zap group mishpati logo

האשים את השכן ברצח - יפצה אותו על לשון הרע ב-50,000 שקלים

בימ"ש השלום בירושלים קבע, כי אדם שהתקשר למשטרה, וייחס לשכן שלו מעשה רצח, יפצה אותו ב-50,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
01.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
האשים את השכן ברצח - יפצה אותו על לשון הרע ב-50,000 שקלים

אדם שהתקשר למשטרה באופן אנונימי, וייחס לשכנו מעשה רצח, ישלם לו פיצויים של 50,000 שקלים בשל הוצאת לשון הרע. כך קבע לאחרונה בימ"ש השלום בירושלים.

ב-13 באוקטובר 2007 התגלתה בחניון בבית שמש גופת גבר. חמישה ימים לאחר מכן התקבלה במוקד המשטרה שיחה אנונימית, בה מסר המודיע כי: " הרוסי שמצאתם, הרג אותו שלמה איטח מרחוב ז'בוטינסקי".
הנתבע, אהרן איבגי, הודה במשטרה בכך שהוא זה שביצע את השיחה האמורה. לדבריו, "עשיתי טעות כי כעסתי על שכני בגלל כל הזבל שיש מול הפרצוף שלי ... סתם רציתי להציק לו כי הוא מציק לי בגלל הסירחון". הוא הוסיף, כי הוא ואיטח מסוכסכים על רקע החזית של ביתו של איטח והזבל שיש שם, לטענת איבגי.

לשון הרע באופן מובהק
השופט עודד שחם מבימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה שהגיש איטח לפיצוי בשל לשון הרע.
השופט קבע, כי הפרסום שנעשה בהודעתו האנונימית של איבגי הוא בבחינת לשון הרע על איטח. " הפרסום ייחס לתובע עבירה של רצח. הוא ייחס לתובע מניע לרצוח את המנוח. יש בכך, בבירור, כדי לבזות את התובע ולהשפילו במבחן האדם הסביר. המדובר, במובהק, בלשון הרע", פסק השופט. 

בבחינת גובה הפיצוי הראוי בנסיבות המקרה, השופט לקח בחשבון מספר שיקולים: מצד אחד- התובע נלקח מביתו בערב לחקירת משטרה בקשר למותו של המנוח, ובשל כך נגרמו לו תחושות של השפלה ובושה מול בני משפחתו ושכניו. כמו-כן, איבגי פעל בזדון, ומסר ביודעין דבר שקר. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי לשון הרע פורסמה למשטרה בלבד, וכי בכתבה שפורסמה בעיתון המקומי לא היו פרטים מזהים על התובע.
לפיכך, השופט החליט לחייב את איבגי לשלם לתובע סכום של 50,000 שקלים. בנוסף, איבגי חויב לשלם הוצאות לטובת אוצר המדינה (שכן איטח היה מיוצג ע"י הלשכה לסיוע משפטי) בסכום של 5,000 שקלים.
(א 17653/08 שלמה איטח נ' אהרון איבגי).

• ב"כ התובע: עו"ד תמיר בלנק
• ב"כ הנתבע: עו"ד ד"ר חיים משגב ושות'

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים