zap group mishpati logo

דיני תעבורה - שאלות נפוצות ותשובות על נהיגה בשכרות וסוגיות רבות נוספות

איך מתמודדים עם שלילת רישיון, כניסה לצומת באור אדום או נהיגה בשכרות?

מאת: עו"ד אילון אורוןאורון אילון משרד עו"ד
10.11.13
תאריך עדכון: 04.03.24
3 דק'
דיני תעבורה - שאלות נפוצות ותשובות על נהיגה בשכרות וסוגיות רבות נוספות

"זומנתי למשפט עקב בדיקת שכרות במכשיר ינשוף שהראתה 315 מיקרוגרם. מה מצפה לי אם אלך למשפט ללא עו"ד? האם השופט מתחשב במצב סוציו-אקונומי כגון היותי סטודנט, בודד בארץ וכו'?"

החוק קובע כי על נהג שמורשע בעבירת שכרות (מעל 240 מק"ג) יוטלו מינימום שנתיים פסילה. המדובר בעונש מרחיק לכת, קיצוני ולעיתים בעל משמעות הרסנית לנאשם ומשפחתו.
אם תגיע ללא ייצוג למשפט ותטען שאתה סטודנט וכו', קיים סיכוי מצוין שיוטלו עלייך שנתיים פסילה, למרות רמת האלכוהול הנמוכה יחסית. עורך דין העוסק בתחום, לעומת זאת, יוכל לחפש ליקויים בחומר החקירה המשטרתית (בדרך הפעלת המכשיר וכו'), ולפעול בזהירות לסיום התיק בצורה הטובה ביותר.

"השופט שלל את רישיוני לחודש ימים, למרות שציינתי כי אני מפרנס יחיד, והשלילה עלולה לעלות לי במקום עבודתי. השופט אמר שאני זכאי להגיש ערעור, אך כל יום שלילה הוא קריטי עבורי. מה עושים?"

תוכל לבקש מהשופט לעכב את העונש לצורך התארגנות. השופט אמור, אם תבקש, לעכב את העונש לחודש ימים. בזמן זה תוכל להגיש ערעור ואף בקשה לעיכוב העונש עד להחלטה בערעור.

"האם הגשת ערעור מצדי עלולה לגרום להגשה דומה מצד התובע?"

התובע מערער רק במקרים חריגים, והעובדה שמוגש ערעור על-ידי נאשם לא תהווה סיבה להגשת ערעור שכנגד. עם זאת, כאשר קיים חשש שמא הגשת הערעור תדרבן את התובע, מומלץ להגישו לקראת תום המועד הקבוע בחוק להגשת הערעור - 45 ימים.

וידאו: עו"ד איתן גורביץ' - הצורך בעו"ד במשפט בגין נהיגה בשכרות

"השוטר טוען כי נכנסתי לצומת באור אדום, אני טוען שבירוק. למי צפוי השופט להאמין?"

במצב של מילה שלך מול זו של השוטר, השופט יאמין לשוטר. עם זאת, אם יתעורר ספק בדבר העבירה -למשל ספק שיעלה מתצלומים שהבאת או הקלטה כלשהי - בית המשפט בהחלט עשוי להשתכנע מדבריך.

"רכבי צולם חוצה צומת באור אדום. אני זוכר את המקרה ומשוכנע כי נכנסתי לצומת באור צהוב. האם טענתי תתקבל?"

לא. המצלמה מצלמת את הרכב רק לאחר שהאור האדום דלק לפחות שנייה. בשנייה אחת רכב עובר (במהירות של 40 קמ"ש) יותר מ 10- מטרים. כך שהמסקנה היא כי האדום האיר לפני שהרכב הגיע לקו העצירה.

"קלטתי כי צולמתי. באותה עת נסעו כלי רכב נוספים לידי. מה קורה במקרה כזה?"

לאור הניסיון שנצבר, המשטרה בודקת היטב את הצילום טרם שיגור הדו"ח. היה ובסמוך לרכבך מצוי רכב אחר, ניתן לבדוק בשקף מיוחד האם הקרן קלטה אותך או רכב אחר.

 

• משרד עורכי דין א. אורון. תחומי עיסוק: דיני תעבורה ודיני נזיקין. בפייסבוק

    דוא"ל: Oronlaw8074@gmail.com

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים