zap group mishpati logo

פיצוי בשל תאונת דרכים - מדריך

תאונות דרכים עלולות לשנות את החיים בשבריר שנייה. במקרים כאלה מגיעים לנו פיצויים. מדריך קצר לכל צרה שלא תבוא, ורק שנהיה בריאים

מאת: עו"ד דותן לינדנברג
28.01.14
תאריך עדכון: 12.12.23
3 דק'
פיצוי בשל תאונת דרכים - מדריך

 "את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?"

בתאונת דרכים יש לתבוע רק את חברת הביטוח ו/או ביטוחים פרטיים. אם הנפגע הוא הולך רגל, יש לתבוע את ביטוח החובה של הנהג במידה שהוא בתוקף, ואם לא אז את 'קרנית' (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

אם הפגיעה בתאונה גורמת לנזק או כאב, כדאי להיבדק בבית חולים. רצוי למצוא עורך דין מומחה לנזיקין כדי שהוא יתנהל מול חברת הביטוח. את המסמכים מגישים לביטוח החובה או ל-'קרנית' לאחר חצי שנה, כאשר הנזק מתגבש והמצב נעשה קבוע. על מנת לאמוד את הנזק, מבקשת חברת הביטוח מינוי מוסכם של מומחה או מינוי דרך בית משפט.

יש מקרים בהם חברת הביטוח מציעה פיצוי כפשרה. אם הנפגע ועורך דינו מחליטים שהפיצוי נמוך מדי, מגישים תביעה נזיקית - לבית משפט השלום עד סכום של 2.5 מיליון שקלים, ולבית המשפט המחוזי אם מדובר ביותר.

"כיצד נקבע הפיצוי?"

הפיצוי הוא חד פעמי, כאשר בכל פגיעה - אף המזערית ביותר - יקבל הנפגע פיצוי כלשהו. הפיצוי
נגזר בהתאם לגיל הנפגע, שכרו ואחוזי הנכות שנקבעו לו, אם בכלל. אם הנפגע הוא קטין, מחשבים את הפיצוי על-פי השכר הממוצע במשק.

וידאו: עו"ד דותן לינדנברג על רשלנות רפואית ותאונות

"כיצד מתנהלים אם תאונת הדרכים מתרחשת במסגרת העבודה?"

אם נפגעתם בדרך לעבודה או בחזרה הביתה, הרי שמדובר בתאונת עבודה. במידה שלא מדובר במשהו זניח, יש לתבוע גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח הלאומי, כיוון שחברת הביטוח תעשה קיזוז רעיוני-תיאורטי של מה שיכולתם לקבל מהביטוח הלאומי. גם כאן, בדומה לתאונה רגילה, כדאי לפנות לעורך דין המבין בנזיקין.

"כיצד פועלים מול ביטוח לאומי?"

לאחר שהגשתם טפסים לתביעה וביטוח לאומי הכיר בכך שאכן מדובר בתאונת עבודה, אפשר להיבדק במסגרת ועדה רפואית לקביעת נכות עבודה. קביעה זו מחייבת על-פי דין את חברת הביטוח בביטוח החובה ואת בית המשפט שדן בתיק במידה שפונים להליך משפטי.

ביטוח לאומי משלם לנפגע  75% מהשכר במהלך חופשת המחלה עד 91 יום, אם החופשה רצופה ולא במקטעים. בחלוף שלושה חודשים מגישים תביעה לנכות מהעבודה. ביטוח לאומי יכול לקבוע נכות זמנית, ומי שלא עובד יכול לבקש מעמד של נכה נזקק המקבל פיצוי בשיעור מלא של 100% . תקנה זו מוגבלת לארבעה חודשים לכל תקופה. בשלב מסוים יקבע ביטוח לאומי נכות צמיתה.

עוד בנושא:

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

תאונת דרכים: על זכויות הנפגעים

 

לדף הפייסבוק

לאתר של עו"ד דותן לינדנברג


*  דוא"ל: dotanli@bezeqint.net

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה