zap group mishpati logo

גובה הפיצוי בתאונת דרכים

כיצד קובעים את גובה הפיצוי בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה? כמה שאלות נפוצות בנושא זה מאת עו"ד מומחה.

מאת: עו"ד ונוטריון מיכאל אלטרמןאלטרמן מיכאל-משרד עו"ד
12.11.13
תאריך עדכון: 04.03.24
3 דק'
גובה הפיצוי בתאונת דרכים

"נפגעתי בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ממי אקבל פיצוי?"

תאונת דרכים במהלך העבודה, או בדרך מהבית לעבודה ולהיפך, מוכרת על-ידי הביטוח הלאומי כפגיעה בעבודה, וגם כתאונת דרכים על-ידי ביטוח החובה. את הפיצוי תקבל גם מהביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח - עד גובה הנזק שנגרם לך. למשל, אם הנזק שנגרם לך הוא 100,000 שקלים וקיבלת מביטוח לאומי 30,000 שקלים כנפגע עבודה, ביטוח החובה ישלים את 70,000 השקלים הנותרים.

"האם כדאי בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה להיעזר בעורך דין רק מול ביטוח החובה, ולמצות זכויות לבד בביטוח הלאומי?"

ככלל, התשובה היא לא. מרבית הזכויות בביטוח הלאומי תלויות בקביעת הוועדה הרפואית שנערכת בביטוח הלאומי. הוועדה הרפואית תקבע אם נותרה לך נכות כתוצאה מהתאונה ומה שיעורה. על קביעה זו תוכל לערער לוועדה הרפואית לערערים. מי שאינו בקיא בהליכים אלו, עלול לתעות בנבכי החוק וזכויותיו יפגעו. עורך הדין מלווה, מסביר ומכין אותך לוועדה. סביר כי הוא גם יבקש להתייעץ עם רופא מומחה בתחום הפגיעה, שיסייע בנושאים הרפואיים.

יתרה מכך, בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה קביעת הועדה הרפואית מחייבת אותך ואת חברת הביטוח לטוב ולרע. אם ניהול לקוי של התביעה יגרור קביעת נכות נמוכה מהמגיעה לך בוועדה הרפואית, שיעור נכות זה ישמש גם לחישוב הנזק מול חברת הביטוח, ולא תוכל לטעון לאחוזי נכות רפואית גבוהים יותר.

"איך תקבע הנכות אם התאונה בה נפגעתי אינה תאונת עבודה?"

אם מדובר בתאונת דרכים, הנכות תקבע על-ידי מומחה רפואי אחד (לכל תחום פגיעה), שיבדוק אותך לאחר שיקבל חומר רפואי ממך ומחברת הביטוח, ויקבע את הנכות בחוות דעת רפואית. זהותו של המומחה נקבעת על-ידי בית המשפט הממנה אותו. מאחר והמומחה הרפואי חורץ את גורל התביעה, ישקיע עורך הדין מאמץ רב בניסיון להגיע להסכמה על מומחה רפואי מתאים, שהניסיון לימד כי קביעותיו מדויקות.

במקרים אחרים (תאונות עבודה שאינן תאונות דרכים, תביעות רשלנות על נפילה במדרכה וכו'), אתה תידרש להציג חוות דעת מטעם מומחה רפואי והצד השני יציג חוות דעת של רופא מטעמו. אם יהיה פער משמעותי ביניהן, יוכל בית המשפט למנות מומחה שלישי מטעמו. עורך הדין ינחה אותך ויפנה אותך למומחים רפואיים עימם הוא מצוי בקשרי עבודה, שהוכיחו עצמם במתן ייעוץ רפואי וחוות דעת לבתי משפט.

"נפצעתי בתאונת דרכים שאירעה באשמתי. האם יש את מי לתבוע?"

כמובן. בנזק גוף שנגרם בשל תאונת דרכים לא בוחנים מי אחראי לתאונה או אשם בהתרחשותה. כל נפגע - נהג, נוסע, או הולך רגל - זכאים לפיצוי. שאלת האשם אינה משנה את גובה הפיצוי. בתאונת דרכים בוחנים את גובה הנזק ולא מי אחראי לתאונה.

 עוד בנושא:

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

מדריך פיצויים בתאונת דרכים

תאונת דרכים: על זכויות הנפגעים

תאונת עבודה : עצות מ-5 עורכי דין מומחים

אלטרמן מיכאל-משרד עו"ד

אלטרמן מיכאל-משרד עו"ד

עו"ד אלטרמן בעל רישיון לעריכת דין משנת 1968 ורישיון נוטריון משנת 1988. לעו"ד אלטרמן ותק של עשרות שנים בתחום הנזיקין, בניהול תביעות מול חברות ביטוח ובהופעות בתביעות בבתי המשפט. עו"ד אלטרמן חבר פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין.

נזיקין ותאונות, רשלנות רפואית, נוטריון, דיני משפחה וגירושין

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
אלטרמן מיכאל-משרד עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה