בית משפט השלום בהרצליה דן נדרש בשאלת שיעור הנזק שנגרם לתובע (יליד 2002) כתוצאה מאירוע תאונת דרכים. סגן הנשיאה, השופט יחזקאל הראל, קבע כי קיים קשר ישיר בין התאונה לבין הפגיעה בשמיעה שנגרמה לתובע. בנוסף נפסק, כי רוב סוגי העבודות העומדות בפני התובע, למעט חריגים, מחייבות שמיעה תקינה ויש להניח כי התובע יהיה מנוע מלעבוד בסביבה רועשת העלולה לגרום להחמרה בשמיעתו. משכך, מגוון המקצועות שהתובע יוכל לעסוק בהם הינו מצומצם ביחס לזה העומד בפני כל אדם אחר בן גילו.

בסיכום, השופט חייב את חברת הביטוח לשלם לתובע את סכום של 220,349 ₪.

פיצוי בגין נזק נפשי
2. תא (הרצ') 25036-06-10‏ ‏אנג'לה מלמד נ' יורם ארוילי - בית משפט השלום בהרצליה הורה לחברת הביטוח איילון לפצות את התובעת בגין נזקים נפשיים שנגרמו לה, לאחר שבנה נהרג בתאונת דרכים. נפסק, כי ככל שנפגע עקיף ממלא אחר כל תנאי הסף לרבות התנאי הרביעי של חומרת הפגיעה – יש להביא בחשבון את הנכות הכוללת וליישם את העקרונות החלים על כל נפגע, לרבות עקרון הגולגולת הדקה.
השופט יחזקאל הראל ציין, כי הלכת אלסוחה עברה במרוצת השנים התפתחויות שונות, אשר הרחיבו במידה מסוימת את מעגל הזכאים לפיצוי. לאור האמור, נקבע כי יש לשלם לתובעת פיצוי של 20,000 ₪.

תקלה טכנית מצדיקה פיצוי
3. תק (הרצ') 44155-12-12‏ ‏אביעד רוזנבוים נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ- בית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה דן בתביעה שהוגשה כנגד חברת ארקיע בשל איחור של למעלה מ-14 שעות בהטסתם של התובעים מהארץ לפריז ביום 20.8.12. התובעים עתרו לפיצוי בסך של 5,000 ₪ לכל אחד, בטענה כי עומדת להם עילת תביעה כנגד הנתבעת, בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2011.

סגן הנשיאה, השופט יחזקאל הראל ציין, כי הוראות חוק שירותי תעופה פוטרות את המוביל האווירי מאחריות אם יוכיח תנאים מצטברים: נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו, וגם אילו היה עושה כל אשר ביכולתו לא יכול היה למנוע בשל אותן נסיבות. השופט הראל קבע, כי תקלה טכנית אינה בגדר נסיבה מיוחדת, משעסקינן בכלי תחבורה שמאופיים ואופן תפעולם תתכנה תקלות שהן גם פונקציה של שימוש ורמת תחזוקה. השופט קבע, כי הוכח כי טיסת התובעים נדחתה מס' פעמים ועל כן היא עונה על הגדרת "טיסה שבוטלה", כמשמעה בחוק פיצוי וסיוע. ע"פ התוספת הראשונה, זכאי כל אחד מהתובעים לפיצוי בסך של 2,040 ₪.

העירייה חבה חובת זהירות
4. (הרצ') 36535/06 תא (הרצ') 36535-06  יפה אידן נ' עיריית הרצליה)-  בית משפט השלום בהרצליה דן בתביעה שהגישה אשה נגד עיריית הרצליה בגין נזקי גוף שנגרמו לה. לטענת התובעת, כאשר נפשה בחוף הים (נוף ים) סידני-עלי בהרצליה, שלושה סוסים דהרו מעליה והאחרון שבהם פגע בגופה ובקרסול רגלה הימנית בעודה שוכבת. השופט יחזקאל הראל דן בשאלה האם העירייה חבה חובת זהירות כלפי התובעת, וקבע כי העירייה נושאת בחובת זהירות מושגית כלפי התובעת בהיותה מוזמנת לחוף וכן בחובת זהירות קונקרטית. " ככל שהעירייה היתה משכנעת כי מי מעובדיה הבחין בסוסים בעת שדהרו אל תוך החוף, וכי לא ניתן היה למנוע דהירה זו- יכול בהחלט כי היה מקום לדחיית התביעה מטעם זה. מראיות העירייה עולה כי הסוסים אכן חדרו לחוף, אולם זו אינה יודעת באיזו דרך, אלא משערת בלבד, על אף שנטען כי בכל המקומות שלא היו מגודרים הוצבו פקחים מטעם העירייה. משכך,  המסקנה המתבקשת הינה כי הפיקוח, ככל שהיה, היה לוקה בחסר וכי הפקחים שהוצבו, או מי מהם, לא מלאו אחר תפקידם", כתב השופט. נקבע, כי על העירייה לפצות את התובעת בשל נזקיה בסכום של 64,482 ₪.

בית החולים התרשל
5. (הרצ') 166853/09 תא (הרצ') 166853-09 עזבון המנוח שאול האס ז"ל נ' שירותי בריאות כללית)- בימ"ש השלום בהרצליה דן בתביעת עזבון ותלויי מנוח שנפטר בבוקר יום שבת 25.6.05 במהלך טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. לטענת התובעים, מות המנוח נגרם עקב התרשלות ביה"ח. לטענת התובעים, ביה"ח כשל באבחון מצבו הרפואי של המנוח, חרף הנתונים שהיו בפניה, והורת על מתן אופיאטים שגרמו לחשיפתו למנת יתר, שבעקבותיה נגרם למנוח אובדן נשימה ובהמשך דום לב. ביה"ח יכול וצריך היה לשיטת התובעים, לתת למנוח אנטידוט – NALOXONE אשר היה יכול לנסות להפוך את ההפרעות הקרדיוואסקולריות והנשימתיות שהובילו למותו.

סגן הנשיאה, השופט יחזקאל הראל, קבל את התביעה, וחייב את בית החולים לשלם לתובעים סכום של 382,695 ₪.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים