zap group mishpati logo

רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן

הסרת שומן מפה, הסרת שומן משם. הירכיים לא יהיו עבות והשומן יעלם. מה רע? מסתבר, שיכול להיות רע אם מדובר ברשלנות רפואית

מאת: מערכת משפטי
31.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח פופולארי שמיועד להסרת תאי השומן שנמצאים מתחת לעור, וזאת כדי לחטב את הגוף ולעצב אותו מחדש. כוכבות קולנוע בארץ ובחו"ל עוברות ניתוחים כאלו, זמרות, נשות חברה ידועות- מדוע שגם את לא תצטרפי ל"חגיגה"? הסרה מפה, הסרה משם, זהו- הירכיים שלך לא יהיו עבות ומלאות, השומן יעלם, המשקל ירד, תרגישי שחזרת לגיל 16- מה רע? מסתבר, שיכול להיות רע.

ניתוח שאיבת שומן טומן בחובו סיכונים, כמו כל ניתוח אחר. במקרה שבו הרופא המנתח לא פרש בפני המנותחת את כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים, ולמנותחת נגרם נזק, תיתכן תביעה בעילה של רשלנות רפואית.
בניתוח שאיבת שומן ההסרה של עודפי השומן נעשית באזור הרגליים, הברכיים, הקרסוליים, הישבן, או הבטן, בדרך כלל. הניתוח מיועד לאנשים בעלי עודף משקל קל יחסית.
הסיכונים העיקריים בניתוח כזה הם: היווצרות קריש דם, תסחיף שומן, זיהום, שטפי דם, חוסר תחושה באזור הניתוח (ירידה זמנית או קבועה), כוויות, צלקות ואף מוות.

רשלנות רפואית בניתוחים לשאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן, כמו כל ניתוח אחר, מטיל על הרופא חובת זהירות כלפי המטופל. בהתאם לחוק זכויות החולה, הרופא צריך לקבל את הסכמתו מדעת של המטופל לאחר שהסביר לו בכתב את מצבו הרפואי, מהות ומטרת הטיפול בו והסיכויים והסיכונים הנובעים ממנו.
חובה זו מתחזקת כשמדובר בניתוח אלקטיבי כמו שאיבת שומן- ניתוח שאינו נדרש לצורך הצלת חיים, ומיועד לשיפור חיצוני-אסתטי של המטופל.

בהתאם לכך, כשמטופל הסובל מעודף משקל  מעוניין לעבור ניתוח שאיבת שומן- הרופא עימו הוא מתייעץ צריך להבהיר לו, שראשית עליו להתחיל בדיאטה, ושניתוח שאיבת שומן אינו בבחינת "זבנג וגמרנו"- ייתכן שיישארו עודפים, צלקות וכו'. אי גילוי מצד הרופא באשר לסיכונים ולסיכויי הצלחת הניתוח יכולת לעלות כדי רשלנות רפואית.

פסיקה: מעל חצי מליון ₪ פיצויים בשל התרשלות

בית-המשפט המחוזי בחיפה קיבל תביעה שהוגשה ע"י אשה נגד מנתח לפיצויים בשל נזקים אסתטיים ונפשיים שנגרמו לה בעטיו, במסגרת ניתוח פלסטי לשאיבת שומן שבצע בה. התובעת עברה אצל הרופא הנתבע ניתוח שאיבת שומן מירכיה ומישבנה. לטענתה, הניתוח לא הצליח, לא חל שינוי במראה החיצוני, והיא עברה ניתוח נוסף, אלא שמאז, לדבריה, מצבה החמיר, הופיעו אצלה מיחושים רבים, חולשה וכאבים בגפים התחתונות, כאבים, רגישות יתר באזור הירכיים ועוד. בנוסף, על פי הנטען בכתב התביעה, מאז הניתוח השני ובעקבותיו "העיוותים וחוסר האסתטיקה החמירו וכיום במתניה ישבנה וירכיה קפלי עור-שומן מעוותים, עור נפול עם שקעים ובליטות, עכוזים נפולים וחוסר סימטריה בין הצדדים".

השופט (בדימ') ג'רג'ורה קבע, כי הרופא התרשל בביצוע הניתוחים, ונכותה האסתטית של התובעת קשורה באורח סיבתי לאותה התרשלות. השופט ציין, כי הסבריו של הרופא לטעם שבעריכת הניתוח השני לא היו משכנעים. נקבע, כי התובעת זכאית לפיצוי בגין ההתרשלות, והפיצוי הראוי יעמוד על 645,379 שקלים. (א 747/99 מונה ליזה אזולאי נ' ד"ר ג'קי גוברין).

עצה: לפני שאתם מחליטים לעבור ניתוח לשאיבת שומן, בדקו היטב אם הנתונים הפיזיים שלכם מתאימים לניתוח כזה וכן מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים